Banåkning.nu???

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jag är sugen på att åka bana med banåkning.nu, har tidigare bara kört med SMC.....
Vill ha lite synpunkter på upplägget osv, är det inoficiiella roadracing mästerskap eller finns det nåra instruktörer som håller i trådarna???
Finns det nån möjlighet att få försäkringen att gälla??

Allt ni kan komma på bra som dåligt...

Dofilus

de är ju inte instruktörer som på en SMC körning nej...

de är ju inte instruktörer som på en SMC körning nej...

nepp... för dom har väll instruktörer som tävlar i roadracing på hög nivå (sm , BOTT , supermono......) lr liknande

be om hjälp tror att du får bra hjälp där.

edit...och visst är det banåkning.nu du menar

Bara att hänga på. Många trevliga kufar... och mycket bra arrangemang.

nepp... för dom har väll instruktörer som tävlar i roadracing på hög nivå (sm , BOTT , supermono......) lr liknande

be om hjälp tror att du får bra hjälp där.

edit...och visst är det banåkning.nu du menar

absolut men vad jag menade var att de är inte samma upplägg på grupper osv som på en SMC körning.

Bara att hänga på. Många trevliga kufar... och mycket bra arrangemang.

Om jag sticker ut hakan och påstår att du kör med både smc och banåkning är jag inte helt fel ute va?? Jag har åkt på gelleråsen under ditt vakande öga med smc och det funkade j-vligt bra!!!!

Det vore fint ifall folksam acceptera banåkning utan tidtagning som trafik så att försäkringen gäller, jag vet att bilsport&mc gör det men de ville inte försäkra min R1;a........

Bra killar alla, kan tänkas att de luktar lite efter en dag men det gör ju jag åxå.:D Bra arr. alltså med mycket åkning för dinarerna.

Om jag sticker ut hakan och påstår att du kör med både smc och banåkning är jag inte helt fel ute va?? Jag har åkt på gelleråsen under ditt vakande öga med smc och det funkade j-vligt bra!!!!

Det vore fint ifall folksam acceptera banåkning utan tidtagning som trafik så att försäkringen gäller, jag vet att bilsport&mc gör det men de ville inte försäkra min R1;a........

du får räkna med att din försäkring inte gäller för din egen hoj..

jag tycker de är helt ok att försäkringen inte gäller på banan. man leker på egenrisk så att säga. vill man inte riskera en fin hoj så köp en hoj du vågar vurpa med..

omkörningar osv sker vart som hälst på banan. å de är inte som med SMC som har omkörningsförbud i vissa grupper osv.

så det gäller att vara medveten om risken att bli avkörd av någon annan och att man själv får stå för kalaset för sina egna kostnader.

omkörningar osv sker vart som hälst på banan. å de är inte som med SMC som har omkörningsförbud i vissa grupper osv.

QUOTE]

Njaaaaa.. Brukar inte Peter stå och messa om att det är lite omkörningsförbud på vissa ställen i de långsammare grupperna...
Vill då minnas det.

Njaaaaa.. Brukar inte Peter stå och messa om att det är lite omkörningsförbud på vissa ställen i de långsammare grupperna...
Vill då minnas det.

Inte var det omkörningsförbud i långsammaste när jag var där o körde.
Men bra arr...:tummenupp
Var dock ej nybörjare när du kommer dit. Stor torpederingsrisk :näsblod

Mkt bana för lite pengar.:banana

Vill då minnas det.

han prata dock om hänsyn till varandra vill jag minnas. hur som hällst vad jag menar är att man ändå är där på egenrisk.. de var min poäng som tydligen inte gick fram.

Gott Nytt År på er alla.

Banåkning.nu har instruktörer som hjälper er om ni vill ha hjälp med t.ex. spårval, bromspunkter, körställning, mm mm. Vi har inte instruktörer som arbetar med likvärdigt upplägg som de på SMC's kurser. Där skiljer vi oss åt.
Vi arrangerar banåkning för de som vill köra bana på ett lite mera friare sätt än SMC.
Således har vi ingen nybörjargrupp utan börjar på en medel-grupp där man ska ha kört bana tidigare och kan hålla uppe ett medel-tempo.
Vi rekommenderar att köra med SMC för att lära sig grunderna i bankörning innan man kör med Banåkning.nu för att få ut det mesta och bästa av dagarna.

Instruktörer har vi som både tävlar och de som inte tävlar. Det är bara att fråga om hjälp så får du hjälp med de funderingar du har.
I medelgruppen har vi mastervarv första passet så att alla håller ner farten i början och lär sig spårvalet.

Omkörningar har vi ganska fritt med. Dock så skall dessa ske med hänsyn och marginaler. Vissa ban-partier och grupper kan vi styra upp med omkörningsförbud.

Välkommna för ännu ett år med Banåkning.nu med härlig banåkning.

Mvh
Dal-Mausen
(icke tävlande instruktör åt Banåkning.nu)

Okidej,
blir till att anmäla sig då, har bra vana av gelleråsen:) Varit där med både bil och hoj, får väl köra med lite omdöme så ska det nog funka. Finns kåpor billigt på ebay annars.....:banana

Jag kör för smc och har kört med banånkning.
Tyvärr så blev det inte med banånkning i år då jag var tvungen att prioritera jobbet före att vara ute på och köra bana under vardagar.

Men jag rekommenderar dem.

Vad gäller försäkring så hänger det inte ihop med var instruktörerna kommer från. Utan det hänger ihop med att försäkringsbolaget haft för stora kostnader med hojar som går i backen under bandagar.

tyvärr

Bilsports försäkring gäller vid bankörning (dock inte tävling samt träning inför tävling).

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back