Abrakadabra
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- Ja
Visst känns det härligt när man får känslan av att allt stämmer och det flyter på av sig själv. Som du säger blicken längre bort dit man ska. Även när man känner att det går bättre av att släppa på mer fart och köra fortare än sin "comfort zon" då funkar hojen och fjädringen bättre.
Precis och jag tror farten kommer med tiden för den som har bråttom runt. Lite skämtsamt kanske men farten är inget jag fokuserar på i nuläget även om jag känner att lite mer gas hjälper. Sist så körde jag bakom en långsammare förare och där var det tydligt att det inte fanns så mycket tillit på hojen. Väldigt vingligt i spår och stallp när det inte fanns ett driv och blicken nära fram-stänkan.
För mig hjälpte det att flytta fram blicken otroligt mycket. Från att gå från att växla mellan 1-2 på en liten bana till att ha i 3an hela varvet (utan koppling). Nu varvade jag inte ur den men bara känslan av att våga lita på biken är så mycket enklare för att få ett bra flyt i körningen. Ska nog tillägga att det här var första gången jag lyckades och det är långt kvar tills jag kör så här på ett naturligt sätt.
Både roligt och skönt att hitta (som jag kallar det) huvud-nycklar. I teorin och snacket i depå är en sak men att verkligen göra och känna det är något helt annat. Det är då polletten har trollat ner. Nu gäller det bara att våga repetera detta och applicera det på all övrig körning och inte bara när man är safe.