Helt sant, det är därför som vi har åtminstone ett minimum av utbildning i form av ett körkort så vi åtminstone har hört talas om defensiv körning. Sen är det precis som allting annat i trafiken ett samspel mellan människor, där vissa är bra på det och andra försöker spela gud...
När jag väljer att ta den snabba körningen till en bana, där alla kör åt samma håll, vi kör i fartgrupper där alla kör åtminstone hyfsat lika i fart, det finns inga träd och bilar att ta hänsyn till, då har jag/vi marginalerna som krävs för att det ska vara så säkert det kan bli. Det finns "tant Agda" där också och varken du eller jag hänger med henne...
Om du nu måste ha en förklaring så fattar ju du också att det är frågan om när nånting oväntat inträffar som vi inte har förmåga att hantera det i farter över 15 km/h.
När man väljer att tro sig kunna hantera betydligt högre farter än mina medtrafikanter, då blir man en tokdåre eftersom det så fort det blir ett avvikande beteende så kan man inte hantera det, även om tokdåren tror sig kunna det.
Du menar att du på fullt allvar tror att när du sitter på en hoj så är det inte farligt för andra, bara för dig själv?
Alright Niklas here we go hehehe
Bankörning och allt därtill ska avbetas i en tråd som kommer få Snigloms nuvarande hjärntumör att blekna i jämförelse

Det kommer bli en shitshow utan dess like, stay tuned
Men vi börjar såhär då, det finns tveklöst tokdårar som hanterat avvikande beteenden i trafiken många gånger om med lyckat resultat, detta har diskuterats i andra trådar av the migg, så vi behöver kanske inte leka papegojor
Men Miggen är nästintill extas över att den ökända upplands bro olyckan kommit på tal, och detta bådar inte gott för vår käre norrlandspingvin

Jag rekommenderar att du omedelbart begär stöttning av brooklyn och altalato och hela pingvin flocken, du har knatat rakt in i miggens minfält
Du har alltså valt följande argument:
Hojar utsätter bilister för
fara, med hänvisning till en mc olycka för 2 decennier sedan då både motorcyklist och bilist avled.
Okej, miggen godtar din hänvisning till upplands bro olyckan som bevis för att hojar utsätter bilister för fara, och ber dig kika lite på bilden ovanför
Utsätter flygplan folk i byggnader för fara?
Du har genom att ta upp upplands bro olyckan valt att argumentera för undantaget som bekräftar regeln, let´s dance
Vi börjar lugnt och städat, ovan är 2 exempel där bilister i krock med motorcykel klarar sig fin fint, motorcyklisten, not so much
Du vet redan vart detta är på väg va? Du har valt att ta upp en olycka med ett utfall som är så pass ovanligt att den är ett perfekt exempel på uttrycket "undantaget som bekräftar regeln"
Likväl är de brinnande byggnaderna där uppe undantaget som bekräftar regeln att flygplan inte är en fara för folk i byggnader...
Om du vill fortsätta gräva djupare är det bara hojta till, du får gärna ge fler exempel där motorcyklister skadar bilister
Där har du en frontalkrock mellan bil och mc, bilisten klarade sig fin fint, motorcyklisten, not so much
Det står alltså 3-1 hittills till fördel för olyckorna där motorcyklister
inte skadar bilister men själva blir krossade, och miggen skulle säga att han ligger på ungefär 3 varv per minut i ettans växel... på sin 636a som varvar 16 000...
Tänk om bilisten i upplands bro olyckan hade följt väjningsplikterna till punkt och pricka, då hade det ju inte ens smällt