MC-Misshandel?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Vad är det för fel på journalister idag?
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.444905
Min första tanke var att några människor hade gett sig på en hoj och spöat skiten ur den. Men så var det ju inte. :näsblod
Hur fan kan man vrida något så mycket och vad är det journalisterna är ute efter.
Är det hela mc.kolektivet? Och framför allt. Varför?

Lite missledande är det allt.
Förstår bara inte hur du kan haka upp dig på detta?:tungan

Stackars mc, stå där och få på käften bara så där helt apropå… ;)

Ja men i denna skit tidning kan man ju få läsa vad som helst stod ju även "Bilist körde in i rondell" som rubrik men det visade sig att bilen kolliderat med centrum i rondellen men det kanske skulle bli fel om man verkligen skrev vad som inträffat som rubrik?

Stackars mc, stå där och få på käften bara så där helt apropå… ;)

:D

Jag tror jag förstått vitsen med att alla dessa mc-gäng är så bråksugna. Är det så konstigt att man blir grinig när man kör amerikansk vibrerande jordbruksmaskin? Köp en japanare åt dom och dom blir säkert som småbarn igen.

Denna har jag sagt några gånger bland folk, inte så omtyckt av alla dock. :rolleyes:

Hon verkar ju va bra slut i huvet. Man blir ju inte klokare av hennes artikel.

"Hur fan kan man vrida något så mycket och vad är det journalisterna är ute efter. Är det hela mc.kolektivet? Och framför allt. Varför?"

Tror denna tråd o film föklarar saken rätt bra.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211080&page=1

[YOUTUBE-ID]UmEv2ZQPMkg[/YOUTUBE-ID]

Att sedan artikeln e vriden o vinklad är medias sätt att väcka opinion. Media är både en stark alierad och fiende samtidigt. Att skapa rubriker är lätt men när det blir för mycket ordlek så tröttnar folk. Samma i den lokala blaskan här titt som tätt.

:rolleyes:

Last edited:
Kom att tänka på gatuvåldet. :D

[YOUTUBE-ID]yq3sLES4q7g[/YOUTUBE-ID]

Ja men i denna skit tidning kan man ju få läsa vad som helst stod ju även "Bilist körde in i rondell" som rubrik men det visade sig att bilen kolliderat med centrum i rondellen men det kanske skulle bli fel om man verkligen skrev vad som inträffat som rubrik?

Den där rubriken är faktiskt helt korrekt :fakta . Rondellen är upphöjningen i centrum av cirkulationsplatsen. Alltså; kör man in i cirkulationsplatsen är allt i sin ordning. Kör man in i rondellen så, ja då blir det ofta obra :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rondell

Fick också intrycket av rubriken att nån hade misshantlat en MC. Typ slagit sliten ur den med slägga eller nått.

Pratade med en polare (som ej åker hoj) o frågade hur han tolkade rubriken.
"Tja det är väl nån som använnt en MC för att misshandla nån"
Jepp det var hulken/stålmannen/nån med superkrafter som tog i den i bakhjulen o använde den som en påk. Ungf som småbarn gör med leksaks hojjar. :P :P :P

"Hur fan kan man vrida något så mycket och vad är det journalisterna är ute efter. Är det hela mc.kolektivet? Och framför allt. Varför?"

Tror denna tråd o film föklarar saken rätt bra.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211080&page=1

[YOUTUBE-ID]UmEv2ZQPMkg[/YOUTUBE-ID]

Att sedan artikeln e vriden o vinklad är medias sätt att väcka opinion. Media är både en stark alierad och fiende samtidigt. Att skapa rubriker är lätt men när det blir för mycket ordlek så tröttnar folk. Samma i den lokala blaskan här titt som tätt.

:rolleyes:

Kul att potatisarna försöker imponera på hela världen med denna i mina ögon riktiga töntfilm, med outlows rödljuskörning i sickasacka i trafiken..de enda som tänder på det är finniga, fjuniga 14- isar med flames på måpparna..

De väljer med omsorg namn oxå, redlight district, så porrsurfare hittar länken..suck.

Last edited:
Jag gillade historien om kvinnan som blivit attackerad med fiskedrag. Att de använde ordvalet "i samma veva" när vapnet ifråga var ett spinnfiskeredskap gjorde det ännu roligare. Nu spekulerar jag, men kvinnan bör nog se över sin intimhygien och sitt utseende om folk kastar fiskedrag efter henne.

För väldigt många år sedan, säkert innan många SHare ens var födda, så var det en livlig debatt om motorcyklarnas vara eller inte vara.. Debatten var nog den som födde medias obscena besatthet av MC-chocker i rubrikerna, det hela slutade i en rapport som jag har för mig kallades Rapport 13 och visade hur farligt det är med mc och vilka busar som kör dessa.. Men det som etsade sig fast i mitt minne var en uppblåst tidningsartikel, "MC-förare dödad av tåg", där det av kritiker senare uppdagades att det var en joggare som sprungit över ett järnvägsspår och blivit dödad men när journalisten varit förbi hemmet där han bodde stod garaget öppet och han såg en gammal crosshoj, voila så var rubriken ett faktum..

Media vet att "MC" i rubriken säljer, har en rånarliga en medlem som har köpt en hoj för rånbytet blir det "MC-ligan" osv..

Och jag vill inflika att jag tycker Redlight-videon var förkastlig.. Inte för att jag föraktar buskörning men det var nog den mest onödiga och omogna hojvideo jag hittills sett.. MC-motståndarna sitter säkert och räknar barnvagnar i videon, snacka om att pmc gör sitt yttersta för att ge MC-världen ett nackskott..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back