Vi motorcyklister gillar att utmärka oss

Jag menar också att han lägger onödigt mycket på fotograferna. J

Jag har faktiskt inte lagt någon skuld på fotofraferna.
För att citera PippiT
Inskickat av PippiT Läs Inlägg
Jag tror faktiskt inte att Ezzo menar att det är fotografernas ansvar utan snarare att den som kör blir triggad av att fotograferna står där och tar bilder. Att trigga och att vara ansvarig är ju faktiskt inte samma sak.

http://www.svmc.se/upload/Travel/Dokument/VV-Kartor/Stockholm.pdf
Div. MC stråk - som SMC önskar MC vänliga förbättringar på, har sammanställts på digitala kartor tillsammans med polisrapporterade mc-olyckor 2003-2007. Resultatet har presenterats för Vägverket och deras sju regioner.

Varje olycka är markerad med en röd prick på kartorna.

Vilka mer än jag har krockat med samma rondelljävel?

eurondell.jpg

• Gilla
Reaktioner: bus
Har kört på bulten i nästan 20års tid började med trimmad moppe sen 125 osv. Har under alla år sett en hel del tokigt men det har blivit värre de senare åren. Kan ha att göra med att många tjippar får körkort å skaffar för stora hojar direkt.
Bulten va som bäst med alla gammla tjälskador å sånt då man slapp posöråkare.

Tycker som min kära sambo sa, Fråga om fotagraferna drar till sig mer hojar eller hojar som drar till sig fler fotografer?.

Vet att jag mötte en viss gnällspik i min fil i den beryktade kurvan för ca 3 år sedan då jag fortfarande körde sporthoj, han klarade då inte av att resa sin hoj den gången. Kan säga att det vart extremt tajt.

Själv har jag i regel haft ett väldigt högt tempo under den tiden jag körde som mest men höllt mig alltid i min egen fil, spelade ingen roll om det stod en fotograf där eller ej.

En sporthoj är det väldigt svårt att byta spår med mitt i en kurva när det går fort, skitsamma om man ligger i apex eller inte.

Sen om det bara har gått i 100 å man har haft koll å diverse andra bortförklaringar, faktum kvarstår isådanafall att vägen är 70 begränsad.

Känns lite som att pissa i motvind om man försöker bortförklara nån av den åkningen som görs på denna sträcka.

Och så blev det en Bultentråd av denna ,,,,, :tråkad

Konstigt att allt som händer eller ska hända eller har hänt kommer från
08:området. Ni har Bulten, Bogan, makthavarna, politikerna, huvudkontoren, förmågan att reta folk med hoj, vara med i TV.

Hur många Bultentrådar finns det på SH???????????????????????????????????

Det här får man säkert skit för men varför måste det nötas på och om Bulten har ni inga andra vägar????

Skulle jag åka i närheten av fotokurvan och en massa fotografer stod där så skulle jag vända. Hatar att bli fotograferad och skulle bara känna mig urfånig.

Räcker det inte med alla kameror i butiker, på torg, hastighetskameror, mobilkameror osv. När kan man få vara lite anonym nång gång o få peta sig i näsan utan att det ska dokumenteras? :norrlandsöl

Skulle jag åka i närheten av fotokurvan och en massa fotografer stod där så skulle jag vända. Hatar att bli fotograferad och skulle bara känna mig urfånig.

Räcker det inte med alla kameror i butiker, på torg, hastighetskameror, mobilkameror osv. När kan man få vara lite anonym nång gång o få peta sig i näsan utan att det ska dokumenteras? :norrlandsöl

Peta i näsan med hjälm och motorcykelhandskar? :va

Har inte läst alla inlägg i denna tråd så om nån tagit upp detta redan ber jag om ursäkt redan nu.

Vore det inte en ide att ni fotografer tar för regel att inte lägga upp bilderna på dom hojar som ni tycker kör för fort/farligt/dumt/oansvarigt? Då borde man ju tänka 1-2 gånger innan man gasar satan igenom tex foto kurvan för då kanske man inte kommer vara med på bild.

Vill tacka alla fotografer för det jobb ni gör. Jag å många med mig uppskattar det ni gör :tummenupp

Hade inte denna bild funnits hade man kanske lyssnat på vad han har att säga..men i nån annan tråd påstår han att han aldrig kört i mötande körfält och att kan man inte hålla sig i sitt körfält så kör man över sin förmåga osv osv..ok..det kan jag köpa..men då kör ju även Ezzo över sin förmåga på denna bild enligt hans egna tankesätt

Om du läser första inlägget igen.

Jag tänker inte gnälla mer på hur ni kör för det slutar alltid i att jag får i ansiktet att jag minsan har gjort så.. och jag har gjort si.
Mina inlägg har haft ett enda mål.
Att få folk att inse att vi kan ha jälvligt kul på hoj utan att ta onödiga risker.
Som att ge det där sista för att det kanske är sista dagen på säsongen.
Att dämpa sig lite när man kör förbi en fotograf/publik och framför allt....
Kör som du brukar köra när ingen annan är med.

Har inte sagt att jag inte "genat" jag har sagt att jag aldrig legat inne vid asfaltskanten som viss andra.
Dessutom är det en gammal bild och jag har mognat och insett att jag inte tänkte klart när bilderna på mig togs.
Jag insåg inte då vilka risker jag utsatte andra för.

Last edited:
Har inte läst alla inlägg i denna tråd så om nån tagit upp detta redan ber jag om ursäkt redan nu.

Vore det inte en ide att ni fotografer tar för regel att inte lägga upp bilderna på dom hojar som ni tycker kör för fort/farligt/dumt/oansvarigt? Då borde man ju tänka 1-2 gånger innan man gasar satan igenom tex foto kurvan för då kanske man inte kommer vara med på bild.

Hahaha! Den där var så rolig så att den inte ens behöver kommenteras! :tummenupp

Och så blev det en Bultentråd av denna ,,,,, :tråkad

Konstigt att allt som händer eller ska hända eller har hänt kommer från
08:området. Ni har Bulten, Bogan, makthavarna, politikerna, huvudkontoren, förmågan att reta folk med hoj, vara med i TV.

Hur många Bultentrådar finns det på SH???????????????????????????????????

Det här får man säkert skit för men varför måste det nötas på och om Bulten har ni inga andra vägar????
Alla är där alla andra är för att ingen vågar sticka ut. Fast det är faktiskt inte så dumt det här med bultenhysterin, för då får vi andra ha dom bra hojvägarna ifred! :tummenupp

Men visst, det känns lite som att det räcker nu. Fast posörerna vill väl ha sitt.

Kan inte ni i övriga Sverige starta massor med trådar om Askersund-Laxåvägen, Främlingshem-Årsundavägen osv? Då blir det väl ett jävla liv om det istället :rolleyes:

Last edited:
Citat från TS i första inlägget. Jag tror han svarat på detta ett antal ggr nu, i alla fall att döma av de trådar jag sett.

En personlig reflektion angående detta är att jag blir ta mig tusan inte klok på resonemanget bland oss alla ibland:

* i slutet av denna säsong har vi många som haltar på kryckor, deltar i rehabilitering och på andra sätt slickar såren efter vurpor och olyckor. Även minneslunden har fyllts på med ett antal trådar.

* vi har haft allt för många olyckor bland nybörjare och relativt ovant folk, ofta i samband med gruppkörningar.

* vi har rutinerade ess, riktigt snabba, beryktade och ibland beundrade förare som "vet sina begränsningar, kan det här" men struntar i att dom drar upp tempot orimligt trots att mindre rutinerade hangarounds vinglar hit och dit i backspeglarna för att om möjligt haka på.

* när diskussionen om vårt beteende kommer upp efter att en kille hart när blivit överkörd på en "fartsträcka" ifrågasätts statistik, budbäraren granskas och vi ägnar stor energi åt att snuttifiera argumenten, gärna kryddat med ett antal förklenande omdömen.

Jag frågar mig bara vad som gör att många av de nya i SH-gemenskapen måste "krascha in" en eller ett par gånger som någon slags morbid invigningsritual? För att sedan lägga hjälmen på hyllan när pengarna är slut, skippa gatåkat eller kanske till slut köra och överleva genom att känna sina begränsningar och hålla sig innanför dess ramar. Måste det vara på det sättet? Vad är det som driver de mekanismerna?

Beats me... Jag har inte svaret...:glömdet

...Jag tänker inte gnälla mer på hur ni kör för det slutar alltid i att jag får i ansiktet att jag minsan har gjort så.. och jag har gjort si...

låter denna bild säga allt när det gäller trådskaparen....men då kör ju även Ezzo över sin förmåga på denna bild enligt hans egna tankesätt

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing