Värdera hoj. vart?

Jag har lärt mig att man aldrig får ut det man lagt ut iaf. kostade på en v70r 250 000+ och fick en bråkdel vid försäljning. om nån fundera på hur så va de drygt 500 hk i den och vad jag fick vill jag inte säga för då blir jag idiotförklarad....

ne, att man får tillbaka allting man har lagt på hojen räknar inte jag heller med. men hade vairt kul och försökt få en realistisk uppfattning om vad man skulle kunna få. på tal om ingenting, kan man få hojen värderad via bilsport mc så man kan få ut lite ifall det skulle hända nånting eller hur funkar sånt?

Idiotförklara dig gjorde du ju själv:dummer

Jag har lärt mig att man aldrig får ut det man lagt ut iaf. kostade på en v70r 250 000+ och fick en bråkdel vid försäljning. om nån fundera på hur så va de drygt 500 hk i den och vad jag fick vill jag inte säga för då blir jag idiotförklarad....

Fint bygge EVO. Och nu sitter ny kopplingscylinder på också. Ska bli kul att skåda denna "live" någon dag. :tummenupp

Är o förblir en hoj från tidigt 90, o en motor från sent 80.... =/

Skulle säga att det realistiskt sett går o få 20 - 25 i kontanter.

Skulle om det var min sikta in på någon form av byte i stället, tror det är enklare att få med "mervärdet" då.

Hojen är i grund och botten en kawasaki zxr 750 -90 med -89 motorn. Den är ombyggde med komplett suzuki gsxr 750 -00 bakram,kåpa,kuts/sadel och baklampa. Sen komplett r1:a -99 framgafflar med tillhörande styrkronor, bromsok och bromsskivor, fälgen kommer från en yamaha thunderace yzf1000 (nästan identisk med r1:a). Samt egentillverkade kåpor.

Det som är nytt:
gasvajrarna och chokevajer
Koso Db-01r hastighetsmätare
Oljekyl
Grenrör i rostfritt
MTC ljuddämpare i kolfiber
bridgestone däck fram/bak
hjullager fram och bak
komplett drivpaket
brombelägg fram/bak
egentillverkade stålomspunna bromslangar samt koppling
2 fingershandtag ställbara
Yamaha mt-03 framlampa med cncfrästa fästen
Helt nytt elsystem
Ledbaklampa
Undertail + reggskyltshållare
Slavcylindern till kopplingen
Ebc kopplingslameller + hårdare fjädrar
Nytt gelbatteri YTX9-BS
Olja, filter,luftfilter (k&n) samt stift
Kawasaki zx9r broms/kopplingscylinder

Renoverat:
Motorn med totaltrenoverad topp ( nya insugsventiler, slipade avgasventiler samt säten, nya ventiltätningar. Cylindrarna är honade samt nya kolvringar. Nya EBC kopplingslameller + hårdare kopplingsfjädrar.

Nyrenoverade bromsok fram och bak

Samt div packningar på motorn

Detta är i bara dom största delarna som är bytta. sen är det mycket småsaker som är nytt också. Så det är mer eller mindre en helt ny hoj.

Snygg hoj och tummen upp.Men om man ser på översta bilden till höger så ser den nedre kylaren samt oljefiltret ut att leva ett farligt liv.

Snygg hoj och tummen upp.Men om man ser på översta bilden till höger så ser den nedre kylaren samt oljefiltret ut att leva ett farligt liv.

ja men det har klarat sig sen hojen var ny så=). bytte dock till ett nytt oljekyl då det har tagit lite stryk efter alla år

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna