Hej på er, behöver verkligen er hjälp!
Det är så att jag just nu går i en trafikskola som erbjöd mig en suzuki MC för 10 000:-
eftersom de hade gjort lite fel med min utbildning vilket gjort mig försenad med 2+ månader så gav dom mig det priset på MC'n, lång historia och irrelevant just nu men de viktiga är att de erbjöd mig en suzuki MC för de priset, grejen är att personen jag pratade med inte visste vilken modell den va (har inte sätt MC'n än) men jag gissar på Suzuki GSF650 Bandit för de är de vanligaste dom trafikskolor har.
Det som är problemet är att vissa trafikskolor beställer special versioner av dessa cyklar som några kanske vet, de är uppborrade till 704cc vilket gör att jag inte kan hitta något strypsats hos alpha technkika, den finns inte med i deras lista och jag måste liksom veta om jag kommer kunna strypa ner den om jag köper den för jag är 20 år och jag blir tvungen att strypa den för att kunna köra den.
Det jag också undrar över är om det verkligen måste vara just strypbrickor, kan man inte strypa gasreglaget eller något liknande, vad är det som styr vart strypningarna ska ske för jag lyckas inte hitta reglerna om strypning, finns det sånna kanske?
Undrar även varför dessa papper som man beställer från Tyskland är så speciella, de skriver ramnummer och liknande, kan man inte göra det hemma utan att det blir olagligt och sedan tillverka egen bricka?
Saken som får mig att tvivla är att om man stryper den med kittet som är avsätt för 650cc så kommer den hamna äver 35kw kan jag gissa på eftersom den är lite starkare eller har jag kanske fel.
Ni får ursäkta mig för min klumpiga text men detta kommer bli min första MC och jag har så mycket på tankarna just nu, mycket kan gå snett så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Som sagt, jag är inte 100% att det är just den motorcykeln som dom har men jag vill vara före och vara säker på att det går att strypa om jag skulle få just den motorcykeln.
Uppskattar all hjälp!
Det är så att jag just nu går i en trafikskola som erbjöd mig en suzuki MC för 10 000:-
eftersom de hade gjort lite fel med min utbildning vilket gjort mig försenad med 2+ månader så gav dom mig det priset på MC'n, lång historia och irrelevant just nu men de viktiga är att de erbjöd mig en suzuki MC för de priset, grejen är att personen jag pratade med inte visste vilken modell den va (har inte sätt MC'n än) men jag gissar på Suzuki GSF650 Bandit för de är de vanligaste dom trafikskolor har.
Det som är problemet är att vissa trafikskolor beställer special versioner av dessa cyklar som några kanske vet, de är uppborrade till 704cc vilket gör att jag inte kan hitta något strypsats hos alpha technkika, den finns inte med i deras lista och jag måste liksom veta om jag kommer kunna strypa ner den om jag köper den för jag är 20 år och jag blir tvungen att strypa den för att kunna köra den.
Det jag också undrar över är om det verkligen måste vara just strypbrickor, kan man inte strypa gasreglaget eller något liknande, vad är det som styr vart strypningarna ska ske för jag lyckas inte hitta reglerna om strypning, finns det sånna kanske?

Undrar även varför dessa papper som man beställer från Tyskland är så speciella, de skriver ramnummer och liknande, kan man inte göra det hemma utan att det blir olagligt och sedan tillverka egen bricka?
Saken som får mig att tvivla är att om man stryper den med kittet som är avsätt för 650cc så kommer den hamna äver 35kw kan jag gissa på eftersom den är lite starkare eller har jag kanske fel.
Ni får ursäkta mig för min klumpiga text men detta kommer bli min första MC och jag har så mycket på tankarna just nu, mycket kan gå snett så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Som sagt, jag är inte 100% att det är just den motorcykeln som dom har men jag vill vara före och vara säker på att det går att strypa om jag skulle få just den motorcykeln.
Uppskattar all hjälp!