STULEN: Kymco 250 B&W - Vem fan!?! (hittad)

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
STULEN: TAB172 Kymco 250 B&W - Vem fan!?!

Jahopp, då får man ställa sig i ledet över folk som blivit av med sina hojjar... :mad:

Tänka sig, när jag köpte min första Gixxer för ett par år sedan så var jag säker på att den dagen jag skulle bli av med min första hoj skulle det säkert vara en eftertraktad hoj som de kunde slita i stycken och sälja delarna eller kanske ut och gasa med inför polarna och sen elda upp.

Tji fick jag...

Igårkväll kom vi hem efter en middag hos mina päron, min pendlar-"moppe" Kymcon stod parkerad på tomten (vi har en liten tomt framför huset med gräsmatta, blommor och en cykelparkering) och var orörd när vi kom hem vid 22-tiden. De senaste två månaderna har den tyvärr inte stått fastkedjad i cykelstället för att någon "kär" granne ställt sina två cyklar där som sedan dess orörda och förfallit, jag har då ingen plats att låsa hojjen så den har stått låst bredvid cykelstället.

Imorse när jag gick ut med hunden klockan 6.00 så var den borta! Min jävla 250cc slit och släng moppe som jag använder för att åka till jobbet med! Vem fan vill sno en sån!?!
Halva grejen med köpet var att ha en hoj som gick att köra motorväg med och komma smidigare till jobbet, och den andra halvan var att köpa en hoj som samtidigt inte var stöldbegärlig! :död
Den ser ju ut som en moped! Det finns andra nyare, dyrare mopeder än min gamla Kymco! Jag trivdes oerhört bra på den, förmodligen mer än jag känt till någon av de sporthojjar jag köpt, eftersom jag brukat den varje dag det är mer än 3 grader

Bifogat

• km.jpg
    km.jpg
    57.3 KB · Visningar: 174
  • km2.jpg
    km2.jpg
    54.2 KB · Visningar: 180
Last edited:
OT: Säkerligen poppis bland gangster-kidsen som behöver något att åka runt på under sina (stöld-)turnéer. Ser ju nästan ut som en moppe, skriver du, och kan då misstas för en moppe när den rullar omkring på cykelbanorna med två hjälmlösa ynglingar och med borttagen reg.skylt.

Så funkar det i Göteborg, och säkert också i Sthlm. Har sett åtskilliga exempel på detta. Senast häromdagen i Tynnered, två "moppar" - med ovanligt kralligt avgasljud (= 200-250 cc?) och med varsin hjälmlös gosse skjutsandes varsin hjälmlös flicka, på cykelbanan.

Eller två "30-moppar" (dvs utan skylt) körda av gossar med huvtröjor, där mopparna visar sig vara en Vespa PX 200 och en Yamaha Beluga 125 när man tittar noggrannare.

Så det finns dessvärre säkert de som har stor användning för din nystulna scooter... :(

Last edited:
hittad

Jahopp, då var den hemma, tyvärr inte i närheten av skicket den försvann i... Lägger upp lite bilder så återkommer jag senare med förklaring.
Skall prata med Bilsport&MC på måndag så får vi se, men det känns som inlösen med tanke på omfattningen av skadorna tyvärr :(

image-1.jpg

image-2.jpg

image-3.jpg

image-4.jpg

image.jpg

Trist!! Plastkåpor och sådant kostar nog mycket att ersätta. Inlösen blir kanske billigare för FB än reparation, som du skriver.

En tanke: eftersom du skriver att det är en "slit och släng" så kanske du kan deala med F-bolaget? Jag tänker så här:

Min hustrus EU-moppe blev påbackad av en bil för några år sedan. Den skulle kosta 9 000 att laga, och den var då värd kanske 12 000. Dvs det luktade inlösen lång väg. MEN, den var i princip helt körbar. Skadorna var bara kosmetiska i form av trasig plast. Alltså vore det synd att skrota en bra moppe p g a kosmetiska skador.

Därför föreslog FB på deras eget bevåg att att vi kunde reparera den själva (dvs hemmafixa med spackel och lackspray) och att de då skulle ersätta oss för värdeminskningen. Alltså kompensera oss för värdefallet från marknadsvärdet på 12 000 för en snygg moppe, ned till ett antal tusenlappar lägre för en "ful" och hemmalagad.

De var villiga att kasta in det belopp som de skulle ha åkt på OM den hade reparerats på verkstad (9 000 kr). De menade att de skulle åkt på minst 9 000 i vilket fall, och egentligen 12 000 eftersom inlösen var det naturliga när reparationen här skulle gå på 75 % av marknadsvärdet.

Så vi fick 9 000 utbetalt och snabbfixade den för ett par hundralappar och några timmar i garaget med spackel, färg, buntband(!). Och hade självklart en något fullagad moppe efteråt, men med 9 000 i näven och full funktion i moppen i dess roll som jobbpendlare.

Nåt att fundera på? Eftersom din scooter är en "slit och släng"??

Wiseguy, verkar så... Ser ut som RIZZNE (hittad i hallonbergen grannort med Rissne)

TMAX500, bra tanke! Ska se vad de säger! Dock jobbigt att de brutit alla tre låsen (start, tank, säte) och verkar kopplat förbi elen på nåt vänster, för jag fick plocka av polerna för att bryta strömmen... Sen min slit å släng kommentar var nog lite i vredesutrop, den var ju schysst och fräsch innan den stals :( Se bild nedan före stöld

Varför var då strömmen på när jag fick tillbaks den? Jo, enligt bärgaren var den involverad i jakt precis innan polisen ringde mig... Mer vet jag inte ännu, får se när rapporten kommer

image.jpg

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...