SMS-kontroll av fordon kommer tillbaka.

Vettigt att det kostar pengar vet jag inte om jag håller med om.

Ringer man deras telefonister lär det kosta dom betydligt mer än vad det kostade att skicka SMS...

"Under 2008 gjordes cirka 11,5 miljoner förfrågningar. Den 1 juli 2009 stängdes tjänsten ner på grund av besparingsskäl. När tjänsten nu åter öppnar kostar en förfrågan 3 kronor (teleoperatörens avgifter tillkommer). Intäkterna kommer att täcka Transportstyrelsens kostnader för tjänsten."

Ja, 34 miljoner/år borde väl täcka kostnaden för tjänsten rätt bra kan an tycka

Vettigt att det kostar pengar vet jag inte om jag håller med om.

Ringer man deras telefonister lär det kosta dom betydligt mer än vad det kostade att skicka SMS...

Sitter garanterat nån överbetald IT-tekniker och enablar/disablar prylar i systemet när/om det strular.

Och vi är inte billiga :D

Skämt åsido.

3 kr/sms är inte dyrt. Med vettigt så menar jag mest för att bli av med "onödig" last/trafik. Okynnessms:ande.

jo, så ofta kollar inte jag iaf, men oas är det ju trots allt ett offentligt register som eg borde vara fritt att få tillgång till, för jag antar att det faller under offentlighetsprincipen.

Tjänsten borde bara svara på om fordonet är stulet eller ej. Allt för många använder detta för att lokalisera och sedan stjäla fordon man ser på vägen...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti