Sadelhöjd XT660X

eaglemountain

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
utan =/
Hej!
Funderar starkt på en xt660x alt. R men jag är osäker om man kommer upp på en sådan pga att jag är 171cm lång. Någon annan förare som är kortare i strumplästen och kör xt660? Finns det en annan motardhoj som är lägre?

Finns många med din längd och under som kör XTX. Jag har en hoj som är betydligt högre och har inga problem, så länge man kan få ner en tå vid trafikljusen så är det lugnt.

Brukar gå bra för mig att köra höga hojar.
Är 172. Haft en Ktm 950sm. En fot i marken. Nådde ned med tårna på båda fötterna samtidigt. Men gick skit bra. Man vänjer sig.
XT 660 har jag inte kört. Bara provsuttit. Upplevde den inte nå värre än 950:in.
Även Ktm 690SE funkade bra att köra.

Den är ganska låg så du kommer inte ha några problem, en hoj du skulle behöva styltor till däremot är KTM 950 Super Enduro...den jäveln är HÖG! :gnissla

Halloj där...
Är själv ca 174cm , funkar för mig utan problem, jag får använda tårna om jag ska ha bägge fötter nere samtidigt :tummenupp
Vet att jag har sett sänkningssatts för svingen någonstans.....
De e bara å åk:D

Kolla kedo.de eller off-the-road.de för sänkningssatser.

Jag är 175 och XTXen funkar bra. Men som andra säger det finns olika sätt att sänka en XTX.. tex montera andra länkar till stötdämparen bak. Urgröpt sadel tex. Men om du sänker fjädringen bak och flyttar upp gaffelbenen fram lite i gaffelkronan så får du nog korta sidostödet lite så den står i rätt vinkel.

Är väl 173 tror jag, 80 i gren vilket kanske är mer intressant och har provkört XT660Z vilken har högre sadelhöjd än R´en och det gick det med. Nådde inte helt ned med båda fötterna så ett potthåll, upphöjning, försjunkning i vägen kunde nog bli spännande men kändes inte som något jättebekymmer. Var en 09 jag provkörde om jag inte minns fel.

...

Ok tack för alla svar =) Verkar som man får köra tåtricket, annars får man stanna mot en stolpe och kliva av, hehe..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back