Sniglom
Gudomlig sporthojare
Skaffade mig en GSX-R 1000 K7, funderar på om några modifikationer är värda att göra. Någon här som är insatt?
Roade mig med att gå över listan från Woolich Racing på vad som går att göra vid flash.
På K6 är det populärt att göra TRE-modd för att få mer effekt i växel 1-3 och bli av med hastighetsbegränsningen. Men till K7 ser det ut att vara en tändkurva för växel 1-5 och en annan för växel 6.
Har inte kunnat hitta några bänkningar som visar effektskillnaden av att göra TRE-mod som låser till 6ans tändning för K7.
Att göra en extern TRE-modd (istället för att ändra tändkurvor via flash) sägs även påverka bränslekurvor, kompensering för ram air och sekundära spjäll. Så jag gissar att detta är en sämre lösning än att flasha?
Finns det några andra modifikationer som är värda att göra på denna hojen?
Roade mig med att gå över listan från Woolich Racing på vad som går att göra vid flash.
- TPS Fuel Maps - Just nu är hojen bänkad & mappad med PC3, kan tänka mig att det blir betydligt bättre att flasha in?
- Ignition Timing Maps - Finns det något att hämta här?
- Secondary Throttle Plate (STP) Opening Maps - Finns det något att göra utan bänk?
- RPM Limiter - Gissar att det inte är motiverat att öka varvstoppet
- Disable Deceleration Fuel Cut - Tippar på att det ger betydligt mindre motorbroms?
- Disable Top Speed Limiter - Är begränsningen vid riktiga 299km/h eller mätarfart?
På K6 är det populärt att göra TRE-modd för att få mer effekt i växel 1-3 och bli av med hastighetsbegränsningen. Men till K7 ser det ut att vara en tändkurva för växel 1-5 och en annan för växel 6.
Har inte kunnat hitta några bänkningar som visar effektskillnaden av att göra TRE-mod som låser till 6ans tändning för K7.
Att göra en extern TRE-modd (istället för att ändra tändkurvor via flash) sägs även påverka bränslekurvor, kompensering för ram air och sekundära spjäll. Så jag gissar att detta är en sämre lösning än att flasha?
Finns det några andra modifikationer som är värda att göra på denna hojen?
Last edited: