Pudelrockarfråga...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jovars, denna frågan riktas till er som har det lite längre håret här på forumet...

Jag funderar på att spara ut min kalufs lite mer och få lite längre hår. Jag undrar dock hur det blir med hjälmen då?! Just med storlek och var fan man gör av håret =)

Svårt att svara på kanske, men hur gör ni som har långt hår?

Blir det stor skillnad i storlek på huvudet med resp. utan långt hår?

:trixie (hittade ingen annan smiley med hår =)

/H

hållundan skrev:
Jovars, denna frågan riktas till er som har det lite längre håret här på forumet...

Jag funderar på att spara ut min kalufs lite mer och få lite längre hår. Jag undrar dock hur det blir med hjälmen då?! Just med storlek och var fan man gör av håret =)

Svårt att svara på kanske, men hur gör ni som har långt hår?

Blir det stor skillnad i storlek på huvudet med resp. utan långt hår?

:trixie (hittade ingen annan smiley med hår =)

/H

Jag har inte så långt hår längre men hade innan. Bara för att håret blir längre blir det liksom inte mer=Samma storlek. Håret hänger bra och fladdrar därbak som det är,hade aldrig hästsvans eftersom det ser så töntigt ut.

Chris Ash skrev:
Jag har inte så långt hår längre men hade innan. Bara för att håret blir längre blir det liksom inte mer=Samma storlek. Håret hänger bra och fladdrar därbak som det är,hade aldrig hästsvans eftersom det ser så töntigt ut.

hmmm, det är inte svårare än så då alltså?? Hmm, är som sagt lite orolig för storleken på hjälmen, men det kanske inte påverkar så mycket?!

Nej, jag kommer inte heller ha hästsvans =) :rock:yoparty:rock

Beror väl på hur tjockt hår du har.

Själv har jag ett riktigt hästtagel till hår så skulle jag sluta snagga mig så blir det nog till att byta hjälm.

Sen beror det iofs oxå på hur tight hjälm du kör med ....

:hej

Fantômas skrev:
Beror väl på hur tjockt hår du har.

Själv har jag ett riktigt hästtagel till hår så skulle jag sluta snagga mig så blir det nog till att byta hjälm.

Sen beror det iofs oxå på hur tight hjälm du kör med ....

Jo det är ju så... Tjockt hår som fan har jag... Hmmm, hjälmen är small...

Får la se hur det blir =)

Haha, sicken tråd :)

Nä, det spelar inte så stor roll för hjälmen. Själv har jag haft neråt axlarna några gånger, men det har mest varit för jag inte orkat bry mig.

jag stoppar in mitt i hjälmen på nått sätt :) o min hjälm är tight, o det är inte störande... (och jag är ingen pudelrockare :P)

Håret kommer inte ivägen bara för att det blir längre.

Dra det bakåt och låt hjälmen glida på så blir det bra.

Om hästsvans ser töntigt ut? Tja, det är ju upp till var o en. Långt hår kan se rätt så töntigt och framför allt ovårdat ut.

MCrelaterat? hårsmiley-----> :skrämd

Kör hockeyfrilla då, inget problem med hjälmstorleken och en fin man som fladdrar utanför :lol

tänkte mig kanske nått sånt hair? =)

Ähhh, återigen, det verkar inte vara nårra större probs med håret å hjälmen då alltså?? Det var ju därför tråden skapades =) Bra!

Last edited:
Storleken på hjälmen är det inga problem med men du kommer att få feta trasslet o knutar mm i huvet när du kör, som bara är jobbiga...
Jag är förklädd pudelrockare.

Last edited:
Jag kör med en tunntunn rånarluva, så där är mitt problem med håret löst. Drar det åt sidorna, sen på med luvan.

Om man skaffar dreads då? Hur funkar det med hjälmstorleken? :va

Mavve skrev:
Håret kommer inte ivägen bara för att det blir längre.

Dra det bakåt och låt hjälmen glida på så blir det bra.

Om hästsvans ser töntigt ut? Tja, det är ju upp till var o en. Långt hår kan se rätt så töntigt och framför allt ovårdat ut.

MCrelaterat? hårsmiley-----> :skrämd

Vadå ovårdat? Långt hår ska bara tvättas och inget annat, då ser det riktigt vilt och metal ut.

Äh, ovårdat och ovårdat... om man frågar sin mormor ja :rolleyes:

Själv skulle jag i alla fall hellre se ut som en uteliggare än som en sliskig snobb. Ibland vill jag bara spy åt alla brats som springer runt på gatorna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park