Pudelrockarfråga...

hållundan skrev:
haha, det kör jag på nu, rejäl sådan oxå! Men jag tänkte spara lite till...

=)
Säg inte att du ser ut så här! Detta är en rejäl hockeyfrilla! :3freak

Bifogat

• wiglightbig.jpg
    wiglightbig.jpg
    14.8 KB · Visningar: 40
hållundan skrev:
Jovars, denna frågan riktas till er som har det lite längre håret här på forumet...

Jag funderar på att spara ut min kalufs lite mer och få lite längre hår. Jag undrar dock hur det blir med hjälmen då?! Just med storlek och var fan man gör av håret =)

Svårt att svara på kanske, men hur gör ni som har långt hår?

Blir det stor skillnad i storlek på huvudet med resp. utan långt hår?

:trixie (hittade ingen annan smiley med hår =)

/H

Jag kan tyvärr inte ge dig några råd då jag har kort hår själv, men jag har dock en fråga. Jag tänkte spara till en riktigt redig skepparkrans, hur skulle det påverka mitt hjälmval :va

Finns det möjlighet att köra med integralhjälm då, eller måste jag köra med öppen hjälm :tomten

// fogerty

Chris Ash skrev:
Vadå ovårdat? Långt hår ska bara tvättas och inget annat, då ser det riktigt vilt och metal ut.

Hårda budskap du sänder ut :rolleyes:

Metalhår.

Mitt hår går av eller blir ett enda trassel om jag inte flätar det eller stoppar in det under hjälmen. Värdelöst. :3freak

Ett tips kan ju annars vara just hästsvans. Sätt snoddar med jämna mellanrum hela toffsen ut så att säga & sedan in i stället med din skapelse. :)

Vet av erfarenhet att om du låter håret hänga fritt i hela sin härlighet så skapar du dig en hel del jobb med borsten vid hemkomst.

Som sagt bara ett tips.

Chris Ash skrev:
Jag har inte så långt hår längre men hade innan. Bara för att håret blir längre blir det liksom inte mer=Samma storlek. Håret hänger bra och fladdrar därbak som det är,hade aldrig hästsvans eftersom det ser så töntigt ut.

Tala för dig själv. Hästsvans är praktiskt för de med långt vackert hår så som jag! :tungan

JoS skrev:
Säg inte att du ser ut så här! Detta är en rejäl hockeyfrilla! :3freak

haha, nä riktigt sådär het är inte min hockey. Jag kan ivartfall se nackhåret när det ligger på axeln, det är bra =)

I´m working on it...

:hej

fogerty skrev:
Jag kan tyvärr inte ge dig några råd då jag har kort hår själv, men jag har dock en fråga. Jag tänkte spara till en riktigt redig skepparkrans, hur skulle det påverka mitt hjälmval :va

Finns det möjlighet att köra med integralhjälm då, eller måste jag köra med öppen hjälm :tomten

// fogerty

Ha ha ha! Jag har tyvärr också lite svårigheter att svara på din fråga då min skäggväxt är nästintill obefintlig. Jag antar dock att du får satsa på en hjälm utav dessa typer...

Last edited:
iommi skrev:
Tala för dig själv. Hästsvans är praktiskt för de med långt vackert hår så som jag! :tungan

Praktiskt ja, i vissa fall får man krypa till korset(som när man skruvar) annars kan man ju klippa av hela skiten om man vill vara "praktisk".

Chris Ash skrev:
Praktiskt ja, i vissa fall får man krypa till korset(som när man skruvar) annars kan man ju klippa av hela skiten om man vill vara "praktisk".

Nu ska man inte överdriva..
Med långt hår kan man vara praktisk i ena stunden o fager i den andra.
många flickor gillar långt hår. :tuttar Dumt att klippa sv sig då ju.

iommi skrev:
Hästsvans är praktiskt för de med långt vackert hår så som jag! :tungan

Korrekt. :tummenupp Hade själv en vilt fladdrande man a´la Joey Tempest första gången jag åkte hoj. Resten av kvällen fick ägnas åt att försöka reda ut trasslet.

Fördelen med långt hår jämfört med 3 mm snagg, är att det inte "fastnar" i hjälmen som kardborre när man ska ta av den.

iommi skrev:
Nu ska man inte överdriva..
Med långt hår kan man vara praktisk i ena stunden o fager i den andra.
många flickor gillar långt hår. :tuttar Dumt att klippa sv sig då ju.

Ännu fler :tuttar gillar kort, inget bra argument. Men för all del, jag tycker långt hår är snyggt och skulle gärna ha det igen om det inte var så irriterande ivägen alltid.

Chris Ash skrev:
Ännu fler :tuttar gillar kort, inget bra argument. Men för all del, jag tycker långt hår är snyggt och skulle gärna ha det igen om det inte var så irriterande ivägen alltid.

Tyst nu, såntdär vill jag inte höra, jag tycker om att leva i en värld där allt är till min fördel. O så länge jag tror att det är så, så är det oxå så.

Min hoj är mycket snabbare än alla andras! :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...