Pinnlock monterat.

Måste hålla med faktiskt pinnlock e helt suveränt..
Förutom att det känns som det är lite för litet ibland.. iaf när ja har det på mitt klara visir...
Asså siktlinjen kommer precis i kanten där pinnlocket slutar.. O trots att det pinnlocket hängde med när ja köpte krukan..
hahah meningslöst inlägg men e tvungen o skicka..:yoparty

Jag håller med men man vänjer sig :-)

Måste faktiskt medge att den här tråden fick mig att leta upp pin-locket jag slängt iväg i någon låda i brist på energi när jag fick det med hjälmen...:rolleyes:

Nu är man helt klart imponerad, vilken grej... imma no more! Som sagt... Lite störande inslag i sikten i början.. men man vänjer sig :)

pinlock, billigt

borrade upp mitt ordinarie visir idag och satte på pinlocken, blev bra, finns vissa sidor som säljer visir och pinlock osv men det ville jag inte punga ut pengar på för en enkel äldre hjälm.

så jag köpte bara pinlocken för 149kr med frakten inräknad blev det 198kr, det tyckte jag va billigt. blev super kan jag säga.
lägger dit en länk ifall det e fler som är sugna på bara pinlocken.

http://www.xajon.se/

här köpte jag min iaf, kanske nån som vet en annan sida som dom har billigare på men här e den sida jag handlade på iaf.

Jag måste ha misslyckats kapitalt med mitt (min?) pinlock.
Jag får imma PRECIS I SYNFÄLTET och ingenstans annars...

Satte dit pinlockglaset direkt på min Arai när jag packade upp den ur kartongen, funkar klockrent! :)

Kommer inte köpa ett visir utan denna eminenta lilla finess.

/J

man får mixtra lite, vrida och centerera så den blir tätt både uppe och nere så det inte blir ett gap nertill eller upptill. man får passa in den lite.

Borra?
Jag har en sak som liknar pin-lock som är självhäftande. Funkar utmärkt. :arsele

Nackdelen med pinlock är att de inte tål sol. De krymper så de inte längre tätar och de blir spröda och tillsist spricker de. Ja och sen tycker jag de stjäl vidvinkelseende.

Fan, mitt immar också :(

Tror inte silikonhöljet sitter tätt i nederkanten helt. Foggymask då?

Någon som har erfarenhet av foggymask? Funderar på att köpa ett visir ej pinnlock ready och foggymask istället.

Måste hålla med faktiskt pinnlock e helt suveränt..
Förutom att det känns som det är lite för litet ibland.. iaf när ja har det på mitt klara visir...
Asså siktlinjen kommer precis i kanten där pinnlocket slutar.. O trots att det pinnlocket hängde med när ja köpte krukan..
hahah meningslöst inlägg men e tvungen o skicka..:yoparty

Montera det upp&ner! Funkar perfekt iaf på Arai RX7. Jag störde mig som f-n med mitt första på att övre kanten satt mitt i synfältet vid aktiv körning. Men när jag satte det upp & ner så är det nån mm till godo i överkant och man ser inte längre övre kanten av själva pin-locket'et :tummenupp

Fan, mitt immar också :(

Tror inte silikonhöljet sitter tätt i nederkanten helt. Foggymask då?

Någon som har erfarenhet av foggymask? Funderar på att köpa ett visir ej pinnlock ready och foggymask istället.

Jag köpte en foggymask i vinter och börjat använda den nu i vår och den funkar perfekt. Har även pinlock på mina andra visir, ett klart och ett rökfärgat. Men på det silverfärgade fanns de inga pinlock "pluppar" så jag provade köpa en mask. Har lyckats få imma med pinlock visiren men då vid längre körningar i kyla. Med foggymasken har jag inte fått ett uns av imma än så länge och då slipper man den störande kanten från pinlock.

Men foggymasken är lite bökigare då den kan vara ivägen lite när man tar av och sätter på sig hjälmen. Sen tror jag att man kan svettas fint i sommar där den sitter åt mot ansiktet.

Sen att man ser rätt ball ut med foggymasken skadar ju inte :tummenupp

Varken min x-lite eller shoei immar, även om jag tar på mig hjälmen i lägenheten och går ut i kylan.

Denna frågeställning kanske anses som något retarderad, men jag skyller på att jag började, och sedan slutade köra hoj innan nymodigheter som pinlock fanns att tillgå.

Jag ämnar att köpa en ny Arai-kruka och står och väger lite vilken det blir.
Valet står mellan;

- Arai Chaser Haga Black
- Arai Chaser Jungle Black
- Arai Chaser Leopard Black
- Arai RX7 Corsair White

Informationen ovan kanske är något ovidkommande. Hur som helst...

Jag tänkte samtidigt köpa ett mörktonat- eller spegelvisir och frågan är då hur funkar det med pinlock? Om jag exempelvis köper; Arai Visor L-type måste jag då köpa ett separat pinlock-kit? Var hittar jag det? Hur monteras det?

Denna frågeställning kanske anses som något retarderad, men jag skyller på att jag började, och sedan slutade köra hoj innan nymodigheter som pinlock fanns att tillgå.

Jag ämnar att köpa en ny Arai-kruka och står och väger lite vilken det blir.
Valet står mellan;

- Arai Chaser Haga Black
- Arai Chaser Jungle Black
- Arai Chaser Leopard Black
- Arai RX7 Corsair White

Informationen ovan kanske är något ovidkommande. Hur som helst...

Jag tänkte samtidigt köpa ett mörktonat- eller spegelvisir och frågan är då hur funkar det med pinlock? Om jag exempelvis köper; Arai Visor L-type måste jag då köpa ett separat pinlock-kit? Var hittar jag det? Hur monteras det?

Har för mig att Arais spegelvisir inte finns med Pinlock. Jag köpte ett orginal i all fall och till min Arai Condor fanns det inte. Däremot fanns det till det mörktonade.

Kan i alla fall konstatera att det är helt outstanding med pinlock :tummenupp
Tror att handlaren har lösa pinlockssatser...

Har för mig att Arais spegelvisir inte finns med Pinlock. Jag köpte ett orginal i all fall och till min Arai Condor fanns det inte. Däremot fanns det till det mörktonade.

Kan i alla fall konstatera att det är helt outstanding med pinlock :tummenupp
Tror att handlaren har lösa pinlockssatser...
Då får det isådanafall bli ett mörktonat.

Nästa korkade fråga då, var hittar jag en lös pinlocksats på exempelvis www.fc-moto.de?

Jag har spegelvisir med pinlock till min Arai Viper, minns inte vart jag beställde det ifrån bara.

Då får det isådanafall bli ett mörktonat.

Nästa korkade fråga då, var hittar jag en lös pinlocksats på exempelvis www.fc-moto.de?

Till Shoeis pinlock följer 2 kit "pinnar" med. En bra grej med Shoeis är att "pinnarna" är formade som excentrar så om man vrider dom så kan man enkelt justera så att pinlocket sluter tätt mot visiret.:tummenupp

Till Shoeis pinlock följer 2 kit "pinnar" med. En bra grej med Shoeis är att "pinnarna" är formade som excentrar så om man vrider dom så kan man enkelt justera så att pinlocket sluter tätt mot visiret.:tummenupp
Det är bra skit, dock så passar tjohejhjälmarna som en potta skräp på mitt huvud. Därför blir det Arai-grejer...

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden