Olycka på Sveavägen, tjej påkörd?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Min mamma nämnde något om en mc olycka på Sveavägen där en drogpåverkad kille körde på en motorcyklist. Måste ha missat något, någon här som vet när var och hur?

Hmm lyncha!!

Allö BB!
Hayabusahenke här,,joo d stämmer,, din mor har rätt!
Min bror är brandman o kom till "olyckan" 2030 på kvällen,, korsningen oden/svea.
2 stycken Tokhöga idioter körde in i sidan på en kvinnlig motorcyklist,, Bror sa att hon blev svårt chockad + att hennes höft hade fått sig "en smäll",, vet inte hur illa.

Enligt länsman på plats så hade dom fått rapport ang "två ynglingar" som satt o "laddade" i en bil,,nån 10 min innan.. typiskt!!

Knarkarna hajade ingenting! D va inte LITE lynch stämmning på plats!,, Hmm Vi får bara hoppas att d gick så bra som d kan!

Mvh Henke

Tack för informationen Henke!

Hoppas det gick bra för tjejen då, så hon inte får problem i framtiden!
Dom som körde på slipper säkert undan, samurajkillen som höll på att döda två kvinnor får inte ens vård. Vart är samhället på väg?

De hade blivigt stoppade av några snutar tidigare (kanske nån dag tidigare, vet ej) för att någon i bilen hade suttit och sprutat i sig heroin men de fick inte beslagta bilen. Det var vad jag hörde på radion.

radio stockholm håller på att göra en ny dokusåpa av dethär. nån därifrån såg knarkarna två dar innan, och ringde flera gånger till polisen. polisen kom tydligen förbi en sväng, men gjorde inget och strax efter det åkte knarkarna iväg. rättså.... instabilt.

polisen hade väl inte resurser, antar jag. det kanske gick nån mördare lös. eller så var pizzorna precis beställda.

och nästa grej: varför är det sånt fokus på att det var en KVINNLIG motorcyklist? vem är idioten som har satt mannen som norm? tydligen finns det två typer av motorcyklister; motorcyklister och kvinnliga motorcyklister.

VI TÄNKER INTE TOLERERA DENHÄR KÖNSDISKRIMINERINGEN LÄNGRE!!! :finger :finger :finger

:notme

:rolleyes:

Varför jag skrev tjej är dels för att min mamma sa det och dels för att man har hunnit lära känna en del riktigt trevliga damer som kör hoj i Sthlm och det vore inte roligt att få höra att det var en utav dom som hade blivit påkörda.

anja skrev:

och nästa grej: varför är det sånt fokus på att det var en KVINNLIG motorcyklist? vem är idioten som har satt mannen som norm? tydligen finns det två typer av motorcyklister; motorcyklister och kvinnliga motorcyklister.

VI TÄNKER INTE TOLERERA DENHÄR KÖNSDISKRIMINERINGEN LÄNGRE!!! :finger :finger :finger

Eeh hon undrade ju om det var en tjej som körde, va fan ska hon skriva då!? Jäkla tjat om könsdiskkriminering. Tjejer har så sjukt många fördelar. Bara att ni inte ser det för tjejer är så insnöade på löneskillnaderna!

Peace!

\Masonit

Fyfan så sur jag blir på sånna grejor, sånt folk ska inte få leva längre... bara avrättningen som gäller och skulle Sverige ha den lagen så tror jag att det hade varit mycket mycket mycket mindre brott i Sverige för vem vill dö om det inte är någon idiot....
Sverige är ett jävla mes-land när man tänker efter...

En polisman skjöt ju någon för inte så länge sen, rättegång och allt blev de men i sista stunden blev han fri, det är så jävla sjukt!

Nä nu drar jag, fan så irriterad jag blir varje gång jag tänker på dem äckliga, fjantliga, fjolliga, mesiga, idiotiska, sjuka lagarna som några dumma jävla idioter har kommit på!!!! :6surkart

Quaya skrev:
bara avrättningen som gäller och skulle Sverige ha den lagen så tror jag att det hade varit mycket mycket mycket mindre brott i Sverige för vem vill dö om det inte är någon idiot....
Ja, för så är det ju i USA. Där finns inga grova brott eftersom folk är så rädda för dödsstraffet. Istället springer alla omkring och kramar varandra och delar ut blommor.... Mmm, så måste det vara :rolleyes:

sgtpepper skrev:
Ja, för så är det ju i USA. Där finns inga grova brott eftersom folk är så rädda för dödsstraffet. Istället springer alla omkring och kramar varandra och delar ut blommor.... Mmm, så måste det vara :rolleyes:

:bow :tummenupp

anja skrev:
radio stockholm håller på att göra en ny dokusåpa av dethär. nån därifrån såg knarkarna två dar innan, och ringde flera gånger till polisen. polisen kom tydligen förbi en sväng, men gjorde inget och strax efter det åkte knarkarna iväg. rättså.... instabilt.

polisen hade väl inte resurser, antar jag. det kanske gick nån mördare lös. eller så var pizzorna precis beställda.

Asså... polisen är nog inte så glada över att behöva släppa drägg heller ska du se. Men nu är det så att polisen inte kan göra så mycket då dom MÅSTE följa lagen...

Och tyvärr så kan pundarna lagen (det är ju faktiskt allas skylldighet att känna till lagen) och har tillräkligt med koll på vad dom får göra och inte får göra.

Idag är det skitsvårt för poliserna att sätta dit folk som kör bil påtända. Dessutom kan dom inte göra så mycket om nån sitter påtänd i en bil som inte körs. För det första så krävs en husrannsakan om polisen ska få gå in i bilen och kolla efter droger. Men pundarna vet hur mycket dom kan ha på sig utan att åka dit så det är oftast lönlöst.

Sen så kan inte polisen bara gripa dom hur som helst för att dom förmodligen kommer begå ett brott. Hur fan skulle det se ut? Då skulle ju varenda motorcyklist bli gripen för att dom förmodligen kommer begå ett brott.

Alltså... Poliserna vi ser på gatan gör sitt bästa. Så ÄR det. Dom flesta är riktigt bra att ha å göra med. Självklart finns rötägg men det finns det alltid.

Det är knappast poliserna på gatan som vi ska gnälla på. Det är inte polisens jobb att stifta lagar. Deras jobb är att se till att folk följer lagen.

Sen så har vi det lilla frispelet angående könsroller... Du tror inte det har med fördelningen mellan kvinnor och män som kör mc att göra?

Jag blir inte rabiat och gapar och skriker för att nån säger "manlig sjuksyster" eller "manlig syslöjdslärare".

Generellt grundläggande fel som folk som vill förändra saker gör: Gapar och skriker tills folk bara blir less och skiter i vad dom har att säga och bara tycker att dom låter för mycket.

Det gäller knappast bara feminister...

Sen har sgtpepper en poäng. Hårdare straff motverkar inte brott. Det har bevisats många gånger. Tyvärr har jag dock ingen lösning på problemet.. Men kommer jag på nån lovar jag att återkomma. :)

/Lucky9

Man kanske borde testa hårdare straff bara för ett år och sen jämföra lite med statistiken..... Hade kunnat vara kul.

750RR

jag vet att det inte bara är polisen som gör fel, utan att det är fel på lagen också. och jag menade inte att BB gjorde fel som skrev att det var en kvinnlig motorcyklist. och jag är inte manshatare, jag älskar ju Mattias!!

lite kul måste man väl få ha? det regnade ju igår.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back