När vaknar hojmarknaden för våren så att säga?

Mars.
25:e ;)

Därför att:
Det har börjat töa på riktigt.
Man har fått lön.
Rätt tid att ställa på en hoj och försäkra den i 6 månader.
Så har jag upplevt det iaf.

Last edited:
Jag tycker det är dags nu! Kan inte alla med en Kawasaki Z1000 2007-2009 annonsera ut sin NU!

Självklart så ska den vara i bättre skick än ny, samt oförskämt billig... Eller?

Jag skulle tippa på att det sätter fart så fort snön börjar smälta bort...

...när det börjar bli torrt på vägarna.
Benägenheten att sälja en hoj ökar i proportion med möjligheten att köra den från vinterförvaringen.
Benägenheten att köpa hoj ökar i proportion med möjligheten att kunna ta en provtur.

Edit:
Ska jag ge ett datum får det bli 25:e februari. Januarilönen går åt till att fylla hålen efter jul. Den riktiga ökningen lär dock börja runt påsk.

Last edited:
annonsera ut? nu genast!, helst för en månad sen, "vinterpris" e ju då man ska sälja, stackars satar som går på det och köper, på våren rasar alltid priserna för alla ska sälja sin hoj då.

köpa hoj gör man tidigt på sommaren :tummenupp

annonsera ut? nu genast!, helst för en månad sen, "vinterpris" e ju då man ska sälja, stackars satar som går på det och köper, på våren rasar alltid priserna för alla ska sälja sin hoj då.

Rasar priserna på våren??:confused:

Efter mc-mässan (siste helgen i januari) tycker jag suget/efterfrågan ökar. Om man väntar för länge så finns det fler konkurrerande objekt samt många har redan skaffat ny hoj.

Nu är det tyvärr ingen mc-mässa iår. :mad:

Det kommer smygande lite mer intresse för varje löning fram till semestern. Men den största köp-rushen kommer samtidigt med dom korta kjolarna.

Sätt ut snarast och förläng om du inte fått den såld...

Dålig rekomendation eftersom en hoj som legat ute ett halvår blir "bränd" på marknaden och alla tror det är nåt fel på den.

Sätter man ut annons nu så ska det vara billigt. Annars bör man låta bli så där håller jag med dig.

Last edited:

Nja det där stämmer ju faktiskt inte alls.

Jag tycker det är dags nu! Kan inte alla med en Kawasaki Z1000 2007-2009 annonsera ut sin NU!

Självklart så ska den vara i bättre skick än ny, samt oförskämt billig... Eller?

Jag skulle tippa på att det sätter fart så fort snön börjar smälta bort...

Du har "PM"

Nja det där stämmer ju faktiskt inte alls.

Tro vad du vill, köpte gathoj förra våren, nästan halva priset mot de få som va ute till "vinterpris" under vintern.

hjälpte även en polare att köpa ny cross, en kx450 -08 bra skick 34k, nu ska de ha 45k för 09'or "vinterpris"

nej, vinterpris e skit, utbudet e obefintligt. På våren kommer det in mc annonser dagligen och alla vill va billigast på blocket och sätter 500-1000kr billigare än billigaste och priserna faller och utbudet ökar.

ska köpa ny cross själv nu till sommaren, helst en KTM 08-09 250 2-takt men får se, väntar dock några månader till så priserna faller ;)
jag köper på våren/sommaren ni andra får göra som ni vill

Håller nog inte med, På våren e u folk köp sugna som fan, tycker det verkar lättare att sälja då, och köpa på hösten när folk vill bli av med sina sommarbarn,,
Har själv satt ut min hoj redan nu, Drog till med ett pris är ju bara folk bjuder vad dom vill ge osv, finns ju alltid prutmån på allt

Tro vad du vill, köpte gathoj förra våren, nästan halva priset mot de få som va ute till "vinterpris" under vintern.

hjälpte även en polare att köpa ny cross, en kx450 -08 bra skick 34k, nu ska de ha 45k för 09'or "vinterpris"

nej, vinterpris e skit, utbudet e obefintligt. På våren kommer det in mc annonser dagligen och alla vill va billigast på blocket och sätter 500-1000kr billigare än billigaste och priserna faller och utbudet ökar.

ska köpa ny cross själv nu till sommaren, helst en KTM 08-09 250 2-takt men får se, väntar dock några månader till så priserna faller ;)
jag köper på våren/sommaren ni andra får göra som ni vill

Crosshojar körs ofta även på vintern och på dom är säsongsvariationerna betydligt mindre än på sporthojar.

Crosshojar körs ofta även på vintern och på dom är säsongsvariationerna betydligt mindre än på sporthojar.

njaeh, inte ofta, lite enduro kanske men crossbanorna här e iaf väldigt öde.

finns ju alltid ett fåtal undantag men så är det med allt, sommaren/tidig höst är också bra att köpa då man kan pruta på allt folk inte fick sålt under våren, men vintern är marknaden död och finns bara några enstaka överprisade hojar ute till försäljning

Sälja mc.

Köpa mc vill jag göra nu, när våren kommer har semesterplanering och annat kostnadskrävande kommit in på agendan. Nu är en bra tid för mig att köpa. Sp1 står på önskelistan, ett tiotal ex till salu att välja mellan skulle ju vara en önskedröm. ett par till salu nu.... men önskade lite större urval. Inte sagt att de som är till salu nu är fel. Men några till för jämförelsen skull.

Önskelista.

1 Sp1
2 916 den första modellen, ensitsversionen.
3 Gsxr 750R 2000 till 2002 modellen.
4 Bimota YB4I

Toyman: WSBK 1988 till 2002 en rolig tid med goa hojar som körde i Superbike VM

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...