När vaknar hojmarknaden för våren så att säga?

Sitter o kollar lite på blocket åt en jobbarkompis och just nu är det verkligen helt dött på marknaden, dom få som ligger ute har tagit ända från tårna när dom har satt sina priser. Har nog aldrig sett dyrare hojar än nu faktiskt...

jag tror att i många fall så är de som så at de försöker sälja till samma summa som de har skuld hos banken på...

alt2 att de försöker passa på när de är lite hojjar ute till salu.

Att du gjorde en bra affär är kul men det är ju knappast belägg för att det gäller alla 560 och framförallt inte hojmarknaden generellt. Jag säger inte att det inte finns undantag och att vissa modeller eller typer av hojar inte kan vara mer oberoende av årstid än andra.

Men att hoppas på "garanterat" prisfall på beggat i en situation när:
1) Nyförsäljningen vek kraftigt 2009
2) Prognoserna för 2010 är väldigt försiktiga (finns kanske en anledning att På 2 hjul-mässan tar paus) och
3) att man höjt priserna på nya hojar..
...ja det är bara önsketänkande

Det du säger är rimligt.

Men man kanske bli lite blind :va Eftersom det finns fler hojar ute på försäljning på våren :confused:

Jag tror att många som blivit arbetslösa nu när det varit finanskris väntar med att sälja sin mc tills det blir finare väder, just för att få någon tusenlapp extra...frågan är bara hur många dom är, kanske kommer det finnas många fler säljare än köpare...
Och då dom verkligen inte har råd att ha kvar mcn dumpas priset...

Lite önsketänkade från min sida =)

Det beror på hur många som är till salu och hur många som vill köpa och har alltså inget med årstiden att göra.

Suget, årstiden och benägenheten att kika på annonser spelar in när det kommer till att faktiskt köpa. Men det avspeglar inte nödvändigtvis priserna.

Ok. Så du tror inte att såväl utbud som efterfrågan, sälj och köpbeteende, av en säsongsprodukt som mc, båt, snöskoter eller webergrill drivs av vilken tid på året det är?

Jag tror att många som blivit arbetslösa nu när det varit finanskris väntar med att sälja sin mc tills det blir finare väder, just för att få någon tusenlapp extra...frågan är bara hur många dom är, kanske kommer det finnas många fler säljare än köpare...

så blir nog fallet också, tyvärr..

ens bröd en annans död.. :tummenner

men för dem som har kapital :tummenupp

Last edited:

Det är inte otroligt, det lär ju visa sig.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph