Imorgon får jag godis!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åhhh. Imorgon får jag godis i form av en sådan här.
Ställbar hög- och lågfartskompressionsdämpning, ställbar returdämpning, ställbar ride-height och förspänning, dock inte hydrauliskt.

Mmmmmmmm. Vad fin.

Bifogat

• 641%20625%20629%20aa.jpg
    641%20625%20629%20aa.jpg
    29.5 KB · Visningar: 759
Last edited:
Va me å monterade en sån där på Oljeplasks gammelgixxer i söndags. Dom ser väldigt fina ut. Hoppas bara funktionen är densamma. :tummenupp

EBS skrev:
Va me å monterade en sån där på Oljeplasks gammelgixxer i söndags. Dom ser väldigt fina ut. Hoppas bara funktionen är densamma. :tummenupp

Vadå? Utseende före funktion är det väl som gäller? :rolleyes:
Med tanke på att Miinin piskar runt banorna i Sverige med dylika dämpare så duger nog funktionen till mig.

Avundsjukan slår till igen. Gubbstoff, see you in hell. :(

Med andra ord: jag vill också ha.

McB skrev:
Avundsjukan slår till igen. Gubbstoff, see you in hell. :(

Med andra ord: jag vill också ha.

:hej
Det är bara att låna pengar och sedan ringa Wedrup så har du leverans innan du hinner blinka.

Goodstuff skrev:
:hej
Det är bara att låna pengar och sedan ringa Wedrup så har du leverans innan du hinner blinka.

Har redan belastat krediten tillräckligt mycket. Kanske nästa säsong, om jag inte byter hoj innan dess.

Min sitter på plats, har dock inte testkört än. Den blev HÖG i bak nu, så vi får se om man vobblar av vägen.....

OLJEKYLD GSXR skrev:
Min sitter på plats, har dock inte testkört än. Den blev HÖG i bak nu, så vi får se om man vobblar av vägen.....

Är det inte så att den var låg bak förut pga helt slut dämpare?

EBS skrev:
va? det sa han ingenting om, du dubblerar han hojens värde ;)

Goodstuff skrev:
Åhhh. Imorgon får jag godis i form av en sådan här.

Måste säga att jag aldrig hötr talas om de där, pinsamt nog. Öhlins, WP, Penske, Showa, samt några andra japanska varianter har man i alla fall hört talas om.

Kvalitetsnivå, pris, etc?

/J

Re: Re: Imorgon får jag godis!

RG500-Johannes skrev:
Måste säga att jag aldrig hötr talas om de där, pinsamt nog. Öhlins, WP, Penske, Showa, samt några andra japanska varianter har man i alla fall hört talas om.

Kvalitetsnivå, pris, etc?

/J

Kvalitén ska vara likvärdig med Öhlins. Tex vann Jörg Teuchert SS-VM med Wilbers grunkor på sin R-6:a. I Tyskland/Benelux är de stora och de har ju som sagt ett team i SS-VM som regelbundet vinner tävlingar. Av förarna i Norden vet jag att Miinin kör på Wilbers, även Kim Jensen tror jag.
Det smarta med WIlbers bakdämpare, tycker jag, är att du kan beställa en grunddämpare som du sedan "bygger på" med funktioner när du tycker du har råd/lust.

Priserna hittar du på www.wemi.nu

Last edited:
Ytterligare förare i norden som kör med Wilbers är Jan Greven och Chrille Hasselberg. Den siste bör uteslutas.

Oljekyld, om hojen blev så hög så kanske det är fel dämpare? Låter konstig om en vanlig dämpare hissar upp hojen men det kanske ska vara så...

Nu ligger dämparen och de nya gaffelfjädrarna i mitt garage.
:)

Imorgon ska det skruvas dämpare! :rock

McB skrev:
Ignorance is bliss. :rolleyes:

Eftersom jag vågade skruva i förgasarna så kan jag göra det numer, även om det kostade mig en runda till verkstaden för slutjustering, vilket jag inte tror att du kan. :7peta ;)

Dessutom är det lite mer grovmekanik att byta bakdämpare jämfört med att justera nålventiler. Borde passa en rediger karl som mig. :rolleyes:

Goodstuff skrev:
Eftersom jag vågade skruva i förgasarna så kan jag göra det numer, även om det kostade mig en runda till verkstaden för slutjustering, vilket jag inte tror att du kan. :7peta ;)

Där har du faktiskt helt rätt. Jag kan inte justera förgasare. :(

Det man inte kan, lär man sig genom att prova. Att inte våga prova är mesigt.

Dessutom är det lite mer grovmekanik att byta bakdämpare jämfört med att justera nålventiler. Borde passa en rediger karl som mig. :rolleyes:

Helt rätt inställning. Dessutom är det faktiskt betydligt enklare.

Vill lyfta tråden lite, för jag har kört lite mil nu och pressat på i böjarna. Jag var nervös för att cykeln skulle bli nervös med den nya höjden, men icke! Den har aldrig varit stadigare, eller mer kvickstyrd heller för den delen ;) Jag har, utan att egentligen tänka på det, ökat hastigheten med 10-30 km/h på mina vanliga krokvägar, och trots det är cykeln stabil som ett lok. Enligt Jiwe så tyckte Wilbers att originaldämparna till gixxer 750/1100 var skräp så de fixade till höjden lite när de ändå byggde nytt. Jag kan inte nog lovorda min nya väghållning, har aldrig investerat 4000:- bättre nånsin. Vem behöver köpa Öhlins för ett antal tusenlappar till när man kan få kanonservice och kanongrejor från Jiwe och co på Wemi? :tummenupp :tummenupp :tummenupp Hur går det Goodstuff, får du dit dämparen?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back