OLJEKYLD GSXR skrev:Vill lyfta tråden lite, för jag har kört lite mil nu och pressat på i böjarna. Jag var nervös för att cykeln skulle bli nervös med den nya höjden, men icke! Den har aldrig varit stadigare, eller mer kvickstyrd heller för den delenJag har, utan att egentligen tänka på det, ökat hastigheten med 10-30 km/h på mina vanliga krokvägar, och trots det är cykeln stabil som ett lok. Enligt Jiwe så tyckte Wilbers att originaldämparna till gixxer 750/1100 var skräp så de fixade till höjden lite när de ändå byggde nytt. Jag kan inte nog lovorda min nya väghållning, har aldrig investerat 4000:- bättre nånsin. Vem behöver köpa Öhlins för ett antal tusenlappar till när man kan få kanonservice och kanongrejor från Jiwe och co på Wemi?
![]()
![]()
Hur går det Goodstuff, får du dit dämparen?
Under veckan har jag monterat dämparna och i fredgas på väg ner till Knutstorp så åkte jag förbi Herljunga och fick gaffelfjädrar och olja fixat.
Så idag var det premiär för mig både på Knutstorp och med den nya fjädringen.
Måste säga att jag är grymt nöjd med hur hojen uppför sig. Med lite småusteringar kommer det bli riktigt bra, speciellt ska jag höja den ytterligare lite där bak. Gaffeln blev exaktare och mer följsam och bakändan funderade jag aldrig på vilket man väl får anse är ett mycket bra betyg! Nu gick det ju inte så himskans fort men ändå.
Betyget efter 16 mil på bana blir: