Har du skrivit under?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
vmp_layout.gif

Yeahhhh!!! snart kan vi köra på denna bana :banana:Bugar

Last edited:
Klart 08:orna ska ha en bana! Då kanske man får en anledning att åka till huvudbyn :)

Påskrivet!!!

namninsamling.se skrev:
Den 13 Maj ska kommunfullmäktige i Enköping ta beslut om Skandinaviens största racingbana ska byggas i kommunen eller inte. Debatten om Viking Motor Park är i full gång och vi som vill få banan byggd behöver din hjälp.

Vi behöver din hjälp med att visa att det faktiskt finns ett stort intresse för att få denna anläggning byggd och att vi inte bara är en liten klick intresserade som kommer få glädje av detta bygge. Din röst är värd mer än du tror!

Har dom redan röstat eller är det den 13maj 2011 dom ska rösta? :confused:

Edit läser man på bike så verkar det som att dom redan röstat...
http://www.bike.se/content/2561/

bike.se skrev:
Med 47 röster mot fyra blev det ett ja och godkännande av detaljplanen för Viking Motor Park när kommunens ledande politiker röstade och kommunfullmäktige Jessika Vilhelmsson kunde klubba igenom beslutet.
Nästa steg i processen är att miljödomstolen ska få säga sitt kring bygget; deras arbete kommer att bli att se till att anläggningen och bygget följer de miljölagar som finns.

Beslutet kan överklagas hos länsstyrelsen men som läget ser ut nu kommer det att bli en motorpark, inte allt för långt ifrån Stockholm som länge har saknat en motorbanan på rimligt avstånd.

Last edited:
"Har du skrivit under?"
Nej
Varför skall allt nytt och roligt hamna på fel sida av landet, det ger mig inget.
(ser ut till att min röst inte spelar någon roll, egentligen ;) )

"Har du skrivit under?"
Nej
Varför skall allt nytt och roligt hamna på fel sida av landet, det ger mig inget.
(ser ut till att min röst inte spelar någon roll, egentligen ;) )

Så ska det låta! Härlig inställning! Räkna med enorm uppslutning om det börjar snackas om bana eller kanske nya gungor utanför Mölnlycke! :banana

Från Bike:
2008-05-15
Enköpings kommun godkände i tisdags detaljplanen för Viking Motor Park vilket innebär att byggnationen av motorbanan nu kan påbörjas.

Snacka om gamla nyheter... kan någon vänligen ändra i första inlägget?!

Påskrivet. En fullgod racing bana är ju något som skulle kunna återuppliva racingen i Sverige.

Från Bike:
2008-05-15
Enköpings kommun godkände i tisdags detaljplanen för Viking Motor Park vilket innebär att byggnationen av motorbanan nu kan påbörjas.

Snacka om gamla nyheter... kan någon vänligen ändra i första inlägget?!

vad vill du att jag ändrar?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...