Har du skrivit under?

Så ska det låta! Härlig inställning! Räkna med enorm uppslutning om det börjar snackas om bana eller kanske nya gungor utanför Mölnlycke! :banana
Till skillnad från vissa andra, kollade jag hela tråden innan jag behagade skämta ;)

Och dom kan behålla sina jävla gungor utanför mölnlycke ;)

Till skillnad från vissa andra, kollade jag hela tråden innan jag behagade skämta ;)

Och dom kan behålla sina jävla gungor utanför mölnlycke ;)

Har gungorna OCKSÅ redan byggts? Nu går det för långt.

Nån som har hört nåt nytt om den där öresundsbron till danmark förresten? Verkar helt galet, jag lägger upp en namnlista så vi kan stoppa den innan spadarna hamnar i jorden. Kanske göra en SH-resa med flygbåtarna bara för att visa vårt stöd?

Hoppas bygget där går lika fort som Arlanda när det väl startar.. det var ju knappt så man ens han förstå att det skulle bli en bana där tills det att den var klar..

När den här banan öppnar så kommer mina fondbesparingar gå till bandagar och min sista gatmeter är körd!

Kommer bli så kungligt!

Har de redan börjat bygga eller vet någon när de får tillstånd till det?

Citat från sidan:

Utbyggnadssteg
Här följer den planerade utbyggnadstakten. Utbildnings- och testverksamheten byggs ut först och denna dagliga verksamhet ger ett tidigt kapitalflöde. Om det anses lämpligt kan naturligtvis utbyggnadsetappernas ordning kastas om eller ske samtidigt.

Etapp 1 - Utbildningar
En 2.1 km lång skolbana inkluderande byggnader, depå, garage, lektionssalar samt en s. k. skidpan för halkkörning. Området används även för fordonstester, mässor och utställningar. Utbildningscentret verksamhet pågår dagligen. Byggtid ca 1 år.

Etapp 2 - Internationella banan
Skolbanan byggs ut till 4.3 km med klassificeringen FIA Grade One, vilket även tillfredsställer FIM. Detta innebär högsta möjliga krav på själva banan samt att ett medical center byggs. Resultatet blir den högsta säkerhetsstandarden vilket gynnar alla typer av evenemang. Mäss och utställningsytan inomhus byggs ut till ca 22 000 m2. Byggtid ca 1 år.

Låter som när de väl fått börja bygga så finns banan färdig efter 2 år men man kanske inte kan köra på den för det...

men värt att bygga en bana i tokholm, tokholmarna tycker ju endå allt är för långt bort och för jobbigt, hur nära det än är, bygger man en bana i deras vardagsrum kanske de inte gnälls om avståndet längre, men då lär det likförbannat gnällas om att det är för dyrt, inte lika mycket brudar som vid donken, eller för få bilar att köra slalom mellan eller nånting annat. Gnällas lär det alltid göra därborta på baksidan landet

men värt att bygga en bana i tokholm, tokholmarna tycker ju endå allt är för långt bort och för jobbigt, hur nära det än är, bygger man en bana i deras vardagsrum kanske de inte gnälls om avståndet längre, men då lär det likförbannat gnällas om att det är för dyrt, inte lika mycket brudar som vid donken, eller för få bilar att köra slalom mellan eller nånting annat. Gnällas lär det alltid göra därborta på baksidan landet

orka!
leker du lustig inför dina "internet" polare eller? annars är det uppenbart hur du försöker hetsa till att skapa en irritation. Oftast brukar inte dina inlägg vara nåt som tillför nåt förutom dessa jävla kassa försök till att skapa tjaffs.

Undra vem fan som gnäller.... :va

Avåkningszonerna är för små för internationella mått. De borde förbättra det redan nu, så man kan få hit internationella racingklasser som lockar till sig publik och medialt intresse.

Snacka för dig själv, räkodlare! Jag åker gladeligen 25-30 mil för en bandag. Det är ju som en liten semester att få åka iväg tillsammans med en polare, släpet lastat med hojar och höga förväntningar på en, kanske okänd bana.

orka!
leker du lustig inför dina "internet" polare eller? annars är det uppenbart hur du försöker hetsa till att skapa en irritation. Oftast brukar inte dina inlägg vara nåt som tillför nåt förutom dessa jävla kassa försök till att skapa tjaffs.

Bara lite trött på alla dessa "men vi har ju ingen bana inom 10min avstånd, klart vi måste brassa helvete på bulten då" + hade tråkigt, inget bra på TV

Att födas med liten snopp samt alltid vara 25 cm kortare än alla sina polare har aldrig varit något bekymmer får en stolt kines. Bryter du trenden? byt ut ditt nick till Glasspinne istället

Last edited:
Snacka för dig själv, räkodlare! Jag åker gladeligen 25-30 mil för en bandag. Det är ju som en liten semester att få åka iväg tillsammans med en polare, släpet lastat med hojar och höga förväntningar på en, kanske okänd bana.

Precis, många åker land och rike runt för att racea, norröver åker folk 10mil för att köpa ett tändstift, eller en 2a mjölk.

därför gnället om att det inte finns nån bana inom 10min från sthlm centrum känns så patetiskt.

som sagt, är ju grymmt kul med fler banor oavsett var de byggs, men det lär ju gnällas på att det är för dyrt, eller för få bantider, och folk lär fortsätta brassa helvete på gata me de ursäkterna, nu när deras fina "men vi har ingen bana" argument försvinner

Precis, många åker land och rike runt för att racea, norröver åker folk 10mil för att köpa ett tändstift, eller en 2a mjölk.

därför gnället om att det inte finns nån bana inom 10min från sthlm centrum känns så patetiskt.

som sagt, är ju grymmt kul med fler banor oavsett var de byggs, men det lär ju gnällas på att det är för dyrt, eller för få bantider, och folk lär fortsätta brassa helvete på gata me de ursäkterna, nu när deras fina "men vi har ingen bana" argument försvinner

Att sluta gnälla om eventuellt kommande gnäll tycker jag vore en bra start på dagen för din del.:tummenupp

Kommer det bli folktomt på Bulten inom kort med andra ord?

Kommer det bli folktomt på Bulten inom kort med andra ord?

Ja... plus att en jävla massa bultentrådar kommer att dö.... för att inte tala om dom bultentrådar som... som... :skrämd aldrig får se dagens ljus....! :gråta

Det får INTE ske!!!!! STOPPA BANAN! STOPPA BANAN!!!! :galen:cpparty:galen:cpparty:ätapiller

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul