Gixxerfan2
Medlem
Verkar inte finnas mycket i 18" så det är bara att jaga det värsta
Nuvarande dim fram 120 70 18. Vad finns det för suddgummi? Mest gata kanske bana och bör tåla regn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför ska du ha ett bredare däck än 110 på en GSX-R 1100 -86?Verkar inte helt fel. Just nu på listan.
Roadtec Z6 Front 120/70 ZR18 TL 59(W) M/C
ContiRoadAttack 120/70 ZR18 TL 59(W) M/C
Pirelli Angel ST 110/80ZR18
Gissar att ingen av ovan är av bilvärldens "r-däck".
Får gärna vara bredare om det funkar på en GSXR 1100 1986.
Vad är vitsen med Metz Z6 Interact?
Verkar inte helt fel. Just nu på listan.
Roadtec Z6 Front 120/70 ZR18 TL 59(W) M/C
ContiRoadAttack 120/70 ZR18 TL 59(W) M/C
Pirelli Angel ST 110/80ZR18
Gissar att ingen av ovan är av bilvärldens "r-däck".
Får gärna vara bredare om det funkar på en GSXR 1100 1986.
Vad är vitsen med Metz Z6 Interact?
Kan det bli för brett om det får plats? Och fälgen funkar breddmässigt. Jämfört med dagens hojjar är det rena trampcykeldäck.
Idag har jag.
Fram 120 70 18 Metzler Z1
Bak 160 60 18 Metzler Roadtec Z6 (Svårt att veta när det tar slut, även för länsman)
Vill gärna ha bredare om det funkar, och klistrigare. Till att börja med fram.
Gillar mönstret på conti och pirelli. Men hur är de i gummit?
Har 17" från nyare gixxer liggandes. Vilka bredder finns de i? Hur mycket extrajobb blir det att få på dem? Skärmar utvx bromsar m.m.

Är det utseende eller körbarhet du är ute efter? Lägg inte på bredare däck än vad som var original, det räknade teknikerna ut att det skulle vara. Dessutom så räcker greppet i "cykeldäcken" mer än väl till för både gata som bana.Kan det bli för brett om det får plats? Och fälgen funkar breddmässigt. Jämfört med dagens hojjar är det rena trampcykeldäck.
Har nått i bakhuvudet om gixxer trådar. Skall finnas nått gixxer forum med. Mina 17" är 3.50" och 4.50" enl märkning. Lite smalt bakHur brett tål 4.50"-17? Har du några exempel på "kletiga" däck till 17"?
Som jag läst mig till går Metz z6 18" ungefär lika många mil som kletigaste 17". Kan det stämma? Men avsevärt sämre grepp.
Edit: Hittade http://www.gixxer.se/ bland mina länkar.
Bollox: Teknikerna är inte särskilt konsekventa genom åren 1986-2010. Och kletdäck jämfört med org skiljer som natt och dag.
SKOMAKARN: Fäljtipssidan verkar gälla 750. Så alt stämmer nog inte. Om axlarna inte stämmer med lagerna, går det inte att byta lager? Har du nån gissning vad mina 17" kommer ifrån? Har 17mm lager fram.
Har en hyllvärmare. Förstärkt baksving från http://www.deget.de/index-2.html ser ut som original med "u-bygel". Hittar den dock inte på sidan. Får kontrollmäta bredden för säkerhets skull. Kedjejusterarna ser ut att svälja 20mm hjulaxel precis som mitt 17" bakhjul.
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |