CBR 600 90-talare nåt att ha ?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ja som sagt är dom nåt att ha, syftar på en tidig 90talare. Blev det nån stor ändring nåt i dom åren? Det är en kompis som har funderingar, ej jag.

CBR600F från 91 och framåt är definitivt nåt att ha. Bästa hojen ever.

soppatorsken skrev:
En ny modell kom då. Tror (precis som i kyrkan) att den hette F3. Den fanns i tre år.

nja..tror (oxå som i kyrkan) att den fanns i fyra år.. tills -94.. me vissa små uppdateringar -93.. sen fick den väl en ganska bra uppdatering -95 till -98.. exakt vad som gjordes vet jag inte.. men har för mig det står en hel del om de i bikes begagnastidning dom brukar komma ut me varje år.. (som eg e precis samma tidning år efter år)

-91 till -94 fick jag till tre år. Men när jag tänker på det så är det nog fyra... ;)
Fast undvik de lila gayhojarna...

Jag lånar tråden lite.
För mig står det mellan en CBR av första halvan i nittiotalet eller en ZXR 750... CBRen e ju lite mer human att köra (se sittställning)... Sen skall hondas kvalitet vara lysande enligt många källor.
Kan nån lägga upp lite plus och minus med CBR 600? Gärna prestandasiffror också.

soppatorsken skrev:
-91 till -94 fick jag till tre år. Men när jag tänker på det så är det nog fyra... ;)
Fast undvik de lila gayhojarna...

Dom lila har jag för mig är jubileums modellerna?

CBR600F från 91 och framåt är bara att köpa. Kolla skicket ner än milen. Bromsoken fram kärvar gärna till sig lite, kamkedjesträckaren racklar ihop gradvis, och laddningsregulatorn kan paja. Annars är det världens bästa hoj.

Jag är helt objektiv :rolleyes:

Det är en grym förstahoj, kul och pigg, saknar dock lite effekt när det går rakt fram men vem vill köra rakt fram. Stabil i kurvor och lätt att köra fort med, har provat andra hojar i samma klass medn ingen har varit lika enkel att köra.

91 kom ny modell, CBR 600 F2
95 kom en uppdaterad, CBR 600 F3. Saker som skiljer: annan utformning av kåpan, annorlunda förgasare (lite bättre drag!!), Lite bättre framgaffel, bättre frambromsar. Säkert nån mer grej men detta var allt jag kunde komma på på rak arm
Sen hände det inte mycket förrän 99 men då är priset ett annat...

Kort sagt en mycket bra hoj, hittar du en i fint skick till rätt pris, KÖP!!!

Funderar på att byta upp mig, vill ha mer effekt, hänger inte med polarna rakt fram samt att jag är lite för lång för att komma undan vinden, 190 cm och 105 kg är inga idealmått för en 600:a :rodnar

Någon som kan länka till en hoj med bra pris? 91+. Har ingen uppfattning om vad dom är värda.

Kolla kamkedjesträckaren kör hojen rikgtikt varm och lyssna på tomgång.Hög tomgång kan vara tecken på dålig sträckare på min 94 som hade gått 2500 så lära jag byta den, den kostar bara 500 men den lät lite ändå kan nog bero lite på vad man har för olja i. Annars var det bra hoj

De kostar lite mindre i tyskland.. Runt 20 - 25 för en 93-94 som gått runt 3000..
Ja ska snart åka ner o hämta en..
Kostar inte så mycket att regga i sverige o sånt heller..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back