Ducati 996 RS ex Fogarty genomgång

Ja det stämmer, kul att du la märke till det! Allt på hojen ska vara ”mil-spec”, är det mil-spec så ska det klara extrema förhållanden, för man har inte ”råd” att något ska fela för att en kontakt slutar fungera eller åker ut!
På kabelhärvan så sitter det allt ifrån små till stora kopplingar, jag kollade runt lite för jag var nyfiken, och de små kontakterna kostar ca 800kr/st och de största som sitter på härvan kostar ca 4000kr! 🤯
Där är kanske 20-30 kopplingar på härvan, så räkna själv vad den kan kosta.
View attachment 525641

En kul grej, buntbanden som man använder i wsbk är också mil-spec, så när jag letade efter det så hittade jag det på Bauhaus!
Även min Castrol Honda hade dessa buntbanden.
Så vill ni ha äkta racing buntband på era hojar så är det dessa ni ska ha. 😅 Ty-Rap
View attachment 525642
Aha, kit delar man har råd med. Om jag sätter sådana på min ZX7 får ja fortfarande stå bredvid i samma depåtält då? Eller måste jag skaffa en motsvarande herrejösseskawa;)

Ser verkligen fram mot när vi sitter i depåtältet och konstaterar hur fruktansvärt snabba vi var under dagen. Då blir det bra att vila ögonen på den där. Säkert har man något att dricka och äta också. Det är sådana upplevelser man överlever vintrar på.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back