Bygga en cuts

Har du nån gång byggt om något på din hoj?

• Antal röstningar
    0

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Har funderingar på att försöka bygga en cuts,eller en kompis har lovat att göra den åt mig.. så ihop med honom. någon som har gjort det.. tips råd? börjar fundera på om det är värt allt slit..? :va

porec skrev:
Har funderingar på att försöka bygga en cuts,eller en kompis har lovat att göra den åt mig.. så ihop med honom. någon som har gjort det.. tips råd? börjar fundera på om det är värt allt slit..? :va

Med tanke på allt jobb som blir om du ska göra en modell och sedan plasta så skulle inte jag lägga ner tiden om det finns cuts att köpa till din hoj. men gör det inte det, då e de en annan femma;) hehe

Jag tänkte bygga cuts till min SV -99:a nu i vinter. Har skaffat mig sån där blå markisolering (typ frigolit), för att skära till modellen med, sen blir det till att plasta.

I förrgår så blev det miniblinkers fram, och igår så satte jag sågen i bakskärmen, så nu börjar den bli snygg!

Ang. att jag inte köper en färdig cuts är att det är roligare att göra nånting själv!

trummiz skrev:
Jag tänkte bygga cuts till min SV -99:a nu i vinter. Har skaffat mig sån där blå markisolering (typ frigolit), för att skära till modellen med, sen blir det till att plasta.

I förrgår så blev det miniblinkers fram, och igår så satte jag sågen i bakskärmen, så nu börjar den bli snygg!

Ang. att jag inte köper en färdig cuts är att det är roligare att göra nånting själv!

Självklart är de roligare, bara man har tid, o de har man väl;) hehe lycka till med modsen.

Man har ju hela vintern på sig =) borde inte vara nåt problem...

Kan ta en bild håller på å bygger 2 st till min aprilia

Den ena renoverar jag bara genom att spackla den andra bygger jag en plast cuts på:) Masonit skiva och fog skum sen ska det plastas:)

Wagge skrev:
Bygga om... Räknas det att rensa bakdelen? :rolleyes:
OK :tummenupp

Mr Helmut skrev:
Kan ta en bild håller på å bygger 2 st till min aprilia

Den ena renoverar jag bara genom att spackla den andra bygger jag en plast cuts på:) Masonit skiva och fog skum sen ska det plastas:)
ta gärna lite bilder... ju mer desto bättre..! :tummenupp

trummiz skrev:

yo sv-broder, du har inte lust att dokumentera hur du fixade till bakskärmen på ett snyggt sätt? Är alldeles för feg för att börja göra något liknande på min älskling, utan instruktioner och ett föredömme alltså.... :huvet

mini-knutten skrev:
yo sv-broder, du har inte lust att dokumentera hur du fixade till bakskärmen på ett snyggt sätt? Är alldeles för feg för att börja göra något liknande på min älskling, utan instruktioner och ett föredömme alltså.... :huvet
inga problem... har lite bilder redan nu... om du vill ha.. kan maila till dig eller nått?
oj, såg inte att det inte var till mig... jag håller på med samma sak.. men inte samma modell.... men det är bara att börja riva allt.. allt som e i vägen... har lite bilder som sagt..

Last edited:
mini-knutten skrev:

Är inte riktigt klar ännu, har bara kapat bort det som bort ska!

Det "hålet" som blir, tänkte jag täcka för med en plastskiva som jag nitar fast, sen blir det till att måla alltihopa med spraybody.

Bifogar en bild:

Bifogat

• slakt.jpg
    slakt.jpg
    23.9 KB · Visningar: 83
trummiz skrev:
Är inte riktigt klar ännu, har bara kapat bort det som bort ska!

Det "hålet" som blir, tänkte jag täcka för med en plastskiva som jag nitar fast, sen blir det till att måla alltihopa med spraybody.

Bifogar en bild:
Inget illa menat men denna tråden var menad till cutz, inte älgläpp... tänkte bara att det kan bli fler som blir glada/intreserade av att se bilderna i SV tråden istället..!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back