Bilder/snack om/från Stockholmsturen 9/8.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Har egentligen bara en bild som säger något idag, och den tycker jag talar för sig själv..
Nämnde jag att det var en krasch? (krasch MCK någon, Frida kanske?)

//Fredda

Bifogat

• frida.jpg
    frida.jpg
    111.8 KB · Visningar: 716
Jag kraschade inte. Inte för att jag inte försökte, dock. Annars var det ju roligt som vanligt.

Mavve skrev:
Var det alla bilder och allt snack???? :confused:

Ja.

Nej kommer säkert fler bilder bara Martin vaknar såhär på söndag morgon! Jag fotade tyvärr väldigt lite under turen. Men Martin var effektiv!

Kan sannerligen intyga att Mattias kör alldeles för fort. Hans glasögon är nog x2,5 vilket gör att han missuppfattar hastighetsskyltarna en aning.

Men djävligt kul var det iaf! Mavve du får väl komma upp till Tokholm någon dag och köra lite så vi får se din nuna i verkligheten?

//Fredda

Nu har jag vaknat till liv. Håller med om att det var en mycket bra runda igår, kul folk, lagom stort gäng, bra väder och inspirerande :skrämd tempo.

Enda smolket var olyckan, det var iallafall tur att det inte blev värre än vad det blev. Egentligen var det ju inte ens en avåkning eftersom förare + hoj stannade på vägen men inte gick den att köra vidare för det... :(

Här kommer några bilder. Först samling i Väsby.

Bifogat

• hornet 068_2.jpg
    hornet 068_2.jpg
    39 KB · Visningar: 552
Uppsamling i Gottröra. Van Zan återförenade sig med oss efter att ha varit ute på en egen tur ;)

Bifogat

• hornet 069_2.jpg
    hornet 069_2.jpg
    31.8 KB · Visningar: 545
Last edited:
Samling igen denna gång mellan Knutby och Alunda. Alla överlevde skördetröskan och guppet innan svängen.

Bifogat

• hornet 071_2.jpg
    hornet 071_2.jpg
    46.5 KB · Visningar: 550
Här skedde olyckan. Ser ni något grus på vägen? Det löper en lång tunn sandsträng på höger sida som är nästintill omöjlig att se. (fast på den här bilden ser hela vägen lite skum ut, det hände något med bilderna när jag förminskade dem).

Bifogat

• hornet 077_2.jpg
    hornet 077_2.jpg
    67.9 KB · Visningar: 522
Last edited:
Fredda66 skrev:
Ja.

Nej kommer säkert fler bilder bara Martin vaknar såhär på söndag morgon! Jag fotade tyvärr väldigt lite under turen. Men Martin var effektiv!

Kan sannerligen intyga att Mattias kör alldeles för fort. Hans glasögon är nog x2,5 vilket gör att han missuppfattar hastighetsskyltarna en aning.

Men djävligt kul var det iaf! Mavve du får väl komma upp till Tokholm någon dag och köra lite så vi får se din nuna i verkligheten?

//Fredda

Hej allihop. Jag har nu hämtat hem "liket", men det var faktiskt inte så allvarligt (förutom motorkåpan över kopplingshuset som var kaputt). - Ja naturligtvis så är den ju lite lättad på onödiga utstickande detaljer på höger sida men men. Smällar man får ta :crash

Ny styrhalva o kopplingskåpan så är man "fit for fight" igen såvida det nu inte kostar både skjorta o kalsonger :skrämd

Vi bara passa på o varna för den där vägen e-som jag körde den senast idag. DEN ÄR full med grus i snart varenda kurva :notme och kan säkert leda till en o annan upplevelse ifall man har otur :(

Får se ifall jag får igång eländet så man får visa att man är en bakhjulskung igen :eek: :D

//G

Fredda66 skrev:
Har egentligen bara en bild som säger något idag, och den tycker jag talar för sig själv..
Nämnde jag att det var en krasch? (krasch MCK någon, Frida kanske?)

//Fredda

Hmm, är jag månde hedersmedlem nu då :confused: :rodnar :D

PS! Det gick ju tokbra att köra den där vägen med 4:hjuling OCH släp, men så är det ju BMW oxå.. Eller vad säger du Frida..?? :rolleyes:

Last edited:
Re: Re: Bilder/snack om/från Stockholmsturen 9/8.

Van Zan skrev:
Hmm, är jag månde hedersmedlem nu då :confused: :rodnar :D

PS! Det gick ju tokbra att köra den där vägen med 4:hjuling OCH släp, men så är det ju BMW oxå.. Eller vad säger du Frida..?? :rolleyes:

BMW klarar allt!! :fakta

Känner mig lite skyldig dock.. F'låt att jag följde me.. Nejdå, såna risker man får ta när man åker me mig ;) Fast jag lyckades ju skjutsa hem dig utan att vi kraschade, även fast det blev ett antal hjälmkrockar....... Självklart blir du medlem i klubben vare sig du vill eller inte, kolla här: http://www.bike.se/community/visa.php?id=309

Bra att de sydde ihop dig, såret såg lite "köttigt" ut :eek: Fixa ihop hojen nu så du kan me ut å köra snart igen!!

Tack för en kul tur grabbar, skönt med lite högre tempo! (även fast jag inte riktigt hängde me...) Har ingen respekt för killar som kör saktare än jag, så ni e godkända allihop :tummenupp :D Hoppas jag får åka med fler gånger trots mitt långsamma tempo..

Van Zan skrev:

Vi bara passa på o varna för den där vägen e-som jag körde den senast idag. DEN ÄR full med grus i snart varenda kurva :notme och kan säkert leda till en o annan upplevelse ifall man har otur :(
//G

Vilken väg är det? Tänkte ut å snurra i Roslagen någon kväll... vill inte åka den där sandvägen... :eek:

Och, någon som ringt till VV och anmält vägen som "skadad"?

/B

benkar skrev:
[B

/B [/B]

Jag provade nyss att ringa men jag kommer inte längre än till det första valet man ska göra (trycka 1), kommer bara tillbaka dit hela tiden. Du får gärna prova om det går bättre för dig.

Det är som sagt Hargshamnsvägen, just denna kurva är ett par km söder om Hargshamn.

M

Re: Re: Re: Bilder/snack om/från Stockholmsturen 9/8.

Frida skrev:
BMW klarar allt!! :fakta

Känner mig lite skyldig dock.. F'låt att jag följde me.. Nejdå, såna risker man får ta när man åker me mig ;) Fast jag lyckades ju skjutsa hem dig utan att vi kraschade, även fast det blev ett antal hjälmkrockar....... Självklart blir du medlem i klubben vare sig du vill eller inte, kolla här: http://www.bike.se/community/visa.php?id=309

Bra att de sydde ihop dig, såret såg lite "köttigt" ut :eek: Fixa ihop hojen nu så du kan me ut å köra snart igen!!

Tack för en kul tur grabbar, skönt med lite högre tempo! (även fast jag inte riktigt hängde me...) Har ingen respekt för killar som kör saktare än jag, så ni e godkända allihop :tummenupp :D Hoppas jag får åka med fler gånger trots mitt långsamma tempo..

Har beställt lite grejor idag så vi får väl se. Den kommer väl att rulla runt med skrapade kåpor o så men va f.. :crash ..då ser man ju att den används :rolleyes:

Totalt att återställa den i "pedantskick blir lite över 20 papp :skrämd så jag nöjer mig med att fixa motorkåpan till en början.

//G

benkar skrev:
Vilken väg är det? Tänkte ut å snurra i Roslagen någon kväll... vill inte åka den där sandvägen... :eek:

/B

Neeäähh.. ..tänkte inte på det. Sorry :rodnar Hur som helst så bör man nog ta det hyffsat vackert efter den där vägen. Mötte en traktor i en berg o dalbanesväng med skymd sikt. Törs inte tänka vad som kunnat hända om jag kört MC istället för bil o släp :skrämd

//G

Stockel skrev:
Jag provade nyss att ringa men jag kommer inte längre än till det första valet man ska göra (trycka 1), kommer bara tillbaka dit hela tiden. Du får gärna prova om det går bättre för dig.

Det är som sagt Hargshamnsvägen, just denna kurva är ett par km söder om Hargshamn.

M

Har ringt till Vägverket och felanmält deras journummer... :D

Verkar vara som om det är "Trafik Stockholm" (som man ska komma till efter att ha valt "1") som har packat ihop, tutar bara upptaget om man ringer direkt dit, är väl för många som ringer och felanmäler skador och andra trafikhinder... :( provar igen lite senare..

Tror vägen varit sandig ett tag nu, var någon på forumet som var uppe där för 2-3 veckor sedan och gnällde på att dom "förstört" vägen.. :mad:

/B

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back