Bilder/snack om/från Stockholmsturen 9/8.

Asså, sååå illa är det inte. Just i van zansvängen var det sand som var lite svårt att se. I d andra böjarna var det grus, väl synligt. Bara att åka!

Van Zan skrev:
Neeäähh.. ..tänkte inte på det. Sorry :rodnar Hur som helst så bör man nog ta det hyffsat vackert efter den där vägen. Mötte en traktor i en berg o dalbanesväng med skymd sikt. Törs inte tänka vad som kunnat hända om jag kört MC istället för bil o släp :skrämd

//G

Hojen (åtminstone VTRn) är smalare än bil m släp... :D ;) så det brukar lösa sig. I många av kurvorna uppe på krön är det extra brett, så håller man sig på sin kant så... och vissa partier är ändå relativt öppna, helt klart en av favoritvägarna, när den är sandfri... Droppar man tempot ett snäpp, så är vägen riktigt harmonisk och skön köra, bara ligga och arbeta med gas/motorbroms :) Men, håller med, har man inte kört vägen och vet var dom jävligaste kurvorna är, samt där det är rejält skymt, så ska man ta det lite fint!

/B

benkar skrev:
Hojen (åtminstone VTRn) är smalare än bil m släp... :D ;) så det brukar lösa sig.
/B

Hehe jodå, jag vet oxå att bilen är nummret större än mc:n :D men jag brukar stå på lite mer med hojen istället :o + att traktorer är också breda, tar upp hela vägen typ ;)

:squid

Mattias skrev:
Asså, sååå illa är det inte. Just i van zansvängen var det sand som var lite svårt att se. I d andra böjarna var det grus, väl synligt. Bara att åka!

Grejen med varningen för gruset i kurvorna var bara att några andra bilförare i söndags, (såg färskt ut) hade varit o dragit upp en hel del grus i några av de krokigaste partierna så.. ..då hjälper det ju inte att den typen av överraskning är bättre/mindre dålig än ren sand som jag råkade ut för ;)

Van Zan skrev:
Hehe jodå, jag vet oxå att bilen är nummret större än mc:n :D men jag brukar stå på lite mer med hojen istället :o + att traktorer är också breda, tar upp hela vägen typ ;)

Och nu är Skördetröskesäsongen igång för fullt, DOM är nästan overkligt breda! :skrämd

/B

benkar skrev:
Och nu är Skördetröskesäsongen igång för fullt, DOM är nästan overkligt breda! :skrämd

/B

jotack, vi mötte en sån i lördags.. tror alla var mer lr mindre nära å parkera i den.. hade tur som lyckades se den genom buskarna i en skymd kurva.. det var nästan så man fick ge sig ut i gruset i vägkanten för å kunna smita förbi. de borde köra m nån varningssiren lr nåt!!

benkar skrev:

/B

Skördetröskorna ser man iaf klart och tydligt, värre är det med den säd de tappar på vägen - läskigt läskigt, halare än grus/sand...

p.s. inga snusk-associationer nu, tack.

attachment.php

Mannen till höger med brunt hår och vit t-shirt, finns han här på forumet? Jag har fått blackout så jag kommer inte ihåg vad han heter.

Du har ju ingen koll, björnen. (Är det dig ankan snackar om på radio?)

Det där är Dea.

Fredda66 skrev:

Men djävligt kul var det iaf! Mavve du får väl komma upp till Tokholm någon dag och köra lite så vi får se din nuna i verkligheten?

//Fredda

efter SHfesten ska jag besöka er stora stad.... then I´m there :cool:

750RR

Re: Re: Re: Re: Re: Bilder/snack om/från Stockholmsturen 9/8.

Frida skrev:
ojoj :skrämd

jag gör ett undantag för dig eftersom du e så rolig :rofl och gör så coola filmer :bow

Grrrrr :mad:

Kejrå..... men då vill jag ha ett medlemskap i Krash MCK... För jag har ju faktiskt krashat. :D

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back