Börjar få koll på regnet juh!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Sunkig inledning på Bikeweek där hojen inte funkade alls - sinnessjuka skakningar i framänden under vissa inbromsningar som ledde till en liten vurpa och att Lindén som testade hojen gick av banan. Vi felsökte och meckade och lade pannan i mycket djupa veck. Bytte framgaffel, däck, bromsbelägg, fälg och gud vet vad helt utan några framsteg. Slutade med att vi till sista torsdagsträningen bytte bromsvätska och efter det funkade allt finfint. Löjligt långsökt!! Fick iaf gå o anmäla mig igen till tävlingen :)

Kvalade som 8a på 1.10,6. Var svårt att få upp farten och våga lita på att hojen inte skulle hoppa av banan men 10or var jag iaf halvnöjd med.

Regn på söndag och vi la på regnsulor till warmup:en. Var ute och mys-körde och det kändes riktigt skoj. Tittade upp på tavlan på rakan men kunde inte se mitt startnummer bland de 5 främsta. Eländes. Kom runt nästa varv och tittade lite högre upp. Huh??? 1 - 23! Snabbaste tid! Fränt ;) Micke tog mig med en halvsekund på sista varvet men ändå. Trodde aldrig det här skulle hända men jag gick o dansade regndans hela dagen.

Det hade slutat regna till vårt rejs men det var fortfarande blött på banan. Bra start och jag klämmde mig in på 5e plats bakom Robban i första böj. Gick upp på fjärde efter ett varv som blev tredje när han framför highsidade på ett riktigt märkligt sätt!

Såg mig själv med en pokal i handen men det var att ta ut segern i förskott. Just som jag fick kontakt med 2an började det bli torrspår runt banan. Jag ökade tempot lite grann men de andra ökade lite till. Tappade först till Robban och sen kom Marcus också sättandes förbi. Doh!! En 5e plats blev det iaf. Hade det bara kunnat regna lite till hade kanske man fått gå upp på pallen men men...

Sen hade det inte gjort ont att ha 2 hojar o lite mer pengar. Då hade man kunnat testa att köra lite fortare. Som det är nu är säsongen över om jag skrotar och det gör att man håller igen en smula på regndäck där det är lurigt att veta var gränsen går.

Sammanfattningsvis - grattis till Robban och hans första pallplats som A-förare, Backlund är kung, mest synd är det om Berggren som har lite att meka med och kukhuvet som snodde Alex hjälm borde få sig en omgång med blåslampa och rörtång!

..out

Grattis till en 5.e plats Björn! :tummenupp

Värdelöst med folk som snor andras saker. Synd att man inte kan ha alla grejer framme. Men så är det oftast när folk som inte är på tävlingar annars dyker upp. Då får man låsa in allt.

Grattis Don Q, men Augustini är fortfarande lite snabbare än dig, hjälmtjuvar skall steglas på törjet.

Griimt! Det rasslar ju in pinnar till höger och vänster när du är ute och kör. inte illa pinkat av en riddare på en trähäst.

Snyggt! Såg ut som om du höll på att krokna när först Robban kom ikapp och förbi, och sedan även Marcus, men sen tror jag du bet ihop.

valmers skrev:
Snyggt! Såg ut som om du höll på att krokna när först Robban kom ikapp och förbi, och sedan även Marcus, men sen tror jag du bet ihop.

Jag kroknade inte den här gången - jag fegade :(
Sen måste jag nog göra något åt min arm; operation eller nått. En liten löjlig muskel som knappt behövs krampar ihop totalt i torrt när man tar i. Surt!

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back