Aprilia-tråden

mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nejnej den e lika slö de sista 5000 varven så se till att byta jämt med min finna blåa mille nu, som går som ett spjut!!och inte som en slö 04a :tungan. Inget att tveka om byt medans du har chasen!
 
mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nu med airkittet på så blev det lite bättre respons på botten och upp till 6000 varv.!

börjar banne mig likna gamla millan! :yoparty :D
 
Heh!

har så lite att göra idag så jag tog å beställde lite smått från RSVR...
Tråkigt jag haaaaaaaaaaaar! :4skrika
 

Bifogat

  • kolfiberhängare.jpg
    kolfiberhängare.jpg
    35.5 KB · Visningar: 92
  • RGBAREND.jpg
    RGBAREND.jpg
    19.5 KB · Visningar: 77
Slö som en 04:a ? vafalls ??? :banana
så lät det inte när vi var i norge o toura,,, :fyllisar

Lam-Kaka skrev:
Nejnej den e lika slö de sista 5000 varven så se till att byta jämt med min finna blåa mille nu, som går som ett spjut!!och inte som en slö 04a :tungan. Inget att tveka om byt medans du har chasen!
 
Skruvandet bak :arsele !!?? ja ni i tokholm går allt över gränsen,,
skillnad på ? herregud ,,, måste ni va så perverterade ? :arsele

nää nu har jag inte tid med detta mera,, ska ner i garaget för att göra service på millen nu,, 1000 mila. det känns som om den bara blir bättre o bättre i motorn ju mera mil man får på den,, men friläget är fortfarande ett aber när den e kall.

ni i tokholm va har ni för olja i motorn ? :tuttar


Triggerhappy skrev:
KaZ: Gjorde skruvandet bak någon kännbar skillnad ?
 
Tja sitter lurar lite på att ev byta hojen i vinter efter endast 350 mil, hur tror ni det går att sälja en Falco -00 med 3900 mil på mätaren, jag har ju sett på blocket att det är köparens marknad när det gäller sport hojar
 
Jaha...Då kankse man inte är appeägare längre då:( iallafall ett tag,det visar sig snart.
 
jocke i köping skrev:
men friläget är fortfarande ett aber när den e kall.

ni i tokholm va har ni för olja i motorn ? :tuttar

Kollat om det är luft i kopplingen? Har inget problem med friläget på min när den är kall. Hällde i Motul 300V nu senast och tycker att lådan är smidigare än med Castrols GPS.
 
Touring tomte ,,,,,, ok lite då,, men jag till skillnad från många 2:a gillar att åka hoj o inte snacka mig genom en hel sommar,, kan tillägga att dom milen är satta efter att jag blivit av med skruv o stål i min arm sedan gelleråsen 17/5,, ca:8-9 veckor sedan alltså,,.

Hästens ,,, ja d e en sorglig historia,, men orsaken till att det heter så är att det e Tagel (hästsvans hår) i säng bottnarna,, :huvet därav namnet antar jag,,.

men visst e fantasin vild i Köping,, :tummenupp
det e därför vi har så skoj åxå :tuttar

Triggerhappy skrev:
Man har vild fantasi i köping :rofl
Å så döper man lokala bingtillverkarn till Hästens också :tungan

1000mil...jälla touringtomte :tomten
 
Tjabba !
har haft 300v i motorn hela tiden,, o kopplingen e luftad,,
men det är ett sekundärt problem igentligen att det tjorvar
när den e kall,, det e den ju inte många minuter direkt.
men jag tackar för tipsen,,
vet att det behövs bytas tätning i slaven till kopplingen för att få stopp på
att det kommer in luft,, tyvärr så har det problemet med kopplingen inte blivit åtgärdat sedan -98 ,, 99% av oss har svart vätska i kopplings behållaren,, o det tyder på att det e tätningen som sakta o säkert löses upp.
men det finns det bot på. :yoparty

mikcar skrev:
Kollat om det är luft i kopplingen? Har inget problem med friläget på min när den är kall. Hällde i Motul 300V nu senast och tycker att lådan är smidigare än med Castrols GPS.
 
Triggerhappy skrev:
Man har vild fantasi i köping :rofl
Å så döper man lokala bingtillverkarn till Hästens också :tungan

1000mil...jälla touringtomte :tomten

Tsss 1000mil touring jefla skit snack :gnissla , jag har kört 1200+ i år och längsta resan jag har varit på är 40 mil hem ifrån. Men jag bor ju i de djupa skogaran i jämtland också så det är ganska långt om man ska någon stans :fatta! . Vill inte veta hur långt det har kunat blivit om det hade varit en fin sommar. Men grejerna e till för att brukas :tummenupp. Inte fan köper man en aprilia för att ha den i bokhylan :rolleyes:
 
Some Does :tummenupp



Lam-Kaka skrev:
Tsss 1000mil touring jefla skit snack :gnissla , jag har kört 1200+ i år och längsta resan jag har varit på är 40 mil hem ifrån. Men jag bor ju i de djupa skogaran i jämtland också så det är ganska långt om man ska någon stans :fatta! . Vill inte veta hur långt det har kunat blivit om det hade varit en fin sommar. Men grejerna e till för att brukas :tummenupp. Inte fan köper man en aprilia för att ha den i bokhylan :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top