Aprilia-tråden

Det med vänster/höger håller jag med om.... Men bara i trafik! Är nog skräcken över att komma över på fel sida vägen tror jag. För på bana känns höger lika gott som en vänster! :tummenupp

Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va

Kevorkian skrev:
Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...

Last edited:
Tokas skrev:
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...

:va

Kanske formulerade jag mig otydligt. I serviceboken jag fick med hojen angavs att den skulle servas efter 1000km, 6000km, 12000km osv

Kevorkian & Mickar skrev:
Sweet :fyllisar

Berätta nu då...

Hur var det? Känslan? Hur var hojen?

Allt vill vi veta :banana

AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!

KaZ skrev:
AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!

Trött på draget???

Kan byta jämt... :hihi

mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nejnej den e lika slö de sista 5000 varven så se till att byta jämt med min finna blåa mille nu, som går som ett spjut!!och inte som en slö 04a :tungan. Inget att tveka om byt medans du har chasen!

mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nu med airkittet på så blev det lite bättre respons på botten och upp till 6000 varv.!

börjar banne mig likna gamla millan! :yoparty :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...