Aprilia-tråden

rsvr.net

Beställde lite smått och gott från rsvr.net dom i söndags kl 12,09.
Ups ringde idag tisdag kl 8,04 och sa att dom hade ett paket till mig.
det levererades till mitt jobb 37 min senare :)

Vilken service jisses!

med tanke på att jag väntade 10 dagar på att få olja till öhlinarna från Scott (Uppsala) till Ava Mc (Sthlm).

Tack till Kaz och Micar för alla tipsen i garaget härom kvällen. Oj Oj vilken skillnad det vart med nya pipan. Fick ju en helt ny hoj vetja. :hihi
/Magnus
 
Det e väl bara att inse att man e en newbee.. :brinnerup

Jag vet att ´jag har svårt med blicken.. jag har tillomed tänkt på det.. jag vet hur jag ska göra och ibland blir jag förvånad av hur bra det går när jag liksom glömt bort mig o bara kört liksom... ehh det där vart lustigt.. :confused:

Men men .. bilcken... när jag kör o då speciellt på vägar i mindre bra kvallité märker jag att jag har blicken alldeles för nära hojen eftersom jag förmodligen är rädd att köra på nån grussträng eller liknande.. Jag har märkt att det går mycket bättre det gånger man ligger på en "nylagd" väg..

Hur som helst.. har jag även märkt att det känns bättre att lägga ner ordentligt åt vänster än åt höger.. vafaan e det för nått då?? nån skum psysk-grej :kocko


Nää... nästa år blir det bana för hela slanten.. lite kurvteknik-kurser på sviesta kanske.. tar 5 min för mig att ta mig dit..... :banana
 
Det med vänster/höger håller jag med om.... Men bara i trafik! Är nog skräcken över att komma över på fel sida vägen tror jag. För på bana känns höger lika gott som en vänster! :tummenupp
 
Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va
 
Kevorkian skrev:
Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...
 
Last edited:
Tokas skrev:
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...

:va

Kanske formulerade jag mig otydligt. I serviceboken jag fick med hojen angavs att den skulle servas efter 1000km, 6000km, 12000km osv
 
Kevorkian & Mickar skrev:
Sweet :fyllisar

Berätta nu då...

Hur var det? Känslan? Hur var hojen?

Allt vill vi veta :banana

AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!
 
KaZ skrev:
AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!


Trött på draget???

Kan byta jämt... :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top