Don Tomaso
Mille modificato
Servicebilen susa förbi!
Men asså Kaz o Mikcar! Ni lyckas då me de mest lustiga saker!
Mikcar för det första: du ringde ju o fråga tidigare den dagen om jag skulle me er men jag jobba ju övertid på Arlanda till 21. Jag kunde lugnt ha lotsat ut er från Arlanda o tipsat om gött käk på Arlanda.
Sen så var du ju ER jag såg när jag trött åkte hem från Arlanda till Väsby. Förmodligen hade du bränt batteriet i det läget för jag hann bara se några mörka profiler vid vägkanten men tyckte jag såg två Mille stjärtar sticka fram ur dunklet. Trafiken var mycket riktigt tät o jag storma fram me Fiaten i vänsterfilen naturligtvis. Fundera ett tag på att stanna men de har ju blockerat hela vägrenen framför er me satans betongblock! Tur i oturen att Kaz fick stopp på Millen innan dess iofs! En fråga där..varför inte dra in kopplingen o döda motorn o sen lugnt RULLA in till vägkanten?!
Lätt o säga i efterhand iofs. Lätt o göra knasiga saker när det blinkar PANIC i pannan på en
Till saken hör ju att jag i bilen ALLTID har en verktygslåda utrustad med bl.a lång klogripartång för tappade saker, ficklampa, startkablar o full 5 liters bensindunk! Hade Mikcar ringt mig så hade vi löst Kaz probs på nolltid!
Om inte annat få snurr på Mikcars "ficklampa"
Behöver jag tillägga att jag har visst utländskt ursprung? 
Nåväl. Slutet gott allting gott. Hade jag inte haft så tung gasfot o effektivare bromsar/reaktionsförmåga hade ni inte behövt kalla ut farsgubben..
Men asså Kaz o Mikcar! Ni lyckas då me de mest lustiga saker!
Sen så var du ju ER jag såg när jag trött åkte hem från Arlanda till Väsby. Förmodligen hade du bränt batteriet i det läget för jag hann bara se några mörka profiler vid vägkanten men tyckte jag såg två Mille stjärtar sticka fram ur dunklet. Trafiken var mycket riktigt tät o jag storma fram me Fiaten i vänsterfilen naturligtvis. Fundera ett tag på att stanna men de har ju blockerat hela vägrenen framför er me satans betongblock! Tur i oturen att Kaz fick stopp på Millen innan dess iofs! En fråga där..varför inte dra in kopplingen o döda motorn o sen lugnt RULLA in till vägkanten?!
Lätt o säga i efterhand iofs. Lätt o göra knasiga saker när det blinkar PANIC i pannan på en
Till saken hör ju att jag i bilen ALLTID har en verktygslåda utrustad med bl.a lång klogripartång för tappade saker, ficklampa, startkablar o full 5 liters bensindunk! Hade Mikcar ringt mig så hade vi löst Kaz probs på nolltid!
Om inte annat få snurr på Mikcars "ficklampa"
Nåväl. Slutet gott allting gott. Hade jag inte haft så tung gasfot o effektivare bromsar/reaktionsförmåga hade ni inte behövt kalla ut farsgubben..

Vete fasen hur man själv hade reagerat o agerat...men menar du att indragen koppling inte hade nån effekt?

Nån som vill handla R1´a ???
sälja en retta här!!
o en pudel kanske vore bättre för hälsan