Aprilia-tråden

Servicebilen susa förbi!

Men asså Kaz o Mikcar! Ni lyckas då me de mest lustiga saker! :D Mikcar för det första: du ringde ju o fråga tidigare den dagen om jag skulle me er men jag jobba ju övertid på Arlanda till 21. Jag kunde lugnt ha lotsat ut er från Arlanda o tipsat om gött käk på Arlanda.

Sen så var du ju ER jag såg när jag trött åkte hem från Arlanda till Väsby. Förmodligen hade du bränt batteriet i det läget för jag hann bara se några mörka profiler vid vägkanten men tyckte jag såg två Mille stjärtar sticka fram ur dunklet. Trafiken var mycket riktigt tät o jag storma fram me Fiaten i vänsterfilen naturligtvis. Fundera ett tag på att stanna men de har ju blockerat hela vägrenen framför er me satans betongblock! Tur i oturen att Kaz fick stopp på Millen innan dess iofs! En fråga där..varför inte dra in kopplingen o döda motorn o sen lugnt RULLA in till vägkanten?! :va Lätt o säga i efterhand iofs. Lätt o göra knasiga saker när det blinkar PANIC i pannan på en :skrämd

Till saken hör ju att jag i bilen ALLTID har en verktygslåda utrustad med bl.a lång klogripartång för tappade saker, ficklampa, startkablar o full 5 liters bensindunk! Hade Mikcar ringt mig så hade vi löst Kaz probs på nolltid! :7peta
Om inte annat få snurr på Mikcars "ficklampa" :D Behöver jag tillägga att jag har visst utländskt ursprung? :)

Nåväl. Slutet gott allting gott. Hade jag inte haft så tung gasfot o effektivare bromsar/reaktionsförmåga hade ni inte behövt kalla ut farsgubben.. :hihi
 
Don Tomaso skrev:
varför inte dra in kopplingen o döda motorn o sen lugnt RULLA in till vägkanten?! :va

/citat:
Jag ligger i vänster fil... gör ungefär 130kmh, Micke ligger bakom, Helt plötsligt känner jag att gasen hakar upp sig på ett ganska lågt varv... tänker... jaha INTE NU IGEN! men men... provar att gasa å släppa å så för att få¨den att "släppa" och bli normal igen... men till min förskräckelse blir det värre. Nu fastnar den på full gas, och en viss panikkänsla infinner sig... har bilar framför, på sidan och micke med bilar bakom, kan inte bara döda motorn utan måste ta mig in i h-fil först...
/slut citat.
 
Ehh jo. Jag tror jag e me asså. Eller? Men i nästa läge växla du ner o bromsa me fullgas :va Har man ingen drivning så lär det ju inte acca så ini... Skickligt av dig att hålla hojen på hjulen :Bugar Vete fasen hur man själv hade reagerat o agerat...men menar du att indragen koppling inte hade nån effekt?

Inte gå i taket nu Kaz..vill ju bara ha en "beredskapsplan" ifall de skulle hända igen... :)
 
KaZ skrev:
/citat:
Jag ligger i vänster fil... gör ungefär 130kmh, Micke ligger bakom, Helt plötsligt känner jag att gasen hakar upp sig på ett ganska lågt varv... tänker... jaha INTE NU IGEN! men men... provar att gasa å släppa å så för att få¨den att "släppa" och bli normal igen... men till min förskräckelse blir det värre. Nu fastnar den på full gas, och en viss panikkänsla infinner sig... har bilar framför, på sidan och micke med bilar bakom, kan inte bara döda motorn utan måste ta mig in i h-fil först...
/slut citat.

Äsch!!! Du skulle växlat ner och kört på bakan mellan bilarna :banana


Närå..Tur att det gick bra,obehagligt låter det som.Mekandet var däremot ett sant nöja att läsa om:) :hihi
 
Vilket äventyr..... :D

Kan även säga att den som letar Mille R 02 och 03 bör kolla in på mobile.de nu. Köparnas marknad!! En 03:ans R med radial bromsar bla för 62K....

:7peta <Trigger
 
Don Tomaso skrev:
Ehh jo. Jag tror jag e me asså. Eller? Men i nästa läge växla du ner o bromsa me fullgas :va Har man ingen drivning så lär det ju inte acca så ini... Skickligt av dig att hålla hojen på hjulen :Bugar Vete fasen hur man själv hade reagerat o agerat...men menar du att indragen koppling inte hade nån effekt?

Inte gå i taket nu Kaz..vill ju bara ha en "beredskapsplan" ifall de skulle hända igen... :)

Det är vid tillfället TÄT trafik, jag ligger i 130-140 kmh, i VÄNSTER fil! Det är fullt i höger fil, bil framför bilar bakom... skulle skapat kaos om jag dödat motorn... va tvungen att ta mig in i H-fil först! get it?

:fyllisar
 
RSV_R skrev:
Vilket äventyr..... :D

Kan även säga att den som letar Mille R 02 och 03 bör kolla in på mobile.de nu. Köparnas marknad!! En 03:ans R med radial bromsar bla för 62K....

:7peta <Trigger

Oj då :va :gnissla Nån som vill handla R1´a ???
 
KaZ skrev:
Det är vid tillfället TÄT trafik, jag ligger i 130-140 kmh, i VÄNSTER fil! Det är fullt i höger fil, bil framför bilar bakom... skulle skapat kaos om jag dödat motorn... va tvungen att ta mig in i H-fil först! get it?

:fyllisar

Jag hajjar inte...varför slog du inte bara till dödarknappen å stannade ???
:tomten

TWINNER, han håller ju på å kör in hojjen...kan ju inte wheela då ju, annars är ju din lösning given :hihi
 
Triggerhappy skrev:
Oj då :va :gnissla Nån som vill handla R1´a ???

:rofl sälja en retta här!! :rofl :rofl

hahaha, ja du!
Jag bjuder 5 spänn å en badboll! ok? :hihi

Ne, se till å kräng den nun å handla en riktig hoj igen! :tummenupp

tjing
 
KaZ skrev:
:rofl sälja en retta här!! :rofl :rofl

hahaha, ja du!
Jag bjuder 5 spänn å en badboll! ok? :hihi

Ne, se till å kräng den nun å handla en riktig hoj igen! :tummenupp

tjing

Nån rik jävel kanske visar sin barmhärtighet... :huvet
Skall fundera på ditt bud.... :arsele
 
Triggerhappy skrev:
Nån rik jävel kanske visar sin barmhärtighet... :huvet
Skall fundera på ditt bud.... :arsele

hehe, hoppas du får den såld... om du nu ska sälja den vill säga... :tummenupp

Jag skall f.ö. kika på hund nu i veckan.
gissar att jag inte kommer lyckas låta bli att ta hem den... fick bild på den lilla idag. Det är en Cane Corso, en gammal Italiensk vakthundsras! otroligt bra hundar, en hane som jag är intresserad av kommer bli ganska maffig. Brukar väga runt 50-60 kilo som fullvuxen. :gnissla Snälla hundar men verkligen beskyddande... drar med en bild på en fullvuxen hane... han heter Cesar och väger 58 kilo! :hihi (ni får 1 gissning på vad min lilla valp skall heta... om jag nu bestämmer mig för att ta han! :hihi ).
 

Bifogat

  • ruu_kudde.jpg
    ruu_kudde.jpg
    23.5 KB · Visningar: 46
  • ruu_gos.jpg
    ruu_gos.jpg
    19.3 KB · Visningar: 49
  • Cesar.jpg
    Cesar.jpg
    37.8 KB · Visningar: 70
  • Cesar & Fiora.jpg
    Cesar & Fiora.jpg
    54.6 KB · Visningar: 50
Namngissningar / Förslag:
- Maximus
- Mille
- ÄrrSV Facktåry
- Barbie
- Tofflan
- Slayer
- "the sign"
- R1killer
- Spunk

Villket var rätt....vad vann jag ?

(Ser ut att vara coola jyckar det där) :tummenupp
 
Triggerhappy skrev:
Namngissningar / Förslag:
- Maximus
- Mille
- ÄrrSV Facktåry
- Barbie
- Tofflan
- Slayer
- "the sign"
- R1killer
- Spunk

Villket var rätt....vad vann jag ?

(Ser ut att vara coola jyckar det där) :tummenupp

1 gissning vare! :fatta!
men namnet va med bland dina förlsag... :hihi

Mille så klart! :banana

AA, dom e riktigt coola och mysiga!
 
Han va fin... jag kan lova att du är en hund rikare ikväll... :D

här e en bild på min alldeles för könsmogna 1,5 åring...

Rhodesian Ridgeback - Mankhöjd 70cm vikt 45 kilo (lite tunn just nu... könsmognadsfasen gör att de "torkar ut" lite)

Hundar e förbannat skoj ... speciellt på vintern när det är brist på annat skoj...

Lycka till :tummenupp

ps. Det är bra mycket mer jobb än man tror.. speciellt med en hane som har mycket vakt i sig... men värt mödan... .ds
 

Bifogat

  • 2003_0601_065115AA.jpg
    2003_0601_065115AA.jpg
    23.1 KB · Visningar: 50
Jo jag har förstått DET men sen följer detta:

/citat: petar ner till 4:an och när jag gör det så rister det till i hojen och jag trycker då liiite för hårt på frambromsen varpå hjulet låses... glider en bit (micke sa att det rök som fan) men släpper naturligt vis bromsen... hojjen håller på att glida ikull men jag lyckas räta upp den igen, förmodligen hjälpt av att när jag släpper bromsen så gasar den juh max och på så sätt så blev den stadig igen... PUH! nära att klota.. och sen hade det nog blitt en lagom seriekrock bakom då alla måste börja väja och nita... TUR.. /citat.

Fattade som att det var nära att accelera in i framförvarande bilar så du fick bromsa så hårt att du låser framhjulet..kopplar man ur blir det lite mindre dramatiskt.....suck..å du ska skaffa vakthund..lugnande medel :ätapiller o en pudel kanske vore bättre för hälsan :D

Voff! Dio cane.. Italiensk svordom me hund inblandat..
 
Don Tomaso skrev:
Jo jag har förstått DET men sen följer detta:

/citat: petar ner till 4:an och när jag gör det så rister det till i hojen och jag trycker då liiite för hårt på frambromsen varpå hjulet låses... glider en bit (micke sa att det rök som fan) men släpper naturligt vis bromsen... hojjen håller på att glida ikull men jag lyckas räta upp den igen, förmodligen hjälpt av att när jag släpper bromsen så gasar den juh max och på så sätt så blev den stadig igen... PUH! nära att klota.. och sen hade det nog blitt en lagom seriekrock bakom då alla måste börja väja och nita... TUR.. /citat.

Fattade som att det var nära att accelera in i framförvarande bilar så du fick bromsa så hårt att du låser framhjulet..kopplar man ur blir det lite mindre dramatiskt.....suck..å du ska skaffa vakthund..lugnande medel :ätapiller o en pudel kanske vore bättre för hälsan :D

Voff! Dio cane.. Italiensk svordom me hund inblandat..

hur som helst... koppla = fulla varv, om jag inte dödar motorn... vilket jag inte ville göra då vi körde fort och jag hade ingen stans att ta vägen just då... ville över i h-fil innan jag döda motorn! Nu svarar jag inge mer om detta ämne! :hihi
 
här kommer min nya lilla Mille!

Så kommer hon se ut när hon ser vårens solstrålar! =) (Ungefär)
 

Bifogat

  • mc5_light.jpg
    mc5_light.jpg
    50.6 KB · Visningar: 78
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top