Aprilia-tråden

Triggerhappy skrev:
schhhhhh..... annars lägger jag upp resultatlistan ifrån gokarten :D

Du ska va glad för att jag fastnade i starten... :huvet :fatta!

Annars hade jag ju lätt vunnit! :rolleyes:
 
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.
 
Lam-Kaka skrev:
Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.

Tror han menar sin hoj... eller :confused:
 
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

För att svara på din fråga så har många nya hojar börjat närma sig 1000 mila intervall men jag tror att de flesta gör extra oljebyten ändå.´
Följ rekommendationen tycker jag men om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)
Tänk på att det inte bara är milen som räknas... oljan har en viss livslängd också... står säkert om det i din servicebok.
 
Last edited:
Lill-Sivert skrev:
Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S

Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.
 
mikcar skrev:
om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)

Ja man kan ju undra vad man grejar för varvtider på Gelleråsen me en Virago..eller e det så att han HAR en sprillans Mille men fintar me en Virago bild :confused:
 
jocke i köping skrev:
det ska visst finnas kåpglas i kolfiber,, o tankar,o backspeglar,, inte sugen på sådana saker då ? :yoparty :tuttar

Går allt som det skall så blir det, Kraschkåpor, kolfiber hela insugsdelen + lite annat! Sen hmm.. kan hända att det blir ett litet portningsjobb oxå! :banana
 
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

(Vad har ni för service-intervaller på era?). Skrev han ju :rolleyes: , sen e det givit att man försöker få på honom en fin mille också :tummenupp, det går ju ivarjefall försöka, mera millar till folket :yoparty . En dag kanske han tar sitt förnuft till fånga och köper en mille :tummenupp , och han kommer inte ångra att han gjorde det efter att han har kört och brumat med den :Bugar
 
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
Ok, om ni kör 1000 mil med era så ska det nog funka på min Virago med, jag tycker det bra go i min men ok, den kanske har lite mindre toppeffekt o mer vrid. Jag kör nog på 1000 mil, har ju som sagt fått lite olika bud, alltifrån 50mil till 1000 mil.

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
/L-S

Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

Man kaniaf inte jämföra en Aprilia med en Virago,dom låter ju inte ens..lite surr på sin höjd:) :lol

Åk och provkör en Aprilia så är du fast sen :tummenupp

///Markus
 
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...
 
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

Verkar som han fick de svar han ville ha!
Så nu undrar jag vad du vill med ditt fina lilla inlägg? :va
Va det bara för att kasta paj som du hedrar oss med ditt besök eller var det av annan anledning?

eders KaZ
 
twinner skrev:
Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

///Markus
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!
 
Lill-Sivert skrev:
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!

Alla är självklart välkomna med frågor!! Solklart.. sen att man kan få lite dryga svar kan bero på att alla här är glada goa gubbar med en stor portion ironi i det man skruver! :tummenupp

men om du läser detta tex.

av mikcar:
//Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.//

så har du det svar du behöver!

Sen finns det abrovinker på allt...

Jag skulle personligen bara säga att man kan inte byta olja för ofta... ny olj amår en motor bra av helt enkelt!

KaZ
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top