Aprilia-tråden

twinner skrev:
Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

///Markus
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!
 
Lill-Sivert skrev:
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!

Alla är självklart välkomna med frågor!! Solklart.. sen att man kan få lite dryga svar kan bero på att alla här är glada goa gubbar med en stor portion ironi i det man skruver! :tummenupp

men om du läser detta tex.

av mikcar:
//Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.//

så har du det svar du behöver!

Sen finns det abrovinker på allt...

Jag skulle personligen bara säga att man kan inte byta olja för ofta... ny olj amår en motor bra av helt enkelt!

KaZ
 
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

:hihi

såja, på de dryga jälarna bara! :fatta! :näsblod
Speciellt mikcar är en såndär dryg jäla 08... KaZ är ju helt klart insnöad... och twinner kan ju ingen ta på allvar.

:rofl :lol :D
 
J-Bone skrev:
:hihi

såja, på de dryga jälarna bara! :fatta! :näsblod
Speciellt mikcar är en såndär dryg jäla 08... KaZ är ju helt klart insnöad... och twinner kan ju ingen ta på allvar.

:rofl :lol :D
Mr. Bling himself has spoken!

:fyllisar
 
Vad tror ni:

röda dekaler eller vita/Guld?
 

Bifogat

  • mc5.jpg
    mc5.jpg
    50 KB · Visningar: 87
  • mc5_light.jpg
    mc5_light.jpg
    50.6 KB · Visningar: 72
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

Häpp!!!

Jag tycker vi är rätt snälla jämfört med Ducatisterna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59124&page=4&pp=20

Angående goda råd om Virago borde det väl säkert finnas någon Viragoklubb eller liknande.
 
Måste man vara så jäkla omogen bara för att man har sporthoj?
Jag ville ju bara ta reda på lite tips och eftersom vi alla här älskar våra v-twinnar så verkade det som ett kul forum!

Ni verkar ju mycket mer kunniga än dom där ducatisterna, dom följer ju till och med efter mig och säger en massa elaka saker...tror dom bara är avis för att jag har en modernare hoj än deras gamla traktorer!?

Jag funderar på att bänka min hoj till vintern, det var nån som sa att man får 10 hästar direkt bara man monterar en PC på Hojen...är det nån som vet?

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
Måste man vara så jäkla omogen bara för att man har sporthoj?
Jag ville ju bara ta reda på lite tips och eftersom vi alla här älskar våra v-twinnar så verkade det som ett kul forum!

Ni verkar ju mycket mer kunniga än dom där ducatisterna, dom följer ju till och med efter mig och säger en massa elaka saker...tror dom bara är avis för att jag har en modernare hoj än deras gamla traktorer!?

Jag funderar på att bänka min hoj till vintern, det var nån som sa att man får 10 hästar direkt bara man monterar en PC på Hojen...är det nån som vet?

/L-S

L-S, det är ingen som vill dig nåt illa här... bara det att som det står på första sidan på det här forumet; "Sporthoj.com - här snackas det sporthoj" är ju liksom ett forum för sporhojsälskare så det kan nog lätt bli lite ironi när någon ställer frågor om en specifik glidarhoj som ingen vet nåt om. En Virago går liksom inte in i kategorin "sporthoj". Självklart kan ju vem som helst vara med och diskutera generella spörsmål. I den här tråden diskuterar vi allt som rör Aprilia. Han som har en japs har haft en Aprilia.

För övrigt är Ducatiägare oftast entusiaster för sina hojar och mer eller mindre mycket kunniga. Jag känner ganska många i Ducceklubben och de allra flesta är reko... sen att de också har sinne för sjuk humor är väl lite olika hur man uppskattar. Jag tycker det är rätt kul. Dom håller på så precis likadant med varandra.... så du kan va lugn! Omoget eller inte, det ligger nog i betraktarens uppfattning...

Tror att du kanske hittar mer likasinnade som gillar glidare på ett annat forum. Sök på nätet så hittar du säkert ett forum eller en klubb där du kan få massor av ehhh... säkrare tips och råd!

Har du inte fått en servicebok där det står exakt vad som ska göras på servicen eller blivit informerad på annat sätt av din återförsäljare, tycker jag det är riktigt dåligt!
Generellt sett så har alla hojar första service vid 100 mil. Hoppas du inte kört 400 mil utan att serva den.
Jag vet att Yamaha har gått från 600 mils service till 1000 mila intervaller. Och det är säkert en anpassning till att dagens oljor blivit så pass mycket bättre. Kör du med mineralolja i hojen skulle jag byta var 500:e mil.
 
Räser-Klas skrev:
HAHAHA!!! Fick ni ta hand om den där jävla Virago-muppen nu :banana :banana

Vikket JÄVLA STOLPSKOTT!!!!

Men snäll! :kocko

Ut ur aprilia tråden om du ska prata skit om andra och deras hojar :fatta! du är en skam för italienska hojar :fatta! . Tapar snart all respekt för de som kör ducati :7peta

Alla är välkomen bara man inte pratar masa dynga om andra och andras hojar.
 
Lill-Sivert skrev:
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!

"Köra så fort som man åker"

Det jag skrev hade ingenting med fart att göra,bara att jag tycker Viragor/moppar inte hör hemma på ett sporthojsforum och en tråd där det snackas Aprilia:) Finns jättemånga forum för customhojar.

Menade inte att vara dryg.
 
är du här åxå o rotar,,,,, om du med dina mått mätt är seriös med dina inlägg jag tagit del av på ducce tråden o övriga ställen så inser jag att du e en liten rackans provokatör bara,,,,,, kul kille :huvet
 
100% rätt,,,,,,,,

Lam-Kaka skrev:
Men snäll! :kocko

Ut ur aprilia tråden om du ska prata skit om andra och deras hojar :fatta! du är en skam för italienska hojar :fatta! . Tapar snart all respekt för de som kör ducati :7peta

Alla är välkomen bara man inte pratar masa dynga om andra och andras hojar.
 
TLRR skrev:
KAZ: :hördu Nej nej det ska vara blåa dekaler och absolut inget annat.

i alla fall 2 som svarat på min fråga! :kocko
om än att båda svarat fel! :7peta :hihi

andra bara drevlar med nån blyslädesåkare!

TILLBAKA TILL ÄMNET NU!

Dvs, vi skall bestämma hur min hoj skall designas! :fatta!

hahaha :hihi :banana
 
J-Bone skrev:
LOL! undrar vem som egentligen döljer sig bakom nicket Lill-Sivert... :D :tomten


Ja!! inte fan kan det vara på riktigt iaf:P

Samma sak med pojkfan som skrev att vi är (ni 08or) är dryga:)
Som föreslog att man ska ta det lungt med weelies och stopies på Viragon :D

"Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...">Keihin.


Om det skulle vara så att det är 100% på riktigt så ber jag om ursäkt..samt hänvisar till ett forum för Viragos (jag vet att det finns) där kan dom nog svara på alla sorters frågor gällandes glidare.

"Sen går det bra att köra så fort så man åker"..Jasså :D


///0155'an
 
KaZ skrev:
Vad tror ni:

röda dekaler eller vita/Guld?


Guld...Men varför i helvete börja pilla på en så fin hoj (ganska fin iaf :)
Rött har du redan haft och det förde väl mest otur med sig,testa guld i stället>>(INTE I SKINSTÄLLET).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top