Aprilia-tråden

bikerwoman skrev:
Var sitter den där metallbygeln då? Blev lite orolig när jag läste om din panikfärd!! Förklara så ska jag kolla min.

Bikerwoman!

Under filtret. Ta loss filtret och vänd upp och ned på det så ser du direkt
 
Triggerhappy skrev:
schhhhhh..... annars lägger jag upp resultatlistan ifrån gokarten :D

Du ska va glad för att jag fastnade i starten... :huvet :fatta!

Annars hade jag ju lätt vunnit! :rolleyes:
 
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.
 
Lam-Kaka skrev:
Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.

Tror han menar sin hoj... eller :confused:
 
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

För att svara på din fråga så har många nya hojar börjat närma sig 1000 mila intervall men jag tror att de flesta gör extra oljebyten ändå.´
Följ rekommendationen tycker jag men om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)
Tänk på att det inte bara är milen som räknas... oljan har en viss livslängd också... står säkert om det i din servicebok.
 
Last edited:
Lill-Sivert skrev:
Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S

Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.
 
mikcar skrev:
om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)

Ja man kan ju undra vad man grejar för varvtider på Gelleråsen me en Virago..eller e det så att han HAR en sprillans Mille men fintar me en Virago bild :confused:
 
jocke i köping skrev:
det ska visst finnas kåpglas i kolfiber,, o tankar,o backspeglar,, inte sugen på sådana saker då ? :yoparty :tuttar

Går allt som det skall så blir det, Kraschkåpor, kolfiber hela insugsdelen + lite annat! Sen hmm.. kan hända att det blir ett litet portningsjobb oxå! :banana
 
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

(Vad har ni för service-intervaller på era?). Skrev han ju :rolleyes: , sen e det givit att man försöker få på honom en fin mille också :tummenupp, det går ju ivarjefall försöka, mera millar till folket :yoparty . En dag kanske han tar sitt förnuft till fånga och köper en mille :tummenupp , och han kommer inte ångra att han gjorde det efter att han har kört och brumat med den :Bugar
 
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
Ok, om ni kör 1000 mil med era så ska det nog funka på min Virago med, jag tycker det bra go i min men ok, den kanske har lite mindre toppeffekt o mer vrid. Jag kör nog på 1000 mil, har ju som sagt fått lite olika bud, alltifrån 50mil till 1000 mil.

/L-S
 
Lill-Sivert skrev:
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
/L-S

Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

Man kaniaf inte jämföra en Aprilia med en Virago,dom låter ju inte ens..lite surr på sin höjd:) :lol

Åk och provkör en Aprilia så är du fast sen :tummenupp

///Markus
 
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...
 
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:or vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

Verkar som han fick de svar han ville ha!
Så nu undrar jag vad du vill med ditt fina lilla inlägg? :va
Va det bara för att kasta paj som du hedrar oss med ditt besök eller var det av annan anledning?

eders KaZ
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top