Jag pratade med Mike på sista tävlingen i SO och han sa att han kommer köra 125GP i SO i åtminstone tre år till (och blir det så i SO lär det väl bli så i SM också - min personliga gissning). Sen blir det väl säkert så att det är okej att köra med en Moto3 i 125GP under dessa tre år om man vill.
Hehe, lite lyrisk var man allt. Ju mer jag tänkt på tävlingen ju ballare tycker jag den var. Staffan och jag kom överens att vi kör igen nästa år (om inget oförutsätt sker). Det som var speciellt var den fantastiska stämningen, jag tänkte inte på det förrän på "ärovarvet" hur mycket folk det var...
Man tappar avsevärt med effekt om man måste gå upp i bestyckning på en hårt trimmad 2T. Går man över designat mottryck (vilket man normalt sett gör med en tystare ljuddämpare) måste man göra just så, för att bibehålla en viss knacknivå. Knacknivån kan man nästan direkt koppla till sannolikheten...
Jag hade den bara ett år och körde inte så långt innan jag bytte till hondan så jag "hann" inte byta. Men de jag pratade med som hade haft Yama (2 pers) sa att precis som på hondan så byter man vev och lager samtidigt men att man kunde köra den lite längre än hondan (förutom då att veven oxo är...
Hade jag varit du hade jag satsat på 2004 och framåt. Då har du den uppdaterade gaffeln och bromsen (förutom motorn då), som är klart bättre än de tidigare (åtminståne från vad jag hört av dem som bytt upp sig på sina äldre hojar).
R_eriksson
Jag skulle rekommendera dig att gå till (helst) en tävling eller en träning och prata med förarna i depån, de som faktiskt kör. Prata med folk som kör just de typerna av hojar som du är nyfiken på. Då tror jag du själv kan bilda dig en bra uppfattning av vad som skulle passa dig, din...
Efter att ha kört en hel del sen mitt tidigare uttalande känner jag mig i alla fall nu (när jag har blivit mer erfaren och mycket petigare på inställningar) helt säker på att de flesta cylindrar (exempelvis standard) eller kit ger signifikant lägre effekt med V-power än med exempelvis MITS53...
Svaret låg nog helt och hållet i att de båda bröderna körde med helt olika kit (Luyten vs JHA) vid det tillfället, annat är nog för långtdragna slutsatser.
Jag brukar träna med standardgrejer och Hondas standardljuddämpare är avsevärt tystare än allt annat jag provat. Jag har aldrig blivit avflaggad med den ljuddämparen på, så den kan rekommenderas.
Jag håller med, jag gillar att kolla på GP mycket för att det är just prototyper. Det tycker jag är oerhört tråkigt att man frångår. Sen om det är fyrtakt eller ej spelar inte mig så stor roll. Men om det nu skulle vara så oerhört dyrt att ersätta en 250 2t mot någon motsatt 4t prototypmotor så...
Det var ju en modig själ som satte slicks på sin Aprilia RS250 och ställde upp i 250R på Karlskoga förra året och han gjorde definitivt inte bort sig :tummenupp. Så det finns ju alternativ om man är RIKTIGT körsugen :).