Va ska VI göra då???

Durasell

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Tranås
Hoj
Ingen just nu :(
Kommer väl först med en förklaring med risk för att bli idiot förklarad :p
Hittar ingen tråd om detta här på Sporthoj eller någon annan stans...

Men vi som har , låt oss säga en Aprilia RS 250 ståendes i garaget, va ska vi göra nu när Sport Production antagligen läggs ned med anledningen "för dålig uppslutning" :huvet ?
Ska man satsa på något annat typ 600 eller kan det hända att det blir någon så kallad öppen klass för dessa och liknande hojar :tummenupp !?

Finns sååååå många roliga skrevraketer där ute men man kan ju inte köpa en skoj hoj som man bara kan träna på och köra vissa bandagar med..!?
Eller?

Gött mos på er alla gamla rävar och nya förmågor / Backer Team Trim
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bor du i Norrköping har du ju nära till att köra alla B-race och Klubbrace som LMS annordnar på banan i Linköping. Sen har väl Anderstorp med provat på race med öppna klasser som kanske dom återkommer med nästa år.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Det var ju en modig själ som satte slicks på sin Aprilia RS250 och ställde upp i 250R på Karlskoga förra året och han gjorde definitivt inte bort sig :tummenupp. Så det finns ju alternativ om man är RIKTIGT körsugen :).
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Det var ju en modig själ som satte slicks på sin Aprilia RS250 och ställde upp i 250R på Karlskoga förra året och han gjorde definitivt inte bort sig :tummenupp. Så det finns ju alternativ om man är RIKTIGT körsugen :).
Den lilla detaljen med att göra bort sig fixade han dock på egen hand så det räckte och blev över... :huvet
 

Durasell

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Tranås
Hoj
Ingen just nu :(
Näe fan inte ja inte :)
Vill ha nå större om d ska bli något...
Blev intresserad bara när ja såg en på annons :p
Men som sagt vad ska man köra med dom???

Hur gick det för dig på B racet eller KM eller vare va?
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Nå gott folk... När vi ändå har det på tråden...
Kommer det någonsin upp en tävlingskalender för NM så man kan planera sin sommar?
SP kommer väl ändå få finnas ett år till?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Nå gott folk... När vi ändå har det på tråden...
Kommer det någonsin upp en tävlingskalender för NM så man kan planera sin sommar?
SP kommer väl ändå få finnas ett år till?
Nja, SP har gått i graven officiellt. Men B-rejs funkar och som sagts ovan kan du köra i 250GP om du känner dig modig.

Edit: MagnusK (SP-mästare 2009) ska köra RS250 i år. Jag har hört att han har köpt fina trimpipor så han kan slå 250GP-förare, typ Sleven.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Nja, SP har gått i graven officiellt. Men B-rejs funkar och som sagts ovan kan du köra i 250GP om du känner dig modig.

Edit: MagnusK (SP-mästare 2009) ska köra RS250 i år. Jag har hört att han har köpt fina trimpipor så han kan slå 250GP-förare, typ Sleven.

Hohohaha.. You killing me...
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Nja, SP har gått i graven officiellt. Men B-rejs funkar och som sagts ovan kan du köra i 250GP om du känner dig modig.

Edit: MagnusK (SP-mästare 2009) ska köra RS250 i år. Jag har hört att han har köpt fina trimpipor så han kan slå 250GP-förare, typ Sleven.

Var väl närmast B-rejs jag undrade över då... Hör inte de till NM eller är jag helt tappad i Wattz-träsket? :tuttar:tuttar

SlevVeN ska åKka på så mYkke StryKk! :D
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Var väl närmast B-rejs jag undrade över då... Hör inte de till NM eller är jag helt tappad i Wattz-träsket? :tuttar:tuttar

SlevVeN ska åKka på så mYkke StryKk! :D

Hohohahaha.... :skrockar You'r killing me too.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Hohohahaha.... :skrockar You'r killing me too.

Jo, jag vet... Men det är alltid roligt att psyk-krigas lite även om man inte kör i samma serie. :D

Korrigerar mitt ovanstående inlägg lite... Menade såklart att B-racen är Nationella tävlingar, och inte att de hör till Nordiska Mästerskapen...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top