Uppkörning i Kalmar

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Någon som kört upp i Kalmar stad? Är intruktörerna man för upp för dryga? Någon speciell man ska se upp för eller något moment man ska träna extra på? Vilka områden brukar dom köra stadskörningen i?

Nae, ingen spec du skall se upp för. Träna mycket lågfart och högfart. Sunt förnuft är bra osså. :)

Du får normalt inte välja inspektör utan den som ropar upp dig inför uppkörningen är den inspektören du får. Försök därför inte skaffa dig andras uppfattningar om olika inspektörer, dels brukar de i regel aldrig stämma och dels bildar du dig en förutfattat mening om en viss inspektör som påverkar din nervositet och prestation. Bättre gå in med huvudet högt och visa inspektören att du kan köra motorcykel. :tummenupp

Lycka till!

Last edited:
Jag gjorde det i fjol och det gick riktigt bra. God stämning och riktigt skön äldre gubbe(avdankad racer) som jag körde med. Känner du till staden så är det inga problem alls. Vi körde även ut genom trekanten, så det kan vara bra för dig att dra en runda där innan det är dags :)

/J

Ja gör ni det så är det bara att komma in på en kopp kaffe. :P

Jag gjorde det i fjol och det gick riktigt bra. God stämning och riktigt skön äldre gubbe(avdankad racer) som jag körde med. Känner du till staden så är det inga problem alls. Vi körde även ut genom trekanten, så det kan vara bra för dig att dra en runda där innan det är dags :)

/J

Det låter bra, har bott i Kalmar i snart 5 år så kan stan rätt hyfsat tycker jag :) Trekanten känner jag inte till så bra men man får väl något typ headset att kommunicera med uppköraren med?

Det låter bra, har bott i Kalmar i snart 5 år så kan stan rätt hyfsat tycker jag :) Trekanten känner jag inte till så bra men man får väl något typ headset att kommunicera med uppköraren med?

Förättaren kan prata med dig men inte tvärtom. Iaf inte när jag körde upp. Då fick man bara nicka om man förstod och skaka på huvudet om man inte gjorde det.

Hmm mysko system men okej tack!

Inte alls, du får en komradio med en tillkopplad öronsnäcka/högtalare. Ingen mikrofon.
Du hör vad inspektören säger men du har ingenting att prata tillbaka i. Och du har nog att tänka på ändå så lika bra det. Tänk bara på att justera in komradion på hög volym, det sista du vill ska hända är att du inte hör vad inspektören säger över 50 km/h för att du inte dragit upp volymen tillräckligt.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back