Lufttryck i däck ER5

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
nån här som vet vad lufttrycket i däcken ska vara på en ER5:a?

ska kolla det idag och har nada koll på hur mycket det ska vara/minst ska vara.

Nån som kan det för jag är helt grön på detta, vet ju bildäckets tryck men hoj är ju inte samma sak:)

hmm fattar jag rätt:
Fram 2,25 och bak 2,80......eller är jag totalt bakom flötet?:rolleyes:
Vet att hojen väger 190kg.

Nej, load är väl vad du lastar på hojen (inklusive dig själv). Väger du inte väldigt mycket (eller har en massa last) så skulle jag ha det mindre värdet bak. Fast å andra sidan åker jag själv rätt ofta med lite extra tryck för att spara soppa när jag pendlar.... Om jag nu inte skall knäskrapa/köra bana/köra kurvigt för då minskar jag en aning för att få bättre grepp.

Observera att du i det här fallet skall konvertera om kgf/cm² till bar. Iofs är det ingen gigantisk skillnad. 2,25 kgf/cm² är 2,21 bar.

http://www.convertworld.com/sv/tryck/kgf-2Fcm%C2%B2.html

Vore jag du så hade jag haft 2,3 bar fram och 2,6 bars tryck på bakdäcket om du som sagt inte tillhör de tyngre damerna. :tungan

Nej, load är väl vad du lastar på hojen (inklusive dig själv). Väger du inte väldigt mycket (eller har en massa last) så skulle jag ha det mindre värdet bak. Fast å andra sidan åker jag själv rätt ofta med lite extra tryck för att spara soppa när jag pendlar.... Om jag nu inte skall knäskrapa/köra bana/köra kurvigt för då minskar jag en aning för att få bättre grepp.

Observera att du i det här fallet skall konvertera om kgf/cm² till bar. Iofs är det ingen gigantisk skillnad. 2,25 kgf/cm² är 2,21 bar.

http://www.convertworld.com/sv/tryck/kgf-2Fcm%C2%B2.html

Vore jag du så hade jag haft 2,3 bar fram och 2,6 bars tryck på bakdäcket om du som sagt inte tillhör de tyngre damerna. :tungan

jooo tyvärr tillhör jag de tyngre damerna;) men påväg neråt, väger faktiskt under 97kg så.:brinnerup

jooo tyvärr tillhör jag de tyngre damerna;) men påväg neråt, väger faktiskt under 97kg så.:brinnerup
Spelar mindre roll, Ante har en bra rekommendation. Har du förresten kollat på kedjeskyddet eller på innerskärmen under sadeln om du inte har en liten silverfärgad dekal med däckstryck...?

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back