Är de en grej du har att skriva utan stor begynnelsebokstav? Kan du inte testa att skriva rätt åtminstone?ja godnatt då. glöm inte pyjamasen. och borsta tänderna.
kram.
edit: sicken tur du har - http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=195560
Det är ju samhällets fel på så sätt att samhället är för lössläppt och ger signalen att skolan inte är så viktigt. Man klarar sig ändå, man kan ju jobba svart!Jag tycker att många gör det lätt för sig och skyller dessa problem på "systemet".
Det är alltid "skolans" fel, eller "lärarna", eller "samhället", eller "invandrarna" osv.
Jag tror att det oftare beror på att slapptaskarna som går i skolan inte pallar att lägga två
strån i kors för att lära sig någonting.
Är helt övertygad att det går att lära sig det mesta även i dagens skola om man bara vill.
Blir så förbannat trött på denna det-är-ju-samhällets-fel-attityden.
Oavsett om det gäller fetma, läs-/skrivproblem eller kontokortskulder så är det alltid någon
annan som ska fixa problemet för de stackars offren.![]()

Sedan så tror jag även att hur stökiga skolorna är nu för tiden så blir det svårt för ungdomarna att fokusera och ta del av lektionerna.
Skolorna här i Södertälje verkar enbart handla om att få ordning på stöket. Det är allt tidningarna skriver om här. Det ligger enorma uppförningsproblem att ta hand om FÖRST och därefter kan lektionen påbörja.
Det borde finnas klasser som eleverna själva får välja där majoriteten kommer för att de vill lära sig något. De får kallas nördar om så, åtminstone så kommer de i efterhand kunna säga att ta de iaf lärde sig något i skolan och tog skolgången på allvar.
Det finns en för stor mängd bråkstakar, och just nu verkar det som att man sätter alla i samma klass oberoende av "bakgrund" och det verkar, iaf enligt tidningarnas utsagor, ge orsak till mycket tumult som inte gynnar någon.
Och förresten, läst just denna rubrik:
"Dåligt betyg ska kunna överklagas"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3890032.ab
Bekräftar lite vad jag sa. Men jag ser dock det som vore bra, det vore ju att om en duktig elev som är blyg, vore ignorerad, och förtjänar bättre eller något har "missats" så kan ju en sådan "lag" vara bra.
Men det här ger även signalen om att "lärarna har fel".
Jag skulle då inte vilja vara lärare i dagens samhälle.
Last edited: