xj 900 diversion 00:A strypt?

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
tjena, farsan har en xj 900 diversion en 00.a och han bad mig kolla upp om den är strypt? eller enkla sätt att få lite mer drag i den,

Enklaste sättet att kolla om den är stypt är nog att dra en fullgasrepa på femman. Har för mig att den ska toppa 210 km/h, gör den det är den sannolikt inte strypt.
Vill farsgubben ha mer drag då så blir det nog lättast och billigast att köpa en annan hoj. Annars är det väl det vanliga, öppnare blås, öppnare filter, pc och bänkkörning. Vet inte vad det kan ge men gissar på ca 10-15 hk. Men en xj900 kör man oftast inte på fulleffekt, snarare på bästa vrid.

Det är knappast lönt att försöka få mer effekt i en diversion xj900s, chassiet är för dåligt. Den är knappast strypt, i alla tabellvärden jag har hittat så är det samma effekt på dom svenska som utomlands. exempel
Enda undantaget möjligtvis polismodellen som aldrig har sålts i Sverige.

Eftersom jag har ägt en sådan törs jag påstå att motorn matchar chassiet. Mer behövs inte. Men jag svarar bara på frågan om den är strypt, det är den inte. Hur man ska trimma den är en annan fråga som andra kan svara på bättre.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back