Vi motorcyklister gillar att utmärka oss

Alla är där alla andra är för att ingen vågar sticka ut. Fast det är faktiskt inte så dumt det här med bultenhysterin, för då får vi andra ha dom bra hojvägarna ifred! :tummenupp

Men visst, det känns lite som att det räcker nu. Fast posörerna vill väl ha sitt.

Kan inte ni i övriga Sverige starta massor med trådar om Askersund-Laxåvägen, Främlingshem-Årsundavägen osv? Då blir det väl ett jävla liv om det istället :rolleyes:

Haha här också.. :) Jo det är sant, ibland har lagt ut några av våra vägar men det är ju knappt man törs,,, fan tänk alla bultenfans kommer då är det kört.

Jag säger bara Hälleforsnäs i alla vädersträck :tummenupp

Inte för att vara sådan men...du kör en honda hornet, nu vill jag inte säga att det är hojens fel att man kör fort, och det går säkert att köra snabbt med din hoj med men du skriver själv "långsam-men har kul ändå" som jag tolkar som ett litet försvar gentemot alla "fartdårar". Om du nu är så manlig och står emot vad alla kallar "grupptryck" vilket jag underligt nog är förskonad ifrån av dom jag träffat eftersom alla verkar dela in sig i grupper där man kör relativt lika, annars hade det inte varit speciellt kul att vara ute och åka, de långsamma tuffar på och dem snabba vill inte vänta, det faller sig naturligt.

Jag tror dock inte att du skulle sätta dig i en ferrari och köra 70km/h med förutsättning att du kunde köra bil någorlunda.
Alltså jag kanske är naiv men vad jag har förstått så har folk snabba hojar för att dom vill att det ska gå fort för att det är det som är roligt.
Åhhh, vad cool du är.

Jag ska ( fast att det tar emot ) försöka mig på att skriva ett seriöst inlägg vad gäller Slingriga skruven.

För två år sedan stod jag på Bulten och tränade panoreringar.
Sedan vart det uppehåll tills detta år då jag stått ( gissningsvis ) 5 ggr under hela säsongen.

De senaste två tillfällena jag stått på Bulten har jag inte lagt upp bilder efteråt.
Det finns många bra anledningar till detta.
Den första och definitivt främsta anledningen är att den första bilden jag hade tänkt lägga ut skulle föreställa mitt jävla jätte plakat där det står
- " Jag fotar vad fan jag vill, när jag vill. "
Jag har dock inte haft tid till att ta denna bild därav inga bilder överhuvudtaget.
Jag har vridit och vinklat på detta ämne och förstår faktiskt alla inblandade parter.
De boende, förare, fotografer, så kallade moralkärringar osv.
Men det är rent utav sagt tamejfan upp till var och en att ta ansvar för sig själv.
Har vittnat till en klotning gällande fotokurvan.
Alla andra avåkningar har skett på andra delar utav denna väg när jag varit ute.
Killen fick hjälp och stöttning snabbt utav andra närvarande på plats.
Helt utav ondo kan det inte ha varit att det fanns folk där med tanke på att han åkte ut en bit på åkern.
Jag känner ingen som helst skuld i den olyckan.
Hade killen gått av och flygit in i min bil som stått illa parkerad vid vägen och som ett resultat utav det omkommit eller skadat sig illa... ja då hade jag kännt viss skuld.
Men... Jag tänker på vart jag står...
Jag tänker på vart jag parkerar min bil.
Jag tänker på att olyckan kan vara framme oavsett och jag FÖRUTSÄTTER att andra människor använder sitt sunda förnuft eller åtminstone ett uns utav det som de har begåvats med.
Jag kan omöjligt ta ansvar för andra människors handlingar.
Att säga att folk går av i fotokurvan pga fotografer är ett ganska uselt resonemang.
Hojen går i den hastighet föraren själv bestämmer. Det är inte jag som vrider om handtaget.
Jag kan däremot förstå om någon hetsas till att köra över förmåga el. förstånd. Fan jag vart as sugen på att sno en helikopter och göra ett likadant rån här som det var så livat om sist.
Vad hindrar mig? Jo... Jag har inte FÖRMÅGAN till att köra en helikopter och fan inte heller inte det bristande FÖRSTÅNDET som krävs för att genomföra det... Därav låter jag också bli.
En klok man sa: - " Är det fotograferna som genererar hojar eller hojar som genererar fotografer? "
Man kan tjaffsa i evigheter om vems fel, vems ansvar, vad man bör göra el. inte bör göra etc.
BÖRJA med att ta ansvar för dig själv. Jag tänkte försöka samla upp några förlorade bulten fotografer till att besöka lite olika bandagar utav alla dess slag.
Anordna lite skojigheter i vinter med fotande för det är mkt tack vare sällskapet jag just åker ut.
Det är kul när folk stannar och pratar en stund eller diskuterar slutartider, hojar osv.
En del som har stannat har ibland också fått sig ett litet påpekande i all och största välmening .
Jag lägger mig dock inte i om någon vill köra i 50 km/h eller 100 km/h.
Jag får mina bilder ändå om det bara är så.
Jag har ändå inte rätten att säga till någon annan vad de ska eller inte ska göra.
Därför vill jag inte heller att någon ska tala om för mig vad jag bör eller inte bör göra. Känns som att diskussionen i sig är dödfödd.
Folk kommer alltid köra eller bete sig efter eget huvud. Vilken sida av staketet du än står på...

Tänk själva och var rädda om er, på Bulten eller ej det är detsamma.

I morgon ska jag åka Bulten, efter att jag har varit och hämtat en obromsad Båttrailer som man bara får köra i 30 km/h.:gnissla

Tuta och vinka om ni ser en blå Toyoto Hilux med båttrailer, eller kör om mig på bakhjulet.:tummenupp

Självklart är det alltid (med få undantag som bekräftar regeln) förarens ansvar. Man kan försöka svära sig fri pga av tanten som körde ut mitt i vägen - idioten som inte såg att du skulle svänga vänster osv Men på hojskolan blev jag skolad att alla i trafiken ska anses som vild kor som inte vet vart dom ska och körskolelärarens ord blev sanning. Jag tittar alltid väldigt misstänktsammt ALLA trafikanter Bilar och Hojar, cyklister som gående. Ingen som inte kört hoj kan vet hur snabbt en mc kan röra sig i trafiken. Men iaf - bulten näsat gång jag är i sthlm - ni har ju gjort bra reklam. Till dess är det bassholmavägen som gäller - fota någon?

Inte för att vara sådan men...du kör en honda hornet, nu vill jag inte säga att det är hojens fel att man kör fort, och det går säkert att köra snabbt med din hoj med men du skriver själv "långsam-men har kul ändå" som jag tolkar som ett litet försvar gentemot alla "fartdårar". Om du nu är så manlig och står emot vad alla kallar "grupptryck" vilket jag underligt nog är förskonad ifrån av dom jag träffat eftersom alla verkar dela in sig i grupper där man kör relativt lika, annars hade det inte varit speciellt kul att vara ute och åka, de långsamma tuffar på och dem snabba vill inte vänta, det faller sig naturligt.

Jag tror dock inte att du skulle sätta dig i en ferrari och köra 70km/h med förutsättning att du kunde köra bil någorlunda.
Alltså jag kanske är naiv men vad jag har förstått så har folk snabba hojar för att dom vill att det ska gå fort för att det är det som är roligt.

Jag hoppas och tror att du någonstans förstår att "långsam" alltid är relativt, så även i min "profiltext".

Skriver inte heller nånstans att jag kör 70 på bulten, lika lite som jag påstår att jag är mer "man" än någon annan på forumet. Det ligger som så mkt annat i betraktarens ögon.

Det är bra att det faller sig naturligt för dig att köra i ditt eget tempo, det gör det för mig också. Tyvärr så gör det inte det för alla, och inlägget var självklart riktat till dem.

Upplysningsvis så går förvånansvärt bra att köra fort med Hornet. Jag är dock av den bestämda uppfattningen att med vilken modern hoj som helst så är det väldigt sällan hojen som är begränsningen.

Körde Gälleråsen ganska nyligen med den, och det gick långt över förväntan både hastighetsmässigt och teknikmässigt.

Värt att nämna är att jag självklart även kört andra hojar än just Hornet.
Men det gick alldeles utmärkt att inte köra sjukt fort med dem oxå.

Och smaken är bekant som baken. Självklart så tycker en del att det är roligt att bara köra fort. Personligen så ser jag ett stort nöje i att även köra bra.
Om det är fort eller inte beror helt på plats och tillfälle.

Du får gärna kalla mig feg om du vill, jag själv skulle välja att säga försiktig.

:krama

Last edited:
att utan sh skulle livet vara riktigt tråkigt typ:D

Det är inte alltid jag håller med i det du skriver, men för en gångs skull gör jag faktiskt det.

Efter att ha bränt iväg 15k på räkningar så är det ren lycka att återvända hit och att se att tråden vuxit med ytterligare 2 sidor på nästan ingen tid :D

Det är inte alltid jag håller med i det du skriver, men för en gångs skull gör jag faktiskt det.

Efter att ha bränt iväg 15k på räkningar så är det ren lycka att återvända hit och att se att tråden vuxit med ytterligare 2 sidor på nästan ingen tid :D

Så djävla surt att jag har slut på popcorn bara.... :glömdet

Ja det är sjuukt, ni skriver fööööre tiden!?!?

79104252.jpg

hur f-n kan man skylla på en person som sitter 30 meter ut i gräset att det är hans fel att killen som körde förbi med mc:n vurpade? löjligaste jag hört!

jag tycker det är kul att de lägger upp lite snygga bilder som omväxling till alla klimakteriediskutioner på forumet
:tummenupp

Jag tyckte också att det var mer spännande att betala räkningar, men jag nöjde mig med 5K. Billigare så. :rolleyes:

Men tråden är bara på 4 sidor totalt för mig. Kör folk med standardinställningarna?

Den här diskussionen är rena sömnpillret :ätapiller

Egentligen ja..

Men efter ett tag så ser man det roliga i en diskussion som inte kommer att leda någonstans alls.

Handlar mest om att slänga in ett inlägg lite då och då där man drar det till det extrema antingen åt det ena eller det andra hållet.

Alltid är det någon som blir upprörd.. och vips så har man ett tidsfördriv såhär på Måndagskvällen.

Egentligen ja..

Men efter ett tag så ser man det roliga i en diskussion som inte kommer att leda någonstans alls.

Handlar mest om att slänga in ett inlägg lite då och då där man drar det till det extrema antingen åt det ena eller det andra hållet.

Alltid är det någon som blir upprörd.. och vips så har man ett tidsfördriv såhär på Måndagskvällen.

Äh, det är bara waste of space om du frågar mig.

Äh, det är bara waste of space om du frågar mig.

men du läser ju uppenbarligen ;)

skämt åsido, håller med. försöker personligen att hålla rena "provocera"-inlägg till trådar som redan spårat ur ( popcorn trådar) medans de i trådar som faktiskt fortf. fyller en funktion blir lite mindre utsvävande..

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing