Vem försäkrar på/av vid varje körtillfälle?

songoku

Stekare
Gick med
15 May 2008
Hoj
2003 Honda CBR 600 RR
Jag har hört att man kan helförsäkra sin hoj vid varje körtillfälle, när den står parkerad är den ändå försäkrad mot stöld och kanske annat men man måste "lägga på" försäkringen när man ska ut och åka..

Finns dessa försäkringar idag och vem är det i så fall som har dem?

Det är en vanlig avställningsbar försäkring, du ställer alltså av fordonet och sen ställer på det igen när du vill åka.
Det kostar däremot 50 kronor varje gång man ställer på fordon nu för tiden.

Jag!
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Tror det bara är folksam och IF som erbjuder avställningsbara försäkringar idag, dom andra har gått över till helårsförsäkringar. Brukar bli billigast/smidigast att ta en helårs och sen göra ägarbyte på hösten för att bryta den.

Orka.. halvförsäkring, påställd 5-6 månader sen säga upp försäkringen och upp med hojen i lägenheten så blir det inte så farligt utslaget på ett år.

(men visst, åker jag på semester mer än 1 vecka så ställer jag av även mitt under säsong)

Tror det bara är folksam och IF som erbjuder avställningsbara försäkringar idag, dom andra har gått över till helårsförsäkringar. Brukar bli billigast/smidigast att ta en helårs och sen göra ägarbyte på hösten för att bryta den.

Länsförsäkringar erbjuder avställningsbar försäkring också.

Allt är ju relevant bland dessa försäkringsbolag beroende på mc och ålder på den som tecknar försäkringen samt bostadsort.Tecknade min egen via IF som uppenbart hade ett avtal med Honda som gjorde denna helförsäkring så billig så att det knappt var lönt att ställa av och på den.
Med avtalet hos Honda belv summan knappt 4000:- men utan detta avtal hade hela kalaset slutat på 16 000:-.Hörde även efter med andra bolag som låg långt högre upp prismässigt än IF.Detta pga att IF skippat avställningsförsäkringen samt ordnat avtalet med Honda som pressade ner priset ytterligare.Betalar just nu mindre för mc försäkringen än för min personbil.Något som åtminstone förvånade mig positivt. :va :)

Last edited:

Även Dina

Brukade göra detta med enbart trafikförsäkring, men det var mer att man ställde på hojen på Fredagen och ställde av den på Söndagen. Alternativt att hojen var påställd en vecka varje månad. Så inte vid varje körtillfälle (skulle ha blivit lite för mycket ringande). Sparade cirkus 600 kronor i månaden på detta :tummenupp Räckte nästan till 6 fulla tankar på den tiden :yoparty

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back