Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.
tobbeviking skrev:
Svara då på frågan om du tycker det är bättre med långtidsparkerare som kommer tidigt på morgonen och åker sent på kvällen?
För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe

Varför gör du inte på samma sätt själv, prova med att kliva upp tidigare, och sedan snor åt dig din attraktiva ruta? Sluta gnäll nu.

bagerah skrev:
:6surkart :6surkart :6surkart
du har ju ingen hoj att få lappar på? har du problem med bilen, vänd dig till ett bilforum...

eller bara dra åt %&/(I"!** :FU ¤%

idiot...

:arsele :arsele :arsele

X-Expert skrev:
Varför gör du inte på samma sätt själv, prova med att kliva upp tidigare, och sedan snor åt dig din attraktiva ruta? Sluta gnäll nu.
Vad har jag gnällt om menar du?
Jag ställde en fråga och förväntar mig ett svar på den, vad är gnälligt med det?
//Tobbe

Cujo skrev:
Spinn-off till "Parkeringsbot på hojen..."

Hur fan kan man ta ett jobb, som bara går ut på att jävlas med folk? :confused: Vad är det som har gått fel? :confused:

Låt mig först slå hål på en myten, om att lapplisan behövs! Det gör hon inte! :fakta
En lapplisa gör ingen som helst samhällsnytta! Att bötfälla bilar som står trafikfarligt till, är polisens uppgift. Lapplisans uppgift är att dra in pengar! De flesta bilar som en lapplisa bötfäller, är för att p-tiden gick för 10 sek sedan. Eller som exemplet i den andra tråden. Det var p-förbud pga av snöröjning, och fastän det inte fanns någon snö så lappades det ändå... :va
Att en lapplisa någon gång faktiskt lyckas att bötfölla någon som har parkerat trafikfarligt, är att betrakta som olycksfall i arbetet. Dessutom skyll inte ifrån er! "Vi gör inte reglerna, vi bara följer dem" Det är ingen som tvingar DIG att jobba som lapplisa, DU gör det helt frivilligt!

Dvs lapplisan kan inte vara nåt annat än ett mobboffer som nu måste "ge igen". :huvet Hur kan man annars förklara, att någon frivilligt tar ett arbete som normala människor skyr som pesten...

Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa! :mad:

Det finns inte ord starka nog att beskriva mitt förakt för dessa kreatur...
:kulspruta :kulspruta :kulspruta

/

Ett förtydligande:
Jag har personligen inga enorma problem med p-böter. Får en, möjligen två, om året.

Hmmm....ingen fan av lapplisor (utom när de bärgade bort ett arsle som blockerat garageutfarten en morgon när vi var på väg till Arlanda på semester....) men med tanke på att snuten knappt har resurser att åka på våldtäkter längre så kanske vi ska vara tacksamma för att det finns viss backup....tycker polisens resurser kan användas bättre än att eskortera breda landsvägstransporter, hantera passärenden och ta hand om skithögar som ställer sig på handikapprutor.....det senaste i vansinne var väl när SJU polispatruller var på plats för att dirigera trafiken när nån datorbutik öppnade i InfraCity..... :kocko

tobbeviking skrev:
Du har fullt upp med att argumentera ser jag.. :rolleyes:
//Tobbe

Ändrade mig så fort jag hade postat...
(Som du ser så är inte den posten kvar)

Men sen kom "bagerah" o visade var skåpet skall stå! :kocko

/

Gustav1 skrev:
Cujo, har du fått många p-botar själv? (P-böter i plural)

Som jag skrev i mitt första inlägg. En, kanske två, om året. Dvs jag är knappast någon parkeringshaverist.

/

tobbeviking skrev:
Vad har jag gnällt om menar du?
Jag ställde en fråga och förväntar mig ett svar på den, vad är gnälligt med det?

//Tobbe

Du sa detta tidigare:

tobbeviking skrev:
För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe

Vilket jag uppfattar som gnällande, typ att du missat tåget och blir utan plats

tobbeviking skrev:
Svara då på frågan om du tycker det är bättre med långtidsparkerare som kommer tidigt på morgonen och åker sent på kvällen?
//Tobbe

Först till kvarn...

X-Expert skrev:
Du sa detta tidigare:

Vilket jag uppfattar som gnällande, typ att du missat tåget och blir utan plats
Varför skulle jag göra så?
Jag har en stooor fin gratisparkering 5-600meter från jobbet vilket är kalas.
Innan när det var avgift där så var den inte till en fjärdedel fylld med bilar.
Kommer man nu och ska parkera kl 09:30 så är den smäckfull.
Blir det "gratis" dvs utan p-lisor i storstäderna så kan du ge dig fan på att det har samma effekt och i konkurensen om p-platserna så kommer folk att börja bete sig så.
Det är inte jag som gnäller om att p-lisor och nissar är svin och enbart värda att hatas....
Jag tycker dom gör ett bra jobb i dom flesta fall.
Jag har kört bil/hoj i 12år nu och fått två lappar, hör och häpna inte en av dom två var p-lisas fel.
Det var helt och hållet mitt eget.
//Tobbe

Cujo skrev:
Ändrade mig så fort jag hade postat...
(Som du ser så är inte den posten kvar)

Men sen kom "bagerah" o visade var skåpet skall stå! :kocko

/

:va
förlåt att jag sa min åsikt efter att du sagt din...?

helt seriös, läs om dina inlägg å fundera på hur du låter.

tycker synd om dig...

Skalman skrev:
Det är det inte alls det, det är bara ren lathet. Det finns bussar, tåg och cyklar samt möjligheten att promenera dit man ska. Om du inte gillar att betala hyra för en tjänst du använder (hyra av parkeringsplats) bör du inte utnyttja tjänsten heller.

Det märks att du bor i en storstad. Utanför Sthlm, Gbg o Malmö/Lund. Så är kollektivtrafiken oftast inte ett realistiskt alternativ. Om man är två eller fler, så är det dessutom nästan alltid billigare att ta bilen, än bussen/tåget (om du skall åka mellan olika tätorter).

Gå/cykla
Hade människan varit avsedd att transportera sig själv för egen kraft, så hade gud givit henne hjul/vingar. Istället gav han oss en hjärna...

/

kjuze skrev:
Ja, eller tv-pejlare,eller politiker, eller chef, eller militär, eller dörrvakt.
Alla är konspiratoriska facist svin som inte vill annat än att trycka ner er fabriksarbetare och stjäla era surt förvärvade matkuponger.

:lol
snacka inte skit om dörrvakter ditt fån

TERMINATOR skrev:
snacka inte skit om dörrvakter ditt fån

Ironi, ingår tydligen inte i utbildningen.

Grattis, du har just förstärkt stereotypen av en lite trög dörrvakt, helt utan humor! :tummenupp (Obs "tummen upp" skall tolkas ironiskt!)

/

af*n, 5 sidor på några timmar. snacka om het debatt.

Säger bara All heder åt lapplisorna/gubbarna som vågar utföra det jobb de gör, sen är det skit sak samma vad andra tycker.
Vad hade du gjort om du inte hade fått parkera i centrum (avstängt då alltså), utan långt där ifrån? Jo, man hade väll gnällt som fan för det.

Parkera rätt och spara kosing, Och lura kommunen.

bagerah skrev:
:va
förlåt att jag sa min åsikt efter att du sagt din...?

helt seriös, läs om dina inlägg å fundera på hur du låter.

tycker synd om dig...

Det är en liten, men distinkt skillnad, på att säga sin åsikt, och att kalla folk för idiot samt ge dem fingret...

/

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...