Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.
KawaChris skrev:
Susning.nu: fascist

Det beror på vad det är för polis förstås.

Nu läste jag inte vad som stod där men andledningen till att jag är så säker på min sak är att jag pratade med en proffesor i statsvetenskap om exakt detta och han sa att alla som kallade poliser för facister pga av att dem utövar auktoritet har inte en aning om vad dem pratar om.

Så jag litar på det ;-)

tobbeviking skrev:
Enligt länken är ju både för och motsidan lika stora fascister.
Eller tolkar jag det bara inte på ditt vis nu?
Fast man kanske hellre ska kalla "smitarfuckon" för "anarkistfuckon"?

".......förvisso kan åsyfta någon man anser har en fascistisk läggning, men också den som bara har en stark vilja och övertygelse i någon sak."

Så man kan ju undra om man ska kalla ngn fucko överhuvudtaget?
//Tobbe

Anarkist för du gärna kalla mig för, men det skulle var trevligt om vi kunde sluta kalla varandra för fuckon.. :hihi

KawaChris skrev:
Anarkist för du gärna kalla mig för, men det skulle var trevligt om vi kunde sluta kalla varandra för fuckon.. :hihi
Då tycker jag vi sluter fred på det och kallar varandra för medmänniskor och vandrar ut på ängen och plockar blommor. :fyllisar :hihi
//Tobbe

kjuze skrev:
Nu läste jag inte vad som stod där men andledningen till att jag är så säker på min sak är att jag pratade med en proffesor i statsvetenskap om exakt detta och han sa att alla som kallade poliser för facister pga av att dem utövar auktoritet har inte en aning om vad dem pratar om.

Så jag litar på det ;-)

Nu litar du på auktoriteter istället för att tänka själv, inte bra :tungan

Denna tråd liknar den diskussion som jag ibland hamnar i med min 16-årige son. I brist på vettiga argument så provocerar han mig på alla upptänkliga sätt och, dum som jag är, så faller jag i fällan och börjar diskutera mer och mer :huvet . Min flickvän säger bara åt mig att lägga ner och inte låta mig luras...

Råkade bara komma att tänka på det här typiska tonårsbeteendet efter att ha läst inläggen från personen med det Stephen King inspirerade namnet...

Varifrån kommer alla dj*vla moppefuckon? Vad är det som fattas en när man anser att utbildade poliser ska utfärda parkeringsböter åt folk, som är för blåsta för att lyckas parkera rätt, istället för att jaga kriminella?

Kan man inte ens parkera "rätt" borde man f*n inte få ha körkort.

Mer lapplisor åt folket! Gärna ett helt regemente av dem där Cujo bor. Herregud.

Alla är givetvis bjudna ut på min äng och plocka blommor, men ni får fan ta med egna öl!! :D
//Tobbe

:corn :corn :corn :corn :corn

Jag kan inget annat än att roas av denna tråd. Dessvärre har fler trådar av denna karaktär uppenbarat sig här. Sorgligt.
Det värsta är att det ibland är så provocerande att man bara måste lägga sig i.
Så även jag uppenbarligen. Jag ska fotografera den lokala infartsparkeringen här. Där råder hyresfri mark under obegränsad tid. Kommunen som har ansvaret för denna plats har målat rutor i backen och satt upp skyltar med texten "Parkering endast inom markerade platser"
Folk "bygger" dock ut dessa rutor med sina egna bilar. Ibland blir man tvungen att fälla in backspeglar för att komma förbi. "Anarki" är en kort beskrivning av problemet.

Att hata en yrkesgrupp som försörjer sig på sitt yrke som vilken annan arbetande människa är underligt, speciellt eftersom de enligt uppgifter bara gör sig påmind en gång om året. Och då genom att de talat om för vederbörande att de utnyttjar mark de inte betalt hyra för och därför förhindrar företaget att försörja sig på normalt sätt.

Nu är min största önskan dock, att någon av våra trevliga moderatorer kommer att finna denna tråd otjänlig att visas i detta forum.

:corn

Hmmm, jag som väntade mig ett inlägg av Kia här på forumet som jag har för mig är lapplisa .. :D

Cujo skrev:
Enligt mig, inget riktigt yrke. Visst kan man arbeta som fångvaktare, men som jag sa ett riktigt yrke kräver någon form av flerårig utbildning.

/
Får man fråga vad du jobbar med? Eftersom du har såna krav på vad som är ett yrke så borde mitt yrke inte vara ett yrke, jag kör långtradare. Det krävs ingen flerårig gymnasieutbildning för att göra det, men det ger mej en inkomst iallafall, så att jag slipper bli en bespottad lappnisse. :rolleyes:

KawaChris skrev:
Jag tycker vi inför ett nytt ord för dom som alltid är på maktens sida var sig det gäller hastighetsgränser, parkeringsvakter eller försäkringar: 'fascistfucko'
Jag tycker att du ska läsa en ordbok så du inser vad en fascist är. Definition, tack! :rolleyes:

Tänk vad mycket man missar när man dricker bärs o har trevligt me polare istället för att sitta framför datorn en lördagkväll! :fyllisar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna