Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.
Cujo skrev:
Så kom inte o säg till mig att det är ett realistiskt alternativ för den som har råd att åka bil/båge.

/

om man räknar efter huruvida man har råd att åka bil/båge får man väl räkna in p-avgifter.

och då borde man ju inte besväras av parkeringsvakter.

Cujo skrev:
Tre bussar om dagen kallar jag knappast kollektivtrafik. Inte ens med en avgång i timmen är kollektivtrafiken ett alternativ. Där jag bor har jag 12 (tolv) avgångar i timmen under rusningstrafik. Inte ens då är det ett alternativ. Det tar en timme i restid för mig att åka kollektivt, bussen som jag skall byta till går, bara en gång i halvtimmen. dvs kan ta allt mellan 60-90min att komma till jobbet. Med bil tar det max 30 min dörr till dörr, inkl köer i tingstadstunneln.
/

Är det det som gör det "ytterst nödvändigt" att ta bilen, att du tjänar 30 min restid? Get real! Eller slå upp orden "ytterst" och "nödvändigt" i en ordlista.

Möjligen kan jag godkänna att det är "ytterst önskvärt" att kunna ta bilen, men att påstå att det är nödvändigt är rent nonsens, det har du ju faktiskt själv precis bevisat.

Fast du har fortfarande inte motiverat varför just betaltjänsten "parkering" är en tjänst man inte ska behöva betala för.

Cujo skrev:
Enligt mig, inget riktigt yrke. Visst kan man arbeta som fångvaktare, men som jag sa ett riktigt yrke kräver någon form av flerårig utbildning.

Ett synnerligen lämpligt tillfälle att hålla munnen stängd är när man befinner sig på djupt vatten.

Last edited:
Cujo skrev:
Enligt mig, inget riktigt yrke. Visst kan man arbeta som fångvaktare, men som jag sa ett riktigt yrke kräver någon form av flerårig utbildning.

Om vi skulle sålla bort alla som enligt dig inte har ett riktigt yrke hade det inte blivit mycket kvar av Sverige...

Man får oftast problem med dagisfröken, läraren, rektorn, polisen, chefen, hyresvärden, lapplisan, osv, osv om man inte håller sig till gällande regler.
Undantag finns givetvis i alla fall där man har aphjärnor som använder sina yrken som ngn slags makt.
Tex kan man lika väl få problem med att städerskan på kontoret där den välutbildade YRKESUTÖVAREN sitter, hon kanske lackar ur och pissar i din papperskorg varje dag, din chef som är högre utbildad än både nissen på kontoret och städerskan kanske inte gillar dig och börjar kleta snor i din kaffekopp.
Men OFTAST dyker problemen upp då man gjort ngt fel själv och vägrar erkänna det, man ser detta betende ofta hos tonåringar som är störst bäst och vackrast i dom flesta sammanhang.
Tonåringsbetende i detta forum brukar ju kallas för "moppefuckofasoner"
Ngn som inte vill betala p-avgift, böter osv borde då bli ett "smitarfucko"? :D
//Tobbe

LÄGG ner den här tråden, han talar som han har förstånd till, och detta menar jag inte IRONISKT

tobbeviking skrev:
Man får oftast problem med dagisfröken, läraren, rektorn, polisen, chefen, hyresvärden, lapplisan, osv, osv om man inte håller sig till gällande regler.
Undantag finns givetvis i alla fall där man har aphjärnor som använder sina yrken som ngn slags makt.
Tex kan man lika väl få problem med att städerskan på kontoret där den välutbildade YRKESUTÖVAREN sitter, hon kanske lackar ur och pissar i din papperskorg varje dag, din chef som är högre utbildad än både nissen på kontoret och städerskan kanske inte gillar dig och börjar kleta snor i din kaffekopp.
Men OFTAST dyker problemen upp då man gjort ngt fel själv och vägrar erkänna det, man ser detta betende ofta hos tonåringar som är störst bäst och vackrast i dom flesta sammanhang.
//Tobbe

Jag tycker vi inför ett nytt ord för dom som alltid är på maktens sida var sig det gäller hastighetsgränser, parkeringsvakter eller försäkringar: 'fascistfucko'

tobbeviking skrev:
//Tobbe
:banana :klappar

KawaChris skrev:
Jag tycker vi inför ett nytt ord för dom som alltid är på maktens sida var sig det gäller hastighetsgränser, parkeringsvakter eller försäkringar: 'fascistfucko'
Vad är det lite mer exakt som är fascistiskt med att följa dom regler som finns och erkänna när man gör fel?
//Tobbe

KawaChris skrev:

Du vet tydligen inte vad en facist är. En facist är en politisk anhängare av den itanlienska ideologin facism. Ordet facist är INTE tillämpbart för en person som använder sig av auktoritet i sitt arbete. Vare sig det är legalt eller ej. Att kolla en polis facist skulle Mussolini inte bli glad över. :)

Skalman skrev:
Om vi skulle sålla bort alla som enligt dig inte har ett riktigt yrke hade det inte blivit mycket kvar av Sverige...

Har inte sagt att vi skall sålla bort någon, även om jag personligen inte skulle sakna lapplisorna... Vad jag undrade var, hur någon människa frivlilligt kan åta sig jobbet som lapplisa?

/

Cujo skrev:
Har inte sagt att vi skall sålla bort någon, även om jag personligen inte skulle sakna lapplisorna... Vad jag undrade var, hur någon människa frivlilligt kan åta sig jobbet som lapplisa?

/

Du dissade större delen av de arbetande individerna i Sverige genom att påstå att de inte har ett riktigt yrke.

Last edited:
Cujo skrev:

/
Jag skulle lätt kunna göra det bara för att få lappa din bil varje dag

ja, vad ska man säga! :rolleyes:

du hör nog hemma på dagis med dina åsikter! :rofl

Cujo skrev:
Inga argument, då går vi på personangrepp ser jag...

/

lägger ner den här tråden nu, ni är (nästan) allihop får! Bääää, på er! :arsele
Bääääää!

/

kjuze skrev:
Du vet tydligen inte vad en facist är. En facist är en politisk anhängare av den itanlienska ideologin facism. Ordet facist är INTE tillämpbart för en person som använder sig av auktoritet i sitt arbete. Vare sig det är legalt eller ej. Att kolla en polis facist skulle Mussolini inte bli glad över. :)

Susning.nu: fascist

Det beror på vad det är för polis förstås.

KawaChris skrev:
Susning.nu: fascist

Det beror på vad det är för polis förstås.
Enligt länken är ju både för och motsidan lika stora fascister.
Eller tolkar jag det bara inte på ditt vis nu?
Fast man kanske hellre ska kalla "smitarfuckon" för "anarkistfuckon"?

".......förvisso kan åsyfta någon man anser har en fascistisk läggning, men också den som bara har en stark vilja och övertygelse i någon sak."

Så man kan ju undra om man ska kalla ngn fucko överhuvudtaget?
//Tobbe

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...