Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tobbeviking skrev:Svara då på frågan om du tycker det är bättre med långtidsparkerare som kommer tidigt på morgonen och åker sent på kvällen?
För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe
bagerah skrev:![]()
![]()
![]()
du har ju ingen hoj att få lappar på? har du problem med bilen, vänd dig till ett bilforum...
eller bara dra åt %&/(I"!**¤%
idiot...
Vad har jag gnällt om menar du?X-Expert skrev:Varför gör du inte på samma sätt själv, prova med att kliva upp tidigare, och sedan snor åt dig din attraktiva ruta? Sluta gnäll nu.
Cujo skrev:Spinn-off till "Parkeringsbot på hojen..."
Hur fan kan man ta ett jobb, som bara går ut på att jävlas med folk?Vad är det som har gått fel?
![]()
Låt mig först slå hål på en myten, om att lapplisan behövs! Det gör hon inte!![]()
En lapplisa gör ingen som helst samhällsnytta! Att bötfälla bilar som står trafikfarligt till, är polisens uppgift. Lapplisans uppgift är att dra in pengar! De flesta bilar som en lapplisa bötfäller, är för att p-tiden gick för 10 sek sedan. Eller som exemplet i den andra tråden. Det var p-förbud pga av snöröjning, och fastän det inte fanns någon snö så lappades det ändå...![]()
Att en lapplisa någon gång faktiskt lyckas att bötfölla någon som har parkerat trafikfarligt, är att betrakta som olycksfall i arbetet. Dessutom skyll inte ifrån er! "Vi gör inte reglerna, vi bara följer dem" Det är ingen som tvingar DIG att jobba som lapplisa, DU gör det helt frivilligt!
Dvs lapplisan kan inte vara nåt annat än ett mobboffer som nu måste "ge igen".Hur kan man annars förklara, att någon frivilligt tar ett arbete som normala människor skyr som pesten...
Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa!![]()
Det finns inte ord starka nog att beskriva mitt förakt för dessa kreatur...
![]()
![]()
/
Ett förtydligande:
Jag har personligen inga enorma problem med p-böter. Får en, möjligen två, om året.
tobbeviking skrev:Du har fullt upp med att argumentera ser jag..![]()
//Tobbe
Gustav1 skrev:Cujo, har du fått många p-botar själv? (P-böter i plural)
tobbeviking skrev:Vad har jag gnällt om menar du?
Jag ställde en fråga och förväntar mig ett svar på den, vad är gnälligt med det?
//Tobbe
tobbeviking skrev:För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe
tobbeviking skrev:Svara då på frågan om du tycker det är bättre med långtidsparkerare som kommer tidigt på morgonen och åker sent på kvällen?
För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe
Varför skulle jag göra så?X-Expert skrev:Du sa detta tidigare:
Vilket jag uppfattar som gnällande, typ att du missat tåget och blir utan plats
Cujo skrev:Som jag skrev i mitt första inlägg. En, kanske två, om året. Dvs jag är knappast någon parkeringshaverist.
/
Jo men är det en bättre lösning?Cujo skrev:Först till kvarn...
Cujo skrev:Ändrade mig så fort jag hade postat...
(Som du ser så är inte den posten kvar)
Men sen kom "bagerah" o visade var skåpet skall stå! :kocko
/
Skalman skrev:Det är det inte alls det, det är bara ren lathet. Det finns bussar, tåg och cyklar samt möjligheten att promenera dit man ska. Om du inte gillar att betala hyra för en tjänst du använder (hyra av parkeringsplats) bör du inte utnyttja tjänsten heller.
snacka inte skit om dörrvakter ditt fånkjuze skrev:Ja, eller tv-pejlare,eller politiker, eller chef, eller militär, eller dörrvakt.
Alla är konspiratoriska facist svin som inte vill annat än att trycka ner er fabriksarbetare och stjäla era surt förvärvade matkuponger.
![]()
tobbeviking skrev:Varför skulle jag göra så?
Jag har en stooor fin gratisparkering 5-600meter från jobbet vilket är kalas.
//Tobbe
TERMINATOR skrev:snacka inte skit om dörrvakter ditt fån
bagerah skrev:![]()
förlåt att jag sa min åsikt efter att du sagt din...?
helt seriös, läs om dina inlägg å fundera på hur du låter.
tycker synd om dig...
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |