Yrkesgrupp

Att springa runt på stan o jävlas, tycker jag inte kan kvalificeras som "yrke"! Nej jag har inte Mc
just nu. ok tråden kanske borde ha legat i överflödiga diskussioner.
-----------------------------------------------
lapplisestrejken är ett populärt argument se där, de behövs visst!
Tacka fan för för att folket tar tillfället i akt, när förtryckarna strejkar... Jämför med att det skulle varas rea på systembolaget! Det är klart man passar på, men efter ett tag så avklingar nyhetens behag.
Ang ICA-jämförelsen, om du tycker du blir rånad på ica. GÅ INTE IN DÄR, DÅ! Gå in på ica är helt frivilligt. Parkera bågen/bilen är en abolut nödvändiget.
Jag anser att varje människa skall göra sitt yttersta för att försörja sig själv. Men har man valet mellan att bli lapplisa och gå på socialbidrag, så får det bli socialbidrag. Då har man i allafall ett uns av heder i behåll! Jämfört med en lapplisa, så är gatuprostituerad ett mycket respektabelt yrke.
Jag anser inte att en, kanske två p-böter om året gör mig till någon slags parkeringshaverist. Men det ändrar inte det faktum att jag för mitt liv inte kan begripa, hur någon frivilligt kan åta sig att jävlas med vanligt hårt arbetande folk dagarna i ända!
/