Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.
LillOrvar skrev:
Har varit i Paris, mer än en gång, med bil och utan.

Kan bara säga en sak:

JAG ÄLSKAR PARIS!!!!!
Nu ska jag ta till det roligaste jag vet! Sandlådetaktiken!

FLYTTA TILL PARIS DÅ!
Sätt dej i köerna på väg till jobbet! Få parkeringsskador på din bil för att nån tyckte att det gick nästan bra att parkera jämte din bil.

Cujo skrev:
Parkera bågen/bilen är en abolut nödvändiget.

Det är det inte alls det, det är bara ren lathet. Det finns bussar, tåg och cyklar samt möjligheten att promenera dit man ska. Om du inte gillar att betala hyra för en tjänst du använder (hyra av parkeringsplats) bör du inte utnyttja tjänsten heller.
Dessutom sa jag inte att jag tyckte jag blev rånad. Jag konstaterade att kassabiträdets arbete kan jämställas med en lapplisas - de är anställda för att se till att kunderna betalar för de varor/tjänster kunden använder.

LillOrvar skrev:
Jo, men det har ju inte med att göra att P-böter gladeligen utfärdas fastän framkomligheten inte försämrats av parkeringen.

Det jag menar är att fanns inte lisorna så skulle antagligen många
bilister parka så att det försvårar för oss andra att ta oss fram.
Sen finns ju alltid dom som har råd att ta en p-bot eller två.
(gäller dock inte mej)

Cujo skrev:
Yrkesgrupp :confused: Att springa runt på stan o jävlas, tycker jag inte kan kvalificeras som "yrke"! Nej jag har inte Mc just nu. ok tråden kanske borde ha legat i överflödiga diskussioner.
-----------------------------------------------

lapplisestrejken är ett populärt argument se där, de behövs visst!
Tacka fan för för att folket tar tillfället i akt, när förtryckarna strejkar... Jämför med att det skulle varas rea på systembolaget! Det är klart man passar på, men efter ett tag så avklingar nyhetens behag.

Ang ICA-jämförelsen, om du tycker du blir rånad på ica. GÅ INTE IN DÄR, DÅ! Gå in på ica är helt frivilligt. Parkera bågen/bilen är en abolut nödvändiget.

Jag anser att varje människa skall göra sitt yttersta för att försörja sig själv. Men har man valet mellan att bli lapplisa och gå på socialbidrag, så får det bli socialbidrag. Då har man i allafall ett uns av heder i behåll! Jämfört med en lapplisa, så är gatuprostituerad ett mycket respektabelt yrke.

Jag anser inte att en, kanske två p-böter om året gör mig till någon slags parkeringshaverist. Men det ändrar inte det faktum att jag för mitt liv inte kan begripa, hur någon frivilligt kan åta sig att jävlas med vanligt hårt arbetande folk dagarna i ända!

/

DUNS!!
Hörde ni? Det var debatten som slog i botten! Om du tycker det är så bra med socialbidrag så hoppas jag du tycker det är coolt att betala skatt. Nån måste ju betala i sista änden...

Ja, en del människor kan inte med att nån annan har gjort regler som är till för alla att följas. Sen spelar det inte så stor roll om det är p-vakter eller fortkörare eller snattare eller mördare eller kassapersonal på ICA. En del ser till att vi följer reglerna och andra bryter mot dem. Du kan själv välja sida. :Bugar
Vi har själva skapat regler genom bl.a. våra politiker som vi själva har röstat fram. Följ dem! Vad är problemet? Bryt mot reglerna och ta ditt straff :mad:

Hata är ett starkt ord.
Hatar ni böterna, reglerna eller enbart uniformen?
Jag vet hur problemet ser ut i stockholm, ett rent helvete att få tag på en parkering och förmodligen är det samma problem i alla större städer.
Men skulle nu ni som hatar dessa "nitiska nissar" bli gladare om herr Andersson och Fru Svensson börjar ta bilen till jobbet klockan 6 på morgonen och står där till klockan 18 för att det inte finns ngn större risk att få böter.
Då lär det ju inte bli fler parkeringar över iaf.
Men det är klart dom står ju inte trafikfarligt så då är det ju ok eller?
Nej skärp er nu för fasen, detta är ju samma gnäll som femåringar idkar när dom inte får en glass av mamma och pappa.
//Tobbe

Nr:18 skrev:
DUNS!!
Hörde ni? Det var debatten som slog i botten! Om du tycker det är så bra med socialbidrag så hoppas jag du tycker det är coolt att betala skatt. Nån måste ju betala i sista änden...

Läser du noga så ser du att Cujo skrev "Jag anser att varje människa skall göra sitt yttersta för att försörja sig själv". :rolleyes:

kjuze skrev:
Man har ju svårt att tro att vissa på det här forumet är vuxna människor och inte bortskämda snorvalpar inte som vet hur världen fungerar.

Att man ens påstår sig hata en hel grupp av personer för det yrket dem valt/varit tvugna och välja vittnar ju om en skruv loss.

Nej ta och lägg ner egergin på något vettigt istället för att sitta här och hata svartmåla en hel yrkeskår.

Har nog sett mer av världen än du någonsin kommer att göra, bortskämd är jag definitivt inte. Snorvalp, var det länge sedan jag var.

Är du lapplisa själv eller?
Sluta kalla det för yrke! För ett yrke krävs det utbildning, som lägst gymnasienivå. Finns inget lappliseprogram, såvitt jag vet... XX-veckor "internutbildning" räknas inte. Ett yrke tar flera år att lära sig.

I Sverige är det ingen som tvingas att bli lapplisa, det är helt frivilligt.

Att vara lapplisa kan liknas vid springa runt på stan och repa bågar/bilar på måfå. I bägge fallen så orsakar du omotiverade kostnader för fordonsägaren. Du springer runt och jävlas, helt enkelt!

/

Last edited:
Cujo skrev:
Sluta kalla det för yrke! För ett yrke krävs det utbildning, som lägst gymnasienivå. Finns inget lappliseprogram, såvitt jag vet... XX-veckor "internutbildning" räknas inte. Ett yrke tar flera år att lära sig.

Att vara lapplisa kan liknas vid springa runt på stan och repa bågar/bilar på måfå. I bägge fallen så orsakar du omotiverade kostnader för fordonsägaren. Du springer runt och jävlas, helt enkelt!

/
Jag hade fel. Det gick att föra debatten ännu lägre.......

tobbeviking skrev:
Hata är ett starkt ord.
Hatar ni böterna, reglerna eller enbart uniformen?
Jag vet hur problemet ser ut i stockholm, ett rent helvete att få tag på en parkering och förmodligen är det samma problem i alla större städer.
Men skulle nu ni som hatar dessa "nitiska nissar" bli gladare om herr Andersson och Fru Svensson börjar ta bilen till jobbet klockan 6 på morgonen och står där till klockan 18 för att det inte finns ngn större risk att få böter.
Då lär det ju inte bli fler parkeringar över iaf.
Men det är klart dom står ju inte trafikfarligt så då är det ju ok eller?
Nej skärp er nu för fasen, detta är ju samma gnäll som femåringar idkar när dom inte får en glass av mamma och pappa.
//Tobbe

Håller med dej, Skit bra skrivet!!! :banana :banana

Cujo skrev:
Spinn-off till "Parkeringsbot på hojen..."

Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa! :mad:

Min granne är lapplisa, en riktig pussgurka, hur god och trevlig som helst... jodå, jag skulle nog kunna sprida mina gener där med.. :tungan

MOPPEFUCKO!!!! :7peta

Cujo skrev:
Har nog sett mer av världen än du någonsin kommer att göra, bortskämd är jag definitivt inte. Snorvalp, var det länge sedan jag var.

/

Nr:18 skrev:
DUNS!!

Det var ett rent hypotetiskt exempel. Ledsen om det blev för komplicerat (krångligt) för dig...

I verkligheten finns det alltid arbete för dem som vill arbeta (och är arbetsförmögen givetvis). Utan att man för den skall måste nedlåta sig till att bli lapplisa.

/

:6surkart :6surkart :6surkart
du har ju ingen hoj att få lappar på? har du problem med bilen, vänd dig till ett bilforum...

eller bara dra åt %&/(I"!** :FU ¤%

idiot...

Cujo skrev:
Det var ett rent hypotetiskt exempel. Ledsen om det blev för komplicerat (krångligt) för dig...

I verkligheten finns det alltid arbete för dem som vill arbeta (och är arbetsförmögen givetvis). Utan att man för den skall måste nedlåta sig till att bli lapplisa.

/
Svara då på frågan om du tycker det är bättre med långtidsparkerare som kommer tidigt på morgonen och åker sent på kvällen?
För lita på att det finns människor som mer än gärna kliver upp 1-1½timme tidigare för att sno åt sig sin ruta.
//Tobbe

jag har gymnasieutbildning....men inte någon förberedande för det yrke jag har. Sen tycker jag personligen att mitt yrke är svårare än att skriva böteslappar, men vad spelar det för roll. jag har fått intern utbildning och sedan slitit arslet av mig för att lära mig och komma dit jag är idag! Så öppna inte käften om du inte vet vad du pratar om...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien